Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ocena celująca
strony: [ 1 ]
Grana09-11-2004 11:59:14   [#01]
Jakie warunki musi spełnić uczeń, aby otrzymać ocenę celującą? Z czego to wynika?
Nula09-11-2004 13:52:59   [#02]

Grana

moze tak:

- uczeń w bardzo wysokim stopniu opanował treści programowe rozszerzając swą wiedzę o wiadomości wykraczające poza materiał przewidziany dla danej klasy;

         - umie formułować oryginalne, przemyślane wnioski, hierarchizować i selekcjonować zdobytą wiedzę;

         - z powodzeniem bierze udział w olimpiadach i konkursach przedmiotowych;

          - prowadzi własne prace badawcze pod kierunkiem nauczyciela.

Pozdrawiam, Ania

Grana09-11-2004 13:57:58   [#03]

Czy faktycznie uczeń w bardzo wysokim stopniu opanował treści programowe rozszerzając swą wiedzę o wiadomości wykraczające poza materiał przewidziany dla danej klasy?

czytałam gdzieś ,że ocena celująca musi zawierać się w 100% przyznanych punktów np. na pracy klasowej. Czy mam rację?

Nula09-11-2004 14:07:44   [#04]

myslę

że warto, byś zajrzała do "szukaja"... tam wiele informacji... ciekawych...
JarTul09-11-2004 14:38:32   [#05]

Zajrzyjcie np. tutaj...

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=6973&fs=0&st=0

Tylko mały cytat z w/w wątku: "jak można wymagać więcej niż się naucza?"

TereKlo09-11-2004 16:03:49   [#06]

do JarTul

w odpowiedzi na przytoczony cytat
Dlaczego nie nagrodzić (chociażby oceną celującą) za to, że uczeń sam, bez przymusu, wie więcej niż tego wymagamy w zakresie nauczania?
JarTul09-11-2004 17:42:32   [#07]
Ależ tego nikt nie zabrania!!!
Jola09-11-2004 19:04:39   [#08]

Pozwólcie, że zacytuję kilka myśli Klemensa Stróżyńskiego na temat oceniania.
Ze źródła, które było tu już cytowane przez Małgoś i Hanię:

http://www.wszpwn.com.pl/default.asp?section=KLUB&jid=567

 

„Istota pułapki rozkładu Gaussowskiego jest następująca. Rozkład ocen szkolnych dużej grupy uczniów rzeczywiście zbliża się do opisanego krzywą Gaussa, tzn. dominują wyniki średnie, a najlepszych jest najmniej. Uznajemy to za rzecz normalną, za rodzaj reguły i -- tu popełniamy zasadniczy błąd metodologiczny -- odwzorowujemy ten rozkład, budując normy punktowe z niejednakowym zakresem punktów na poszczególne oceny. Te normy dodatkowo będą kreować rozkład ocen, zniekształcając wyniki.

 

Niekiedy zastrzeżenia nauczycieli budzi fakt, że zakres punktowy oceny bardzo dobry jest szerszy, niż oceny dobry. Przyzwyczajeni jesteśmy do czegoś zgoła przeciwnego i obawiamy się, że będziemy mieli w klasie nadmiar ocen bardzo dobry.


....powszechny w polskiej oświacie syndrom nadmiernych oczekiwań nauczycielskich.

 

Przykład normy punktowej za test:

21-26 dop
27-32 dst
33-38 db
39-44 bdb
44-50 cel

 

Jak widać, największy przedział punktowy ma ocena celujący (7 punktów), pozostałe oceny pozytywne mają ten sam przedział sześciopunktowy. ... wbrew starym nauczycielskim przyzwyczajeniom.”

I jeszcze:

„Panie Klemensie - Bardzo dziękuję, za odpowiedź.(...) Muszę przyznać, że od kilku dni jestem pod wrażeniem Pańskiego pomysłu na "uwznioślenie" 6 i 5 przy jednoczesnym bagatelizowaniu jedynek (...)Z zaskoczeniem odkrywaliśmy jak wielka uwagę "kotwiczymy" przy cząstkowych jedynkach, natomiast szóstki traktujemy jak przypadkowe "filipki z konopi". Czy oprócz tej maleńkiej książeczki-broszurki, w której Pan o tym wspomina, można gdzieś przeczytać coś więcej na ten temat? Bardzo nam zależy na maksymalnym zmotywowaniu uczniów LO i Gimn. do osiągania wyższych celów niż bezpieczne 3 lub "wyczołgane" 2. Skąd wiadomo, że nauczyciele konstruują zadania zbyt trudne (kto, gdzie, kiedy robił takie badania?)? Dzięki za uwagę. Małgorzata"

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]