Forum OSKKO - wątek

TEMAT: rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia
strony: [ 1 ]
zgredek20-11-2004 01:36:14   [#01]
czytam, czytam, czytam...
http://www.menis.gov.pl/oswiata/projekty/rozp_27.pdf
Ewa z Rz20-11-2004 11:23:39   [#02]

ten język obcy ciągle nie daje mi spokoju...

Wyobraźmy sobie n-la mianowanego (to wcale nie taki rzadki wypadek), który jest np. mgr historii z pp i zrobił certyfikat CAE.

Nauczyciel ten stara się o stopień n-la dyplomowanego w czasie stażu uczy historii w gimnazjum. Oczywiście może przyjąć, że spełnia wymagania zawarte w literze d) pkt. 4 ust. 2 §8 nowego rozporządzenia w sprawie awansu (w związku z pkt 3 ust. 4 §9 tegoz rozporządzenia).

I teraz pytanie:

Ale jeśli uczy nie tylko historii? Jeśli prowadzi też język angielski (anglistów nigdy dosyć w przeciwieństwie do historyków)?

A co w sytuacji, gdy uczy wyłącznie języka angielskiego? Czy wówczas by móc sobe zaliczyć literkę d) (zaawansowana znajomość języka) musi przedstawić jeszcze jeden certyfikat np. z rosyjskiego?!.

Ganges20-11-2004 13:59:48   [#03]

No to może ktoś mądry mi teraz wyjaśni czy mam szanse zrobić awans?

Staż na dyplomowanego otworzyłam w 2002 r. Pracuję 19 lat w szkole specjalnej. Zaplanowałam sobie w planie rozwoju doskonalenie j. angielskiego , uczę sie na razie sama i zamierazm uczęszczać na kurs językowy od przyszłego roku, ale nie podejrzewam ,że po roku nauki uda mi się zdobyć certyfikat.  Czy brak certyfikatu przekreśla moje szanse na awans? Czy jest sens zbierać te tony makulatury, zaświadczeń, poświadczeń, pisać sprawozdania i w ogóle przeciązać sie , skoro i tak wiem ,że anglistą nigdy nie będę , bo w szkole życia angielski nigdy nie był i raczej nie będzie obowiązkowym przedmiotem nauczania, a dogadać się z osobą anglojęzyczną jakoś potrafię i bez certyfikatu, artykuł w Science też  zrozumiem, tylko tajemniczy deficyt nigdy nie pozwoli mi sie nauczyć pisać po "nienaszemu" ? Z resztą po naszemu też byki popełniam.

Majka20-11-2004 14:38:19   [#04]

ganges

Jest napisane : "co najmniej trzech "  - z sześciu zadań, więc nie musi to być język :)
gera21-11-2004 18:32:50   [#05]

Pytałam w innym wątku, ale ponowię pytanie:

Czy postępowanie na dyplomowanego może się odbyć, jeśli nauczyciel (obecnie na zdrowotnym) z powodu choroby, nie będzie mógł w nim uczestniczyć?

Nie znalazłam nic o takiej sytuacji w projekcie rozporządzenia.

Pozdrawiam

Magosia21-11-2004 18:57:14   [#06]

Pytanie najczęściej stawiane mi przez moich nauczycieli

aktualnie realizujących staż na dyplomowanego: według jakich wymagań będą kończyć. Ja nie mam złudzeń, odpowiadam,że według nowych- jak wejdą w życie , ale może się mylę?

Osobiście nowe rozporządzenie mi się bardziej podoba, mam wrażenie, że jest bardziej uporządkowane, wymagania konkretniejsze i nie powielają się; ale rozumiem ludzi, którzy już mieli uporządkowane pewne sprawy, nawet popisane sprawozdania z zadań , a teraz tych zadań nie ma.

Czy sądzicie tak jak ja? Czy będą jakieś przepisy przejściowe ? Jak myślicie?

I najważniejsze- jakie macie doświadczenie- ile może trwać to podpisywanie, czyli kiedy nowe będzie aktualne?

Maryna21-11-2004 19:24:40   [#07]

stare wymagania, nowe procedury

Nauczycieli, ktorzy rozpoczęli juz staz obowiązują stare wymagania (zgodnie z obowiązującym rozp. z 3 sierpnia), ale nowe procedury (zgodnie z KN).
Magosia21-11-2004 21:38:30   [#08]

Maryna

ja wiem,że tak jest teraz, bo innego rozporządzenie jeszcze nie ma.

Ale jak wejdzie - a wejdzie chyba lada dzień, to co?

 Ty wiesz, to co piszesz(to znaczy czy są jakieś podstawy prawne) czy tak Ci się wydaje, że bedzie? To ważne, zależy mi na precyzji odpowiedzi. Dzięki.

zgredek21-11-2004 22:48:12   [#09]
§ 17. Do postępowań wszczętych na podstawie wniosków o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego złożonych do dnia 31 października 2004 r. przez nauczycieli mianowanych stosuje się przepisy rozporządzenia, z wyjątkiem § 8 ust. 2 i § 9 ust. 4.
W zakresie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego oraz dokumentacji potwierdzającej spełnienie tych wymagań, składanej przez tych nauczycieli, stosuje się dotychczasowe przepisy.

§ 18. Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 70, poz. 825 oraz z 2002 r. Nr 82, poz. 744).
Magosia23-11-2004 12:29:45   [#10]

Zgredku

przepis, ktory cytujesz mówi o nauczycielach, którzy złożyli wnioski ,czyli oddali teczki, czyli zakończyli awans- to oczywiste,ze oni lecieli starym rozporzadzeniu, bo innego nie było.

Mój dylemat dotyczy nauczycieli aktualnie realizujących staż -trzeci, drugi rok- czy wymagania z nowego (moim zdaniem tak) czy ze starego?

Proszę o Wasze stanowiska, wbrew pozorom różnice duże, niektóre na plus, ale część nauczycieli odbiera to jak odebranie praw nabytych i działanie prawa wstecz, bo mają plany zgodnie ze starym, bo niektorzy popisali sprawozdania zgodnie ze starym...

Uf,,, kiedy to znormalnieje - to pytanie retoryczne ;-)

Zola23-11-2004 17:22:33   [#11]
moi nauczyciele też się denerwują, w tym roku mają już 3 rok stażu i część , tych poukładanych, systematycznych, zaczęła gromadzić papiery do teczki i piszą ją na dzień dzisiejszy po staremu, paln też mieli po staremu i realizację także, uważam, że tak być nie powinno, niechby stawali przed komisją zgodnie z KN, ale swoje prawozdania powinni przygotowywać po staaremu, po nowemu powinni Ci, którzy rozpoczną w roku przyszłym, jest to nieszanowanie pracy dyrektorów i nauczycieli, nawet ci ktłórzy ropoczęli staż w tym roku już napisali plany, dostosowali je do wymagań nadal obowiązującego rozporządzenia, dyrektorzy zatwierdzili i zrobili to zgodnie z prawem, dlaczego z powodu zmian wprowadzanym w nonsensownych terminach ktoś ma dodatkowo pracować nad zmianami planu
Jasiek23-11-2004 18:05:28   [#12]

Wydaje się, że

to co dla nas jest sensowne, dla wielu sensu nie ma od dawna.

Przybywa dowodów na spodlenie praw (także nabytych).

Niestety.

Pozdrawiam :-)
zgredek23-11-2004 18:39:12   [#13]
nie - tam jest napisane, że obecnie królujące nam rozporządzenie z 3 sierpnia traci moc

a w takim przypadku nie można go już stosować po dniu wejścia w życie nowego

i dla mnie wygląda to tak


postępowanie kwalifikacyjne rozpoczyna się w momenecie złożenia wniosku

wniosek składa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa

czyli jeśli w dniu złożenia wniosku - stare to po staremu dokumentacja

jeśli nowe - to po nowemu

---------------

natomiast nie podoba mi się, że zacznie obowiązywać w dniu ogłoszenia

bo co zrobią z tymi, którzy w tym dniu złożą wnioski przygotowane po staremu - niezgodnie będzie jak nic

dlatego uważam, że dwa tygodnie od dnia ogłoszenia powinno być


zwłaszcza, że teraz ludzie na gwałt chcą jeszcze zdążyć
Magosia23-11-2004 19:34:11   [#14]

Rozumiem Zgredku

o co Ci chodziło. Moich nauczycieli (czyli i mnie ) ten problem nie dotyczy- przynajmniej to mam z głowy. Kto miał złożyć - złożył.

W sobotę jestem na 4 komisjach jako ekspert- zobaczę jak to będzie po nowemu. Wiem jedno- bardzo chciałam zobaczyć zawsze autora dokonań prezentowanych w teczce- więc odbieram to pozytywnie, ale ludzie panikują.

zgredek23-11-2004 19:57:46   [#15]
bo ta rozmowa jest odbierana jak egzamin

a bać to powinni się ci, którzy dokumentację mają z intenetu lub kupioną za własne zarobione pieniądze

----------

a jeszcze każda zmiana jest trudna - zwłaszcza, że nie ma porównania, bo "nikt ze znajomych nie był na takiej rozmowie"
kuba23-11-2004 20:50:52   [#16]

faktycznie

ten co zna swoją teczkę, nie powinien obawiać się niczego. Rozmawiałem z komisją, nie było źle, jeśli mogę uspokoić innych, jeśli sami tworzyliście swoje teczki, nie powinno być najmniejszego problemu! Jest nawet lepiej niż było wcześniej (mówię z doświadczenia jako dyrektor i jako nowy dyplomowany)
Monia23-11-2004 20:55:37   [#17]
Kuba, ale chciałabym wiedzieć jak to się odbywa? Czy komisja oglada teczkę przy Tobie, czy robi to wczesniej, ile trwa rozmowa?
kuba23-11-2004 21:13:19   [#18]

czekałem

ok 1 godziny, czytali, a później rozmowa czytaj awans po nowemu
zgredek23-11-2004 21:16:56   [#19]
monia - od kuby to zbyt dużo się nie dowiesz, bo on oszczędny w słowach jest - matematyki uczy;-)

albo zadaj pytanie, na które trzeba odpowiedzieć więcej niż jednym zdaniem;-)

-------------

ale ja nie złośliwie piszę, tylko tak z sympatią - naprawdę
darekjot6223-11-2004 21:17:05   [#20]

komisja

teczkę przy tobie monia nikt nie ogląda, ty jesteś proszona po obejżeniu już materiałów, a komisja musi mieć czas aby zadać tobie kilka pytań dot. tych materiałów. Nie będzie to egzamin, dlatego nie będzie miał wpływu na punktację, chyba że pomoże komisji ocenić ją  wyżej...

zgredek23-11-2004 21:19:07   [#21]
jacie - darek to znowu bardzo maślanie rozbudował;-))))))))))

-------------

też z sympatią - żadna złośliwość
alfa3623-11-2004 21:22:20   [#22]
W trakcie stażu na nauczyciela mianowanego zrobiłam podyplomówkę z "Edukacji czytelniczej i medialnej".  Teraz jestem w trakcie stażu na dyplomowanego i w ciągu dwóch lat tego stażu pracowałam jako bibliotekarka w wymiarze 5/30. Czy w związku z tym liczą się "do teczki" moje kwalifikacje? I jeszcze jedno: co się dzieje, jeśli po wyznaczeniu terminu rozmowy okaże się , że kandydat jest np. na zwolnieniu lekarskiem, czy urlopie macierzyńskim? Mam też taki dylemat: w trzecim roku stażu zostałam wicedyrektorem i rozpoczęłam podyplomówkę z zarządzania oświatą. Czy można to uznać jako podwyższanie kwalifikacji?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]