Analizując przepisy nowego rozporządzenia mam trudności z interpretacją paru kwestii. Jak myślicie, co autor miał na myśli pisząc: „Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują (…) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły”? O jakie konkretne efekty chodzi? Czy te efekty mają być mierzalne? Czym różni się zadanie: „opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą (…) od zadania „poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych”. Moim zdaniem te zadania są tożsame, bo przecież każdy program działań edukacyjnych poszerza zakres działań szkoły. Może się mylę? Bardzo interesuje mnie Wasze zdanie. Pozdrawiam |