Forum OSKKO - wątek

TEMAT: prasówka
strony: [ 1 ]
malmar1508-12-2004 17:13:42   [#01]
7 grudnia 2004
Oszukiwali na liczbie uczniów

Gimnazja w Krapkowicach i Dobrodzieniu na Opolszczyźnie zawyżyły liczbę uczniów uczących się języka niemieckiego. Dzięki temu otrzymały więcej pieniędzy z resortu edukacji na nauczanie dzieci z mniejszości narodowych. Sprawa wyszła na jaw po kontroli NIK-u.

Gminy będą musiały pieniądze zwrócić, choć jeszcze nie wiadomo, ile i za jaki okres nauki. Dyrektorzy placówek oświatowych jednak nie mają sobie nic do zarzucenia w tej sprawie.

Zdaniem Piotra Barona, prezesa Niemieckiego Towarzystwa Oświatowego, dyrektorzy szkół chcieli skorzystać z tego, że deklaracje o chęci nauki języka mniejszości są tajne. Liczyli na to, że nikt tego nigdy nie sprawdzi. (RMF)
 
 
7 grudnia 2004
Zmora nowych matur

Tegoroczne próbne matury wypadły fatalnie. W niektórych białostockich szkołach średnich nie zdała prawie połowa uczniów. Nauczyciele i sami egzaminowani twierdzą, że to wina samej koncepcji nowej matury. O niesmaku, który pozostał po próbnych maturach poinformowali reporterzy radia RMF.

W prestiżowym VI LO w Białymstoku średnia ocen w klasie humanistycznej to dostateczny. Prawie 10 proc. uczniów nie zaliczyło próbnej matury nawet w stopniu podstawowym. Jeszcze gorzej jest w liceach profilowanych, gdzie egzaminu nie zaliczyła prawie połowa uczniów. Jednak nauczyciele twierdzą, że wyniki egzaminu nie oddają faktycznych umiejętności, które uczniowie prezentują na lekcjach.

- To jest przepaść. Te oceny zupełnie nie oddają ich zdolności i możliwości - twierdzi jedna z nauczycielek.

Sami uczniowie przyznają, że spodziewali się innych pytań, bardziej "na myślenie". Obawiają się, że taka forma egzaminu może im przeszkodzić w dostaniu się na studia.

- Ta nowa matura to jest poroniony pomysł. Nie zdało 50 proc. uczniów, to znaczy, że coś jest nie tak - mówi jeden z białostockich licealistów. (RMF)
 
 
6 grudnia 2004
A jednak lepsi

Polskie nastolatki tym razem wypadły lepiej w międzynarodowych badaniach umiejętności. W Niemczech i Finlandii już piszą z uznaniem o poziomie edukacji w Polsce stawiając go ponad swoj.Oficjalne wyniki badań 15-latków z 41 krajów prowadzone w ramach programu OECD/PISA będą zaprezentowane dopiero jutro.

To ważne badania sprawdzające, jak uczniowie potrafią wykorzystać szkolną wiedzę. Przeprowadzano je po raz pierwszy w 2000 r., po raz drugi w 2003 r., i to właśnie rezultaty zeszłorocznych testów będą teraz przedstawiane.

Dziennikarze Sterna, biadoląc nad stanem własnej oświaty, informują, że Polska, która trzy lata temu, w teście PISA wypadła wyraźnie poniżej średniej (25. miejsce), teraz awansowała na jedną z pozycji w środku rankingu i jest blisko Niemiec.

Badaniami PISA zajęła się także prasa w Finlandii. Największa gazeta tego kraju "Helsingin Sanomat" ogłosiła już, że Finlandia ponownie jest na czele rankingu. "O ile Niemcy wciąż zajmują jedno ze środkowych miejsc, o tyle Polsce udało się poprawić wyniki" - zauważył fiński dziennik. (GAZETA WYBORCZA)
 
 
 
6 grudnia 2004
Im bogatsi - tym lepiej z nauką

Lepsze wyniki w nauce osiągają uczniowie, których rodzice są dobrze wykształceni, pracują (najlepiej w sektorze usług) i mają wysokie dochody. Wpływ na osiągnięcia uczniów ma także status materialny nauczycieli - im lepiej zarabiają, tym lepiej kształcą - wynika z raportu MENiS.

Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu przedstawiło raport "Ekonomiczne uwarunkowania wyników sprawdzianu szóstoklasistów i egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonych w latach 2002-2004".

- Podstawowym czynnikiem wpływającym na osiągnięcia uczniów jest środowisko - zamożność i wykształcenie osób z otoczenia dziecka w dużej mierze warunkuje to, czy na egzaminach wypada dobrze, czy źle" - powiedziała wiceminister edukacji Anna Radziwiłł. (PAP)
 
 
3 grudnia 2004
Awans - zmiany legislacyjne

Minister edukacji podpisał wczoraj rozporządzenie o awansie zawodowym nauczycieli. Pedagog, który stara się o tytuł nauczyciela dyplomowanego, będzie musiał stawić się przed odpowiednią komisją kwalifikacyjną. Do tej pory wystarczało, że wysyłał dokumenty. Związki nauczycielskie są przeciwne tej zmianie.

Kariera nauczycielska podzielona jest na cztery etapy. Pracę w szkole zaczyna się od stażu, potem nauczyciel staje przed komisją kwalifikacyjną, która ocenia jego pracę i decyduje, o przyjęciu go na kontrakt. Po odbyciu kontraktu pedagog zdaje egzamin i dostaje tytuł nauczyciela mianowanego. Ostatnim szczeblem w drabinie awansu jest tytuł nauczyciela dyplomowanego. Każdy awans wiąże się z podwyżką pensji.

Postępy nauczyciela ocenia komisja powoływana przez organ prowadzący szkołę, w jej skład wchodzą m.in. specjaliści z kuratorium i przedstawiciele gminy. To ona decyduje o przyznaniu mu kolejnego tytułu zawodowego.

- Do tej pory tytuł nauczyciela dyplomowanego był przyznawany wyłącznie na podstawie analizy dokumentów, teraz komisja kwalifikacyjna spotka się z kandydatem i decyzję podejmie w oparciu o rozmowę z nim - powiedziała wiceminister edukacji Anna Radziwiłł.

- To niedobrze, że kandydaci na nauczyciela dyplomowanego będą musieli stanąć przed komisją, po co ich kolejny raz egzaminować - uważa szef oświatowej Solidarności Stefan Kubowicz. (PAP)
 
 

1 grudnia 2004
Cena nowej matury

Około 50 milionów złotych - tyle w skali kraju potrzeba, aby należycie przygotować nową maturę - uznali organizatorzy gdańskiej konferencji na temat stanu przygotowań do nowego rodzaju egzaminu dojrzałości. Pieniądze te miałyby posłużyć m.in. do prawidłowej realizacji zadań przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne.

Chodzi tu przede wszystkim o wyposażenia w odpowiedni sprzęt komputerowy. W konferencji wzięli udział dyrektorzy szkół, nauczyciele, przedstawiciele Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Konferencja zorganizowana została przez Sekcję Oświaty i Wychowania Regionu Gdańskiego NSZZ Solidarność. (PAP)
 
 
30 listopada 2004
Znów o segregacji

Czy szkoły segregują uczniów? To pytanie zadało wszystkim kuratoriom Ministerstwo Edukacji. Okazuje się, że uczniowie w niektórych szkołach są dzieleni według różnych kryteriów. O segregacji w szkołach przeczytamy w dzienniku Rzeczpospolita.

Czy polskie szkoły dzielą uczniów na lepszych i gorszych? Biedniejszych i bogatych? Kuratoria od kilku miesięcy sprawdzały, czy szkoły organizują dodatkowe zajęcia tylko dla wybranych uczniów, czy tworzą klasy dla zdolniejszych i mniej zdolnych, czy szkolne wycieczki i tzw. zielone szkoły są dostępne dla wszystkich, czy w tej samej szkole dzieci mają równe warunki do nauki.

Pierwsze wyniki - z województw mazowieckiego i zachodniopomorskiego są podobne: segregacja jest, ale występuje na szczeście marginalnie. (RZECZPOSPOLITA)
Majka08-12-2004 17:50:10   [#02]

cd

Agata Lewkowska 08-12-2004, ostatnia aktualizacja 07-12-2004 20:24

Jesteśmy wściekli! - oznajmiają białostoccy poloniści. Powód? Próbna matura z polskiego. Dziś będą pisać list otwarty, w którym wyjaśnią, jakie mają zastrzeżenia do stanu przygotowań maturalnych.

 
Nauczyciele są niezadowoleni także z tego, jak każe im się oceniać prace.

- Punktuje się przeciętność - mówi Liberadzka. - Nowe, błyskotliwe spostrzeżenia nie mieszczą się w kluczu odpowiedzi. Tak być nie powinno.

To tylko przykłady. Powodów do niezadowolenia jest znacznie więcej. Dlatego właśnie białostoccy poloniści zdecydowali, że się dziś spotkają - w jednym z białostockich liceów. Planują wszystkie swoje wątpliwości spisać i wysłać - do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, do mediów.

- Będziemy mówić też o tym, jak traktuje nas łomżyńska Okręgowa Komisja Egzaminacyjna - zdradza Liberadzka. - O niemal wszystkich zamianach dowiadujemy się z gazet. Czas zacząć protestować, bo matura coraz bliżej.

Majka08-12-2004 21:27:37   [#03]

o Boże....

Dr Przemysław Śleszyński, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk, autor badań

Kto ma największe szanse na dobre stopnie w szkole - raport MENiS

Piotr Burda 08-12-2004, ostatnia aktualizacja 07-12-2004 18:27

Raport zauważa też analogię między wynikami nauki a sympatiami do partii. Najlepiej uczą się zwolennicy PiS, Platformy Obywatelskiej, AWS i LPR. Najgorzej wypadają ci z SLD i Samoobrony. Dobre notowanie PiS związane są z przywiązaniem do własności prywatnej i odpowiedzialności za swój los. Słabe wyniki SLD to zaś pochodna niskiego statusu społecznego, słabych więzi społecznych oraz przeświadczenie o pierwszorzędnej roli państwa, które powinno zapewnić opiekę i dobrobyt, odsuwając konieczność własnego zaangażowania.
 
 
Nie mają na co wydawać pieniędzy?????
Gaba08-12-2004 21:33:18   [#04]
antynobel... nagroda Darwina pewna!
zgredek08-12-2004 21:36:16   [#05]

!!!!!!!

Raport przygotowano w Polskiej Akademii Nauk na zlecenie MENiS. Pod uwagę brano wyniki sprawdzianu szóstoklasistów i egzaminu gimnazjalnego z lat 2002-2004.


to tę "sympatię" dla partii to uczniowie zaznaczali w testach, czy takie wnioski wysnuto na podstawie np. wypracowań;-)))))))))

a swoją drogą jakir to ukształtowane politycznie mamy dzieci:-))))))))))
beera08-12-2004 21:38:06   [#06]

matko

Majka...

To raport MENIS????

.......

no cóż, PISA wypadła znakomicie, to nie ma co robić " w tym temacie"
teraz mozna się zająć przyczynami " dlaczegoi jest tak dobrze" i już wiemy- pisali testy zwolennicy PiSu

też bym napisała dobrze, bo uwielbiam giertycha;-)) ( on się mieści?:-)

beera08-12-2004 21:40:47   [#07]

no...


dwunastolatek, co już wie, że LPR jest  świetny, to  powinien mieć zaliczoną mature z WOSu na zaawansowanym ;-)))
Gaba08-12-2004 21:50:08   [#08]

O kuturo, o polityko ty jedna, sio mi ze szkół!

jakim prawem ktos zrobił propagandę okreslonym partiom politycznym, nawet jeżeli taki raport powstał, to powonien byc tajny... nie mam nic do LPR i do Samoobrony, ale nie pozwoliłabym sobie na taka konstatację - kto przynalezy, jest związany z... - to ma dobre stopnie, a ten jest krawatem to jest z... więc ma pałki.

niby sie powinnam cieszyć, bo moi gdzies w górze, ale nie ma to nic wspolnego z dobrymi obaczajami, a pan autor to jest z... niech zgadnę... z PiS...

zgredek08-12-2004 21:52:00   [#09]
ta ekspertyza to jest na stronie MENiS:

Ekonomiczne uwarunkowania wyników sprawdzianu szóstoklasistów i egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonych w latach 2002-2004

tylko się mi nie chce otworzyć:-(
beera08-12-2004 21:54:37   [#10]

??

nie chce Ci się otworzyć ze względów mentalnych- bo Ci się nie chce na to patrzeć, czy ze względów technicznych?

;-))

zgredek08-12-2004 21:55:13   [#11]
nie otwiera się technicznie;-)))))))))
bogna08-12-2004 21:55:25   [#12]
zgredku - może to i lepiej;-)
beera08-12-2004 21:56:21   [#13]

jeśli technicznie

to pomogę

kliknij w to prawym przyciskiem myszy i potem " zapisz jako" i zapisz na dysku

i otworzy Ci się wtedy

jak z powodow mentalnych, to najpierw rabnij cwiartke- jakoś sie przemożesz ;-))

zgredek08-12-2004 21:57:53   [#14]
coś Ty, a może tam jest jeszcze o tych dzieciach, których rodzice lubią oglądać komedie, kryminały lub np. sexfilmy?
;-)))))))))))))))))))))
Gaba08-12-2004 22:01:16   [#15]
nie rozumiem - o mnie? ja  lubię komedie, kryminały, seksfilm - jak fajny może być.
zgredek08-12-2004 22:12:26   [#16]
nie, gaba

ja ciekawa jestem tylko jak rodzaj filmów oglądanych przez rodziców wpływa na wyniki egzaminów ich dzieci

bo moje chłopaki w przyszłym roku te egzaminy będą zdawać, to może jeszcze cóś pooglądam przez ten rok?;-))))))))))))))))))))))))
Gaba08-12-2004 22:16:13   [#17]

przeciez sie domyslam, ze o mnie, bo mój pisał egz. po VI a teraz moja pisze po III.

czy jak sie nagoglądam seksfilmów, to moje dziecko ma pionę z bioli?

Małgoś08-12-2004 22:26:41   [#18]

sie nie zgadza :-(

bo ja lubię komedie romantyczne i thillery - a jedno tylko dziecię wypadło swietnie w gimnazjalnym, drugie wręcz odwrotnie w spr.VI kl.

to więc co oznacza takie schizo?

mam oglądac więcej romantycznych thillerów, czy więcej seksu (w filmach)?

za 3 lata matura i gimnazjalny - zapiszę sie do PIS PO i LPR - jednoczesnie ..musi zadziałać :-)

Marek Pleśniar08-12-2004 22:43:43   [#19]

ciekawe czy rodzice pana profesora też z PISu;-)

i czy ministerstwo edukacji zbadałoby coś może na temat wpływu znaków Zodiaku i koloru oczu? Równie to pożyteczne i ciekawe.
zgredek08-12-2004 23:06:09   [#20]

to z ekspertyzy:

W związku z powyższymi uwagami można sformułowaćwnioski praktyczne dla polityki oświatowej:
1) Duże znaczenie dla polityki oświatowej ma ustalenie faktu, że znaczny związek z lepszymi wynikami kształcenia ma stopień zaangażowania środków własnych budżetów gmin na cele oświatowe. W badaniach stwierdzono, że im większe są te środki w wartościach bezwzględnych oraz im większy ich procent w całkowitej sumie wydatków oświatowych, tym lepsze wyniki edukacji.
Marek Pleśniar08-12-2004 23:08:58   [#21]

aha

nooo, za to powinien Nobel być

im więcej forsy daje samorząd tym lepiej? No, no;-) Nie wpadłbym.

Gaba08-12-2004 23:10:12   [#22]
Marku, bo jak to powiesz, to jestes dyrektor chytrus i naciagsza, ale jak to rzeknie fachowiec od rzekania - to raport poelżey sobie, aż drugi powie co innego wtedy może...
Marek Pleśniar08-12-2004 23:10:56   [#23]

NACIĄGSZA???

:-))))))))))))))))))))))))

zgredek08-12-2004 23:23:03   [#24]

Nobel to mało, taki wniosek też tam jest:

4) Pozytywny związek pomiędzy wysokością wynagrodzeń a wynikami edukacji nakazuje zwrócenie większej uwagi na możliwe do uzyskania warunki zatrudnienia kadry nauczycielskiej i generalnie personelu szkolnego. Proponuje się przeanalizowanie możliwości zwiększenia dotacji celowej w postaci dodatków tam, gdzie wymaga tego zła sytuacja pod względem jakości kształcenia.
Dorsto08-12-2004 23:27:08   [#25]

Hmmmm.... Wynika z tego, że aby Wasze (i moje później też) dzieci osiągały dobre wyniki, należy zapisać się do PiS, Platformy Obywatelskiej, AWS lub LPR(lub dziecko do młodzieżowki), nadal się dokształcać, mieć wysokie dochody i znależć nauczyciela, który dobrze zarabia. O ile dwa pierwsze warunki spełniacie, o tyle dwa następne - chyba raczej szanse marne. W związku z powyższym ośmielam się twierdzić, że nie będzie źle i Wasze dzieci wypadną na pewno w okolicach średniej, a może nawet wyżej . O stanie Waszego konta będziemy rozmawiac, jak poznamy wyniki Waszych dzieci w testach :-)))))))))).

 ;-))))

Jako dyżurny prorok forum, bardzo proszę o potwierdzenie w stosownym czasie moich prognoz.

zgredek08-12-2004 23:47:09   [#26]

a może by tak...hmm... dorobić w MENiS:

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE MENiS


Ogłoszenie
Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej 60 000 euro na prowadzenie i przekazywanie do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu monitoringu prasy w 2005 roku
grażka08-12-2004 23:48:45   [#27]

MIC!

To tego nie robi żaden urzędnik w ramach swojej pracy?

AnJa08-12-2004 23:59:31   [#28]
No, zgłoś się.

A my, biorąc do serca apel Agnieszki (amrek) z innego wątku zaczniemy grafomaństwo we wszystkich znanych nam gazetach uprawiać.

I kopie Tobie wysyłać - cobyś monitorować  antycypacyjnie nawet mogła.

Kasiorka do podziału:
a)40% Tobie,
b) 20% do podziału miedzy autorów, proporcjinalnie do wierszówki i pozycji czsopisma na rynku (im bardziej lokalne i trudne do spotkania -tym więcej)
c)20% dla mnie, za pomysł.
grażka09-12-2004 00:01:04   [#29]
Jasne, praca koncepcyjna powinna być najwyżej nagradzana, trzeba doceniać "piękne umysły".
zgredek09-12-2004 00:05:50   [#30]
a brakujące 20 % dla szefa w ramach wspólnoty;-)))))))))
AnJa09-12-2004 00:15:47   [#31]
Jakie brakujące?????

Zgredek! Ja się Ciebie zapytowywam - Ty chcesz ten przetarg wygrać, czy w nim wystartować tylko.

No?

To sie naucz liczyć ze zrozumieniem:-)
zgredek09-12-2004 00:18:04   [#32]
40+20+20=80
zgredek09-12-2004 00:19:29   [#33]
a ... ze zrozumieniem, to ja nie umiem:-(

a myślisz, że te 20% to źle...?;-))))))
AnJa09-12-2004 00:31:01   [#34]
Dobrze - nawet bardzo dobrze.

Ale nie dla szefa.

No, chyba, że naszego Szefa.

Ale to wtedy jak On taki przetarg ogłosi.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]