Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Konferencja RPO - isja Pasja - opiniaZNPo naszych kompetencjach |
Marek Pleśniar | 06-11-2004 15:05:36 [#02] |
---|
jakoś misie rozczłapał tytuł:-) |
fredi | 06-11-2004 15:13:49 [#03] |
---|
wkurza mnie tez "zły" broniarz? Ciekawe jak są zarządzane związki ? |
Basia D | 06-11-2004 15:33:13 [#04] |
---|
kto pierwszy wstanie ten rządzi, pewnie nie Broniarz |
zgredek | 06-11-2004 15:37:33 [#05] |
---|
doczłapię wieczorkiem to sobie napiszę |
Botka | 06-11-2004 16:42:34 [#06] |
---|
związki zarządziły... Wobec tego dyrektorzy bierzmy się za ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem. Związkowcy też, albo zwłaszcza. "Profesor Granowski zadał generalne pytanie – kim ma być nauczyciel?" Właśnie kim. |
Małgoś | 06-11-2004 16:44:46 [#07] |
---|
dziwne pytanie... a kim ma być lekarz? albo farmaceuta? lub księgowy? Tu nie ma żadnej filozofii - wystarczy zakres obowiązków |
Botka | 06-11-2004 16:57:59 [#08] |
---|
Małgoś myślę, że z kontekstu całej debaty chodziło o tkie przepisy prawa, które jasno regulowałyby właśnie "filozofię" bycia nauczycielem. |
beera | 06-11-2004 17:12:22 [#09] |
---|
:-))) "filozofia" bycia nauczycielem to nie siedzi w przepisach ale to niezle: Trzy wystąpienia związkowców p. Kotarby i p. Ujejskiego oraz p. Haliny Kurpińskiej dotyczyły historii Karty Nauczyciela i walki o nią i konieczności funkcjonowania Karty z tego tytułu, że ją Marszałek Piłsudski za ważną uznał i manipuluje się pojęciem zły nauczyciel, ważniejsze jest, iż "szkoły są zarządzane przez złych dyrektorów |
Marek Pleśniar | 06-11-2004 17:15:11 [#10] |
---|
jakieś wnioski z tego wynikały iż ją Piłsudski dla nich napisał i to ta sama.. Trochę więc stara jakby jest? |
Botka | 06-11-2004 17:18:22 [#11] |
---|
Bardzo łączą mi się dwa wątki ze sobą - gaby i ten. Mówimy wciąż o zmianach w KN, ale to już takich solidnych i jasnych dla wszystkich. |
zgredek | 06-11-2004 17:21:49 [#12] |
---|
e, tam stara
historyczna jest, no nie?
muzeum moze jakieś by ją... do siebie...
i wyeksponowało jako relikt przeszłości (?) na przykład |
Marek Pleśniar | 06-11-2004 17:23:16 [#13] |
---|
nie mówimy botko o zmianach w kn. ZNP nawet nie mówi. Dobrze zajrzyj do relacji z RPO i relacji z Olsztyna, |
gosienka | 06-11-2004 17:25:11 [#14] |
---|
Na konferencji / z tego co przeczytałam mówiliście Marku o dokumencie określającym strategię oświatową w Warszawie. zainteresowałio mnie to. Ale w ich BIP znalazłam tylko uchwałę mówiącą : "Określa się politykę oświatową miasta stołecznego Warszawy na lata 2004 – 2007 w brzmieniu załącznika do uchwały" Gdzie znaleźć cały dokument? Proszę o link. Może koledzy z Warszawy gdzieś to mają? |
Marek Pleśniar | 06-11-2004 17:31:20 [#15] |
---|
chętnie się sam dowiem. Poszukam albo spytam. |
gosienka | 06-11-2004 17:43:52 [#16] |
---|
Dziękuję Marku :-)))) Gdyby nie było linku wdzięczna byłabym za przesłanie na priv |
Gaba | 06-11-2004 17:48:45 [#17] |
---|
Ślepota jestem i tyle Przepraszam za przecinki i ogonki. Nie widziałam ich - Marku, jeżeli jest to technicznie możliwe, prosze o pozwoleństwo ewemtualnej korekty. Znalazło się tez parę lapsusów językowych. Bardzo przepraszam. |
Botka | 06-11-2004 17:59:56 [#18] |
---|
Masz rację Marku. ZNP uważa, że KN jest dobra, amy nie umiemy jej interpretować i stosować w praktyce. Tym razem to ja namieszałam, chylę głowę. |
Marek Pleśniar | 06-11-2004 19:35:42 [#19] |
---|
nie chyl:-) Miałem na myśli że chcemy zlikwidowania tej KN. Itd - co w dokumentach. Mogłem od razu napisać a nie gdzieś tam wysyłać Cię. |
Botka | 06-11-2004 19:43:08 [#20] |
---|
i słusznie Super. Cały czas czytam i uczę się od Was wszystkich. Dzięki Wam zupełnie inaczej patrzę na to moje dyrektorowanie. |
Botka | 06-11-2004 19:45:04 [#21] |
---|
ale mam mały problem z moim komputerem bo giną mi ściągane dokumenty i nie mogę ich przeczytac. Muszę nad tym trochę popracować. |
Marek Pleśniar | 06-11-2004 19:47:15 [#22] |
---|
założ np na pulpicie folder na nie i zawsze uważaj gdzie zapisujesz! Mam to samo spostrzeżenie - inaczej patrzę na sprawy:-) Być może to szkodliwe bo człowiek zaczyna zadawać głupie pytania zamiast siedzieć w szczęśliwej nieświadomości że ma w ogóle problem;-) |
Botka | 06-11-2004 19:51:40 [#23] |
---|
Dziękuję, już to robię, ojej! - to roztargnienie! |
Leszek | 07-11-2004 12:20:36 [#24] |
---|
ciekawy materiał... pomysł Lackowskiego też interesujący... pozdrawiam |
Botka | 07-11-2004 12:49:39 [#25] |
---|
czy przypadkiem propozycja Jerzego Lackowskiego, który zaproponował rozszerzenie treści ustawy o systemie oświaty o problematykę nauczycielską - głównie poprzez uzupełnienie jej o rozdział „Prawa i obowiązki polskiego nauczyciela" odnoszący się do wszystkich nauczycieli niezależnie od organu prowadzącego szkół, w których pracują (z ulokowaniem go pomiędzy aktualnymi rozdz. 3 i 4).
Treść propozycji: Ów rozdział powinien zawierać problematykę ujętą poniżej w punktach 1-9. 1. Wymagania, jakie winna spełniać osoba wykonująca nauczycielski zawód: - wykształcenie wyższe odpowiadające realizowanym zadaniom oraz posiadanie certyfikatu przygotowania pedagogicznego (wydawanego tylko przez uczelnie wyższe) [szczegółowe wymagania kwalifikacyjne winien określić minister edukacji w rozporządzeniu] - stan zdrowia umożliwiający nauczycielską pracę. 2. Zadania nauczyciela związane z rzetelnym wykonywaniem obowiązków dotyczących kształcenia i wychowywania dzieci i młodzieży, jak też opieki nad nimi. Celem nauczycielskiej pracy winno być kształtowanie wśród wychowanków postaw ludzi uczciwych i prawych, rozumiejących potrzeby innych ludzi, aktywnych członków demokratycznej społeczności, szanujących polską tradycję i kulturę oraz Konstytucję RP i symbole państwa polskiego. nie stanowi o "etyce zawodu", a może potrzeba nam konkretów? |
Gaba | 07-11-2004 13:24:19 [#26] |
---|
to, o czym pisze Lackowski jest poruszeniem obszaru szkoły obywatelskiej, odpowiedzialnej za siebie. |
Leszek | 08-11-2004 19:58:36 [#27] |
---|
Wklejam tekst z ostatniego, internetowego wydania GN... inaczej widziane... pozdrawiam MISJA, PASJA, KOMPETENCJA
W Krakowie dyskutowano o statusie nauczyciela i jego przygotowaniu do zawodu. Niestety, bez udziału samych zainteresowanych. Pod takim hasłem profesorowie Andrzej Zoll, rzecznik praw obywatelskich i Franciszek Ziejka, rektor UJ, a we współpracy z Małopolskim Forum Edukacyjnym zorganizowali konferencję, na której padło wiele krytycznych uwag pod adresem nauczycieli pracujących już w szkołach, jak i kandydatów do tego zawodu. Tym pierwszym wytykano brak pasji i chęci pełnienia misji, drugim brak kompetencji. To ostatnie zdaniem prof. Andrzeja Pelczara, byłego rektora UJ i przewodniczącego Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego w latach 1996-2002, da o sobie znać po wprowadzeniu kształcenia dwuprzedmiotowców na studiach licencjackich. Prof. A. Zoll podkreślając, że status nauczyciela najlepiej gwarantuje stabilna polityka edukacyjna, przypomniał o propozycji powołania Rady Edukacji Narodowej - niezależnego obywatelskiego gremium - i poinformował, iż przesłał już do prezydenta RP wniosek o jej powołanie. Profesor Zoll zaapelował do przedstawicieli środowisk akademickich, stowarzyszeń, organizacji pozarządowych i samorządowców, aby rozpoczęli dyskusję nad Kartą Nauczyciela. - Nie chodzi o to, kto wyjdzie z niej zwycięsko, ale o publico bono, bowiem wiele spraw nie zostało do tej pory zrealizowanych, np. nadal nie funkcjonują rady rodziców na szczeblu powiatu i nie ma jak bronić małych szkół - powiedział prof. A. Zoll. Jaki związek te słuszne skądinąd uwagi mają z Kartą - tego wątku rzecznik niestety już nie podjął. Również w dyskusji panelowej dotyczącej statusu nauczycieli za likwidacją Karty opowiedział się Jerzy Lackowski, były wieloletni małopolski kurator oświaty, obecnie dyrektor Studium Pedagogicznego UJ. Zaproponował poszerzenie ustawy o systemie oświaty o rozdział "Prawa i obowiązki polskiego nauczyciela". Z kolei dr Stanisław Sławiński, z-ca dyrektora Biura Edukacji m.st. Warszawy, za zbędne w Karcie uznał zapisy odnoszące się do działaczy związkowych, którzy jego zdaniem de facto nauczycielami nie są. Fikcją określa również zapisy dotyczące procedury awansu nauczycieli przedszkoli i logopedów. Znowelizowaną dopiero co "konstytucję nauczycielską" bronił jedynie Sławomir Broniarz, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego. - Karta "obudowana" jest masą stereotypów, a uwagi krytyczne świadczą często o nieprzeczytaniu jej ze zrozumieniem - powiedział prezes. Postawił także kilka retorycznych pytań dotyczących Karty: czy ktokolwiek dokonał oceny funkcjonowania tego dokumentu w ostatnich czterech latach? - czy są w niej zapisy zabraniające dyrektorowi rozstania się ze źle pracującym nauczycielem? Prezes Broniarz pytał również, co stało na przeszkodzie, aby uczący w szkołach niepublicznych w 2000 roku znaleźli się w zapisach Karty? |
Gaba | 08-11-2004 20:02:05 [#28] |
---|
więc byliśmy na różnych konferencjach - wystąpienie p. Broniarza nie było głównym głosem na tej konferencji jakby z GN można by wnioskować. Papier cierpliwy jest. |
Diter Kalla | 08-11-2004 20:10:41 [#29] |
---|
tak naprawde do kazda liszka swoj ogon chwali a punkt widzenia zale|y od ... i Pan Broniarz o tym wie. Zaczal by od siebie...(cholera ciagle musze pisac nie po polsku, jakis fachman od kompa niech poradzi co z tym fantem zrobic!!!!!) |
Gaba | 08-11-2004 20:16:56 [#30] |
---|
pisz po niemiecku, niektórzy są wpradzie jedynie potomkami, ale co jezyk to język? nicht wahr? ;-) |
Marek Pleśniar | 08-11-2004 20:26:14 [#31] |
---|
gaba:-)) (A znp nie jest takie głupie - tak odbieram artykuł;-) |
violka | 08-11-2004 20:30:08 [#33] |
---|
Marku lata doświadczeń ;-))) |
Gaba | 08-11-2004 20:41:37 [#34] |
---|
Marku, nie wiem, jakie jest ZNP - ale to sie ma nijak do przebiegu konferencji ja rozumiem retorykę furmana - my z koniem przywieźlixmy węgla, ale chyba nie tak było. Przepisy są, ktore zezwalaja zwolnic - tylko że tego sie nie da zrobić. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|