Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wso rozporządzenie
strony: [ 1 ]
beadyr26-11-2004 20:05:35   [#01]

Rozumiem, że mamy opisać tryb możliwości podwyższenia oceny z zachowania i przedmiotu od oceny zaproponowanej przez nauczyciela.

Rocznej i po I semestrze w szkole średniej?

Jaki ma być ten tryb?

Proszę o przykłady, bo nic nie rozumiem

OlaM26-11-2004 20:13:04   [#02]

PRZEPRASZAM

ale nie ma oceny z zachowania. Jest ocena zachowania.

Zastrzeżenia dotyczą oceny rocznej - to już kiedyś sobie wyjaśniliśmy.

Tryb - wszystko po kolei co robisz, aby:

1. sprawdzić czy ocena jest wystawiona zgodnie z prawem,

2. czy wychowawca ma "pełną" dokumentację

3. i potem powołujesz komisję itd....

Gaba26-11-2004 20:27:18   [#03]
- nie tylko - czy są także spełnione warunki, które ustaliliście, by mozna było podwyższyć.
OlaM26-11-2004 20:35:14   [#04]

beadyr

pytał się tylko o tryb nie o warunki!
alfa3626-11-2004 21:46:58   [#05]
Zadałam kilka pytań  związanych z rozporządzeniem w innym wątku, ale  nie udało mi się niestety uzyskać zadnej odpowiedzi. Dlatego ponawiam prośbę i kieruję raz jeszcze moje pytania do bardziej doświadczonych, takich, którzy poradzili sobie z problemem. Rozporządzenie o ocenianiu mówi, że statut szkoły określa  szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia. Przez sposób oceniania rozumiem to, ze mozna oceniać pisemnie, ustnie itd; czym natomiast są warunki oceniania? Kto je ma spełnić uczeń czy nauczyciel? I jeszcze jedno: wychowawca wystawia ocenę z zachowania uwzględniając opinię "nauczycieli". Mam pytanie: ilu ma być tych nauczycieli -wszyscy uczacy dane dziecko, wszyscy pracujący w danej szkole, czy moze wystarczy dwóch z grona (w końcu dwócH to już powiemy: NAUCZYCIELI). Jeżeli ustalimy sobie, że opinia jest ustna, to jak w razie odwołania się ucznia udowodnimy, że zasięgaliśmy takiej opinii? Pozdrawiam
hania26-11-2004 23:06:43   [#06]

sposób oceniania - to także - jaką formę mają oceny bieżżace (może punkty?), jaką ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych i zachowania (może opisowa?)...

warunki... to może np. kiedy RP może przychylić się do prośby o poprawkowy z dwóch przedmiotów, co podlega ocenie, w jakim stopniu wpływają poszczególne oceny aktywności ucznia na ocenę klasyfikacyjną (sa np takie zapisy w statutach: priorytetowe znaczenia mają oceny z prac pisemnych...), była to kiedyś dyskusja o ilosci ocen z poszczególnych przedmiotów, o plusach i minusach do oceny..itp

w słowniku języka polskiego:

warunek m III, D. ~nku, N. ~nkiem; lm M. ~nki

1. «czynnik, od którego uzależnione jest istnienie czegoś»
Warunek rozwiązalności równania.
Konieczny warunek postępu.
 
«zastrzeżenie, od którego spełnienia zależy dotrzymanie, zrealizowanie czegoś;
Warunek wstępny.
Określony warunek.
Warunki płatności.
Warunki kontraktu, umowy, traktatu.
Postawić komuś jakiś warunek.
Postawić za warunek, jako warunek, że…, aby…
(Zrobić coś) pod warunkiem, że… «(zrobić coś) z tym zastrzeżeniem, ograniczeniem, że…; zastrzegając sobie coś; jeżeli będzie dopełniony jakiś warunek»
«zespół cech koniecznych dla kogoś, czegoś do tego, aby być kimś, czymś, do wykonywania czegoś; możliwości»
Miał znakomite warunki na dobrego pedagoga.
Mieć warunki ku temu, po temu, aby się dobrze uczyć.
Coś spełnia określone warunki.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]