Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. (Dz.U. z 2001r. Nr 29, poz. 323), fragm. Rozdziału 2: § 2. 1. Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę podstawę, oraz formułowaniu oceny. [...] § 3. 1. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: 1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów), [...]
§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Czy jest możliwe, aby bez ośmieszania siebie, szkoły, oświaty ZAPOZNAĆ rodzica i ucznia o wymaganiach edukacyjnych - z kazdego przedmiotu dokładnie i wyczerpująco???? A tak w ogóle to chciałabym wiedzieć, jak MENiS definiuje wymagania edukacyjne??? W mojej szkole n-le sporządzają plany wynikowe (czyli jakby rozkłady materiału zwierające jednoczesnie pozimy wymagań) do poszczególnych działów - zgodnie z ideą planowania wynikowego. Nie ma mowy o opracowaniu ich na cały rok z góry - bo one maja byc przeciez dostosowane do ucznia, a nie do "widzimisię" n-la. Jak mam infomowac rodziców o wymaganiach??? ..zwoływać wywiadówki przed rozpoczęciem każdego działu??? |