Forum OSKKO - wątek

TEMAT: indywidualny plan rozwoju ucznia...
strony: [ 1 ]
hania23-11-2004 00:03:12   [#01]

dawno nie było nic na temat ew. "zaleceń" KO...

słyszeliście o czymś takim jak w temacie?

Ja mniej więcej mogę sobie wyobrazić, co autor mógł mieć na mysli....

ale.. dla każdego ucznia w szkole... na piśmie... już mnie dreszcze przechodzą...

robicie coś takiego?????

obiło wam się o uszy????

Rycho23-11-2004 00:24:52   [#02]

???

haniu, pewna jesteś, że to zalecenie ktoś dał?
 
bo cięzko sobie jest to wyobrazić ... tzn wyobrazić sobie, że ktoś wydał takie zalecenie można - jego realizację trudniej.
 
my robimy coś co od biedy można by nazwać indywidualnym planem rozwoju ucznia ... Ale nie dlatego, że ktos nam kazał to robić, tylko dlatego, że sami chcemy.
 
I dotyczy to wyłącznie uczniów, którzy mają jakiś poważny problem z funkcjonowaniem w szkole. Pewnie taka M, o której pisze Małgoś na innym wątku miałaby u nas taki plan stworzony. I jest to raczej plan działań, które mają ten problem rozwiązać lub ograniczyć. Plan krótkoterminowy (czasem nawet tygodniowy) by była możliwość bieżącej ewentualnej modyfikacji tych działań.
 
Jeżeli więc te zaplanowane działania przynoszą jakiś pozytywny skutek, można w pewnym sensie mówić o wpływie ich na rozwój tego ucznia.
 
Każdy uczeń to indywidualny "przypadek", ale żeby od razu każdemu plan rozwoju?
Z punktu widzenia pedagogiki była by to pewnie super sprawa.
 
Ale z praktycznego punktu widzenia chyba nie bardzo możliwa ...
Leszek23-11-2004 20:18:49   [#03]

rozporz. o ocenianiu -

§ 6. 1. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

           § 10. 2. Klasyfikacja śródroczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym polega na okresowym podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania,                z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 12 ust. 4 i § 13 ust. 5.

może to jest z tym związane?

pozdrawiam

EwaJ23-11-2004 20:31:46   [#04]
 A jeśli uczeń nie ma obniżonego poziomu jest w klasie integracyjnej robi dokładnie to samo co wszyscy , ma podlegac jakims badaniom ze strony nauczycieli testy wynikowe ??
hania23-11-2004 22:15:51   [#05]

powiem, co wiem:-))

pisma z "zaleceniem", "wskazaniem" czy "wymaganiem" nie widziałam...

jak wieesz Rychu - ja nie dyr (na moje szczęście:-)))

informacja przekazana ustnie z jednej z konferencji dla dyrektorów

przypuszczam, że wizytatorzy jacyś gdzieś coś w małej szkólce podpatrzyli (idea - jak Rychu piszesz - z punktu widzenia pedagogiki: super sprawa....) i przypadło im do gustu...

trochę - jak dla mnie - zabrakło wyobraźni co do ogromu pracy w szkole np. gdzie 600 uczniów

rzuciłam problem - bom ciekawa, czy ktoś, coś.... gdzieś...

albo - ktoś miałby pomysł, jak zrobic co nieco, by....

dla uczniów z problemami i uzdolnionych jakoś tam... mogę próbowac

dla przeciętnych i stawiających na "przetrwać szkołę"....????

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]