Beadyr Zapisz w statucie lub w regulaminie szkoły: Ocenianie wiadomości i umiejętności ucznia powinno być dokonywane systematycznie, w formach określonych w przedmiotowych systemach oceniania, w warunkach zapewniających obiektywność oceny. W regulaminie określ, ile ocen co najmniej z danego przedmiotu ma wystawić nauczyciel. U mnie po wprowadzeniu takich regulacji (potem oczywiście systematycznej kontroli przez jakiś czas) skończyły się pretensje uczniów i rodziców. Bo jeśli w rozporządzeniu w sprawie warunków i sposobu oceniania... zapisano, w par. 3 ust. 2, że: Ocenianie ma na celu 1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych (...) oraz postępach w tym zakresie; 2) udzielaniu uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju; 3) motywowanie ucznia do dalszych postepów w nauce (...) 4) dostarczanie rodzicom (...) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce (...) oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia (...), to Twój nauczyciel, wystawiając oceny pod koniec semestru łamie postanowienia tegoż rozporządzenia. On ma systematycznie informować, udzielać, motywować, dostarczać, a nie na koniec poinformować, zmotywować, dostarczyć, udzielić. |