Forum OSKKO - wątek

TEMAT: omawianie hosp.zajęć przez kontraktowego
strony: [ 1 ]
Macia29-11-2004 11:10:26   [#01]
Jaki przebieg powinna mieć rozmowa pohospitacyjna zajęć  prowadzonych przez opiekuna stażu z udziałem nauczyciela kontraktowego? Czy kontraktowy wogóle powinien uczestniczyć w tej rozmowie czy ewentualnie omówić obserwowane zajęcie z dyrektorem?
Władysław Ścianek29-11-2004 13:40:36   [#02]
Dotychczas obowiązujące , jak również nowe  rozporządzenie / jeszcze projekt/  MENiS  obowiązek hospitowania zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu nakładają tylko na nauczyciela stażystę. Nauczyciel kontraktowy ma przypisane inne zadania lecz nie wykluczają one możliwości obserwowania także zajęć dydaktycznych, wychowawczych oraz innych, prowadzonych przez nauczyciela tego samego przedmiotu      / nie musi to być opiekum stażu / w swojej lub innej szkole. Nowe rozporządzenie odpowiedzialnym za  zorganizowanie takiej przygody uczyniło dyrektora szkoły.  Jeżeli naucz. kontraktowemu dane było uczestniczyć w roli obserwatora zajęć, to musi brać udział w omówieniu.  Natomiast pozostaje do uzgodnienia jego rola; czy tylko obserwatora i biernego słuchacza toczącej się dyskusji, czy też dyskutanta nr 1.  To należy wcześniej ustalić.  Każdy z takich epizodów jest kształcącym dla wszystkich uczestników.   Serdecznie pozdrawiam !!!
violka29-11-2004 20:05:18   [#03]

coś tu nie rozumiem

była to hospitacja (był dyr)

prowadził opiekun

był obserwator (stażysta)      -     jeśli dobrze zrozumiałam (dyrektor hospitował, stażysta obserwował - a to są 2 różne rzeczy - nadzór i wewnątrzszkolne doskonalenie)

więc omówienie lekcji jako koleżeńskiej we trójkę - dyskusja

a potem dokończenie omawiania połączone z zaleceniami (rozmowa pohospitacyjna) - tylko prowadzący i dyrektor

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]