Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Kompetencje Rada Szkoły |
irola | 21-11-2004 22:32:21 [#01] |
---|
Potrzebuję pomocy. Moja nowa przewodnicząca rady szkoły (nauczycielka)tak wczuła się w swoją rolę, że ostatnio zaczęła zaglądąć w faktury mojej intendentce. Uważa, że Ustawa o systemie oświaty określając, że rada szkoły uczestniczy we wszystkich ważnych sprawach szkoły upoważnia ją do nadzorowania wszystkiego i wszystkich. Czy ktoś dysponuje spisem wszystkich uprawnień rady szkoły z aktów prawnych. Muszę dla jej spacyfikowania opracować procedury współpracy a nie chcę czegoś pominąć. A może ktoś ma takie procedury już opracowane? Z góry dziękuję. Pozdrawiam. |
Marek Pleśniar | 21-11-2004 22:42:32 [#02] |
---|
ustawa o systemie - to wystarczy, Art. 50. natychmiast uniemożliw jej to zabraniając intendentce. Faktury i księgowość podlega tobie a wgląd mają kontrole tylko. Łamiesz prawo pozwalając na grzebanie w tym. |
irola | 21-11-2004 22:53:49 [#03] |
---|
Jasne, że zabroniłam. Natychmiast. |
violka | 22-11-2004 00:14:15 [#05] |
---|
ja mam tak w statucie Rada Szkoły
§ 22 1. Rada Szkoły stanowi forum porozumienia społeczności szkolnej służące współpracy i rozwiązywaniu spraw wewnętrznych szkoły. 2. Do kompetencji Rady Szkoły należy w szczególności: 1) uchwalanie Statutu Szkoły oraz zmian w Statucie 2) ocenianie z własnej inicjatywy sytuacji i stanu szkoły oraz występowanie z wnioskami do Dyrektor Szkoły, Rady Pedagogicznej, organu prowadzącego, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych 3) opiniowanie planu finansowego i planu pracy szkoły, projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych 4) przedstawianie wniosków w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych szkoły 5) występowanie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności szkoły, jej Dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w szkole. jesli, poza tym co "widzi", potrzebuje dodatkowych informacji by ocenić sytuację szkoły powinna się zwrócić do dyrektora szkoły o udzielenie wyjaśnień i jesli ma wątpliowści to może zawnioskować o dokonanie kontroli pracy intendentki |
janzg | 22-11-2004 16:37:19 [#07] |
---|
proszę :))) kto mi potrafi wskazać: adres lub inny namiar / telefon szkoły ponadgimnazjalnej np. LO ze wspaniale spełniającą - zgodnie z ustawą OSO - swoje funkcje Radą Szkoły |
gosienka | 22-11-2004 16:40:10 [#08] |
---|
No właśnie, prześlijcie to mojemu koledze :-))))))) bo oboje jesteśmy tym zainteresowani |
Leszek | 22-11-2004 16:46:30 [#09] |
---|
rady szkoły w kształcie określonym UoSO są tworami dekoracyjnymi... i dlatego na moim terenie zamiera ich działalność... pozdrawiam |
irola | 22-11-2004 21:15:07 [#10] |
---|
Moja rada do tej pory wcale nie była tworem dekoracyjnym. Pracowało mi się z nią świetnie, bo nie czepiała się drobiazgów tylko zajmowała pracą na rzecz dzieci. Były bale charytatywne, festyny, kromka chleba dla każdego głodnego dziecka, spotkania dzieci z ciekawymi ludźmi. Wszystko odbywało się bez organizacyjnego zadęcia, przesyłania pism, uchwał i wzajemnego patrzenia na ręce. Teraz jest NOWA SZEFOWA, która domaga się pism, wniosków o opinie, bo rada szkoły jest najważniejszym organem szkoły. Cała para poszła w gwizdek. Popsuła się atmosfera. Połowa przedstawicieli rady pedagogicznej zrezygnowała z pracy w radzie. Muszę uzdrowić tę sytuację, stęd pomysł, aby stworzyć procedury współpracy, bo w tej sytuacji zapisy statutowe nie wystarczą (są prawie identyczne jak u Violki). |
violka | 22-11-2004 21:27:19 [#11] |
---|
może niech nowa szefowa rady popracuje nad tymi procedurami - Ty dbaj o efekt czyli efektywna współpraca z pożytkiem dla dzieci - pytaj jak te procedury wpłyną na wyniki pracy rady |
irola | 22-11-2004 21:40:29 [#12] |
---|
Dzięki Violka. Nie wiem czy się uda, ale spróbuję. Coś mi się zdaje, że jej wcale nie chodzi o porozumienie i efekty :(( |
violka | 22-11-2004 21:45:50 [#13] |
---|
coś mi się zdaje że masz rację - to Cię trochę czeka musisz być zwarta i gotowa - będą Ci dokładać ma jeszcze coś takiego w statucie Współpraca między organami szkoły § 25 1. Zasady współdziałania organów szkoły. 1) wszystkie organy szkoły współpracują ze sobą w duchu porozumienia i tolerancji, z poszanowaniem prawa poszczególnych organów do swobodnego działania i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji 2) rodzice i uczniowie, poprzez swoje reprezentacje: Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski, przedstawiają w formie pisemnej organom szkoły swoje wnioski i opinie 3) przedstawione wnioski i opinie są rozpatrywane na najbliższych posiedzeniach zainteresowanych organów, a wnioskodawcy otrzymują pisemną informację dotyczącą przebiegu sprawy. 1) konflikty wewnątrzszkolne rozstrzygane są na terenie szkoły 2) w sytuacjach konfliktowych pomiędzy poszczególnymi organami szkoły, Dyrektor Szkoły stwarza zainteresowanym stronom warunki do ich rozstrzygania; każdy z organów szkoły ma możliwość obrony swojego stanowiska 3) wszyscy członkowie społeczności szkolnej mogą składać do Dyrektora Szkoły skargi i wnioski w formie pisemnej (w sekretariacie szkoły, pocztą zwykłą lub elektroniczną) lub w formie ustnej (osobiście lub telefonicznie); Dyrektor Szkoły w ciągu 14 dni informuje wnioskodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku lub skargi 4) konflikt między uczniem a nauczycielem rozstrzyga wychowawca klasy lub szkolny rzecznik praw ucznia 5) konflikt między rodzicem a nauczycielem rozstrzyga Dyrektor Szkoły 6) konflikt między Dyrektorem a Samorządem Uczniowskim lub Radą Rodziców rozstrzyga Rada Szkoły 7) w przypadku konfliktu między Dyrektorem Szkoły a Radą Pedagogiczną lub Radą Szkoły organem rozstrzygającym jest organ sprawujący nadzór pedagogiczny 8) Dyrektor Szkoły może powołać komisję rozjemczą, w skład której wchodzą w równej liczbie (po 2 osoby) przedstawiciele stron będących w konflikcie 9) w przypadku gdy strony nie zgadzają się z wynikiem postępowania rozstrzygającego, mają prawo odwołać się, w zależności od rodzaju sprawy do organu prowadzącego, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka lub właściwego sądu. |
violka | 22-11-2004 21:52:07 [#14] |
---|
nie obawiaj się tych pism domaga się pism, wniosków o opinie, skoro jest taka "czepialska" to sama się przekonasz że te pisma będą twoją obroną - to zawsze działa w dwie strony ty jesteś w porządku - nie masz się co bać - niech sobie piszą te wnioski, ona zanim cokolwiek napisze też się będzie musiała zastanowić, bo papier będzie mówił sam za siebie w przypadku sytuacji konfliktowych (a do takich może dojść całkiem niedługo) lepiej jest na piśmie - zawsze możesz się spokojnie zastanowić nad odpowiedzią - w rozmowie jest zawsze trudniej - trzeba opanowac emocjenie tylko swoje, ale te z drugiej strony |
JarTul | 22-11-2004 22:15:19 [#15] |
---|
Przewodniczący RSz reprezentuje ten organ tylko w zakresie upoważnienia udzielonego przez RSz. Nie może sam rządać, oczekiwać, kontrolować.
RSz składa się z kilku osób i czy one upoważniły przewodniczącego do takich działań. Jeżeli nie, to wszelkie jego działania są bezpodstawne. |
Marek Pleśniar | 22-11-2004 22:25:37 [#16] |
---|
i w związku z powyższym poproś i Ty o pismo - no uchwałę RS na temat podjęcia czynności kontrolnych, które wszczął przewodniczacy;-) |
fredi | 23-11-2004 20:51:45 [#17] |
---|
Rada szkoły 5) z własnej inicjatywy ocenia sytuację oraz stan szkoły lub placówki i występuje z wnioskami do dyrektora, rady pedagogicznej, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych. Jak rozumiecie to w szczegółności w sprawach ........... |
JarTul | 23-11-2004 21:39:42 [#18] |
---|
Fredi... Pewnie należy rozumieć, ro tak: :-)))
Rada szkoły występuje z wnioskami do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych.
BARDZO ŁADNE!!! :-))) |
fredi | 24-11-2004 21:02:47 [#19] |
---|
a przecież miał język giętki.........(takiej wersji się wcześniej nie doczytałem, ciekawe jaki adres ma ta wojewódzka rada ????????) |
AnJa | 24-11-2004 23:30:48 [#20] |
---|
Zależy o którą( z jakiego województwa) pytasz.
Tej z Lublina adresu nie znam.Do KO może zadzwoń?
Wicekurator taki pistolet bardziej (ostatnio posłuchałem go nieco) - pewnie Ci pomoże.
Bo np. u nas i w parunastu innych miastach wojewódzkich to dranie nie stworzyły tej niezwykle ważnej instytucji.
A bez niej to się chyba tego rozporządzenia o nadzorze nie da zrealizować, bo tam zdaje sie coś jest o uwzglednianiu regionalnej polityki oświatowej.
A tę, jeśli nie taka wojewóódzka rada, to kto ma uchwalić? |
zgredek | 25-11-2004 00:25:46 [#21] |
---|
a te wojewódzkie to nie powinny być przypadkiem przy samorządach?
po powiatowe to w powiecie są |
AnJa | 25-11-2004 00:37:39 [#22] |
---|
Nie wiem, nie pamietam - jak mnie to interesowało, to jeszcze samorządów nie było.
U nas na pewno ani przy samorządzie ani wojewodzie nie ma i nigdy nie było.
W powiecie mam nadzieję, że nie bedzie.
Bo dodatkowe paióry trzeba bedzie i dla nich robić - i te papióry to bedzie jedyny efekt. |
zgredek | 25-11-2004 00:40:52 [#23] |
---|
bo Ty zawodów nie masz
jak się nowy zawód chce wprowadzić - to taka powiatowa się przydaje
starosta przewodniczącym jej jest |
AnJa | 25-11-2004 00:44:49 [#24] |
---|
idź spać - rada oświatowa z radą zatrudnienia Ci sie pokiełbasiły (albo posałatkowały) |
zgredek | 25-11-2004 00:47:10 [#25] |
---|
no
dopiero teraz się zorientowałam
-------------
to ja przepraszam za te głupoty - usunąć najlepiej trzeba
--------------
a spać nie pójdę
może jeszcze cóś namieszam? |
AnJa | 25-11-2004 00:50:37 [#26] |
---|
Kiedys mówiono, że nic tak kobiety nie brudzi jak papier.
Bzdura - papier mozna porwac, spalic, zjeść w ostatecznośći.
A taki wpis????
Nie masz wyjśćia - do rana może sie whakujesz na serwer i wykasujesz. Nikogo chyba juz nie ma, a ja nie powiem(chyba) |
zgredek | 25-11-2004 00:54:11 [#27] |
---|
trudno
w końcu nie pierwszy raz głupoty piszę
i jakoś do tej pory się udawało - to może i teraz?
---------------
na razie to mi się whakowano i hasło mi zmieniono, bo moje intencje źle(?) odczytano, żeby mi dać nauczkę
i jakóś mi się udało to wszystko poprawić - sama nie wiem jak
ale przez pewien czas pisać nie mogłam
i chyba dobrze | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|