Forum OSKKO - wątek

TEMAT: standardy,wskaźniki, narzędzia badawcze
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane27-10-2004 23:23:09   [#01]
Pomóżcie dobrać narzędzie pomiaru, do wskażników WKO( tak , wskaźniki Wielkopolskiego Kuratora odbiegają od ministerialnych...):
1)."szkoła zapewnia uczniom pełną realizację tresci edukacyjnych ujętych w podstawie programowej".
2). "treści kształcenia sa realizowane zgodnie z przyjetymi planami nauczania".

Oba wskażniki dotyczą standardu III.3. Przebieg procesu kształcenia.
Niby takie oczywiste?
Pozdrawiam i proszę o wsparcie!
beera28-10-2004 08:57:29   [#02]

coraz bardziej mnie to wkurza

z jakiego zapisu rozporządzenia o nadzorze wynika możliwośc tworzenia własnych- kuratoryjnych standardów oceny jakości pracy szkoły?

Jacek28-10-2004 09:11:27   [#03]

Kuratorzy też sie widać muszą czymś wykazać. Jeśli macie czas to zajrzyjcie na strone lubelskiego KO, które przygotowało http://www.kuratorium.lublin.pl/Aktual/ankieta_nadzor/Kwestionariusz_ankiety_dla_dyrektora%20gimnazjum.doc

Pan Kurator dał nam tydzień na wypełnienie powyższego kwestionariusza. Widać sądzi, że dyrektorzy i nauczyciele nie mają co robić.

RomanG28-10-2004 09:33:39   [#04]
Będę złośliwy:

Umieją zrobić w Wordzie skomplikowaną tabelkę, umieją używać nagłówka i stopki, ale odstępy między akapitami nadal robią enterem.
Iwon28-10-2004 09:47:46   [#05]

KO może używać nieprecyzyjnych terminów?

Klasyfikacja końcoworoczna...

Mam dosyć ...

Powinniśmy jako priorytetowe zadanie (standard) na rok szkolny 2004/2005 wpisać "Jako takie dotrwanie dyrektora i nauczycieli do zakończernia zajęć". Przynajmniej do tego dnia, bo jak się zaczną odwołania, poprawkowe, uchylanie uchwał, rekrutacja to ... obyśmy zdrowi byli ...

Rok szkolny pod wezwaniem Radosnej Twórczości.

wisia28-10-2004 10:03:04   [#06]
Super fajna rzecz!!  :), macie ambitnego kuratora, ciekawa jestem czy ktoś to potem bedzie czytał?
Jacek28-10-2004 10:03:34   [#07]

ależ Iwon :))

przecież Kurator bada wyniki w latach poprzednich, kiedy obowiązywało jeszcze stare rozporządzenie, gdzie była klasyfikacja końcoworoczna

:))

Iwon28-10-2004 10:03:55   [#08]

Doczytałam, że to są zadania na rok szkolny 2004/2005, ale i mierzenie z podsumowaniem poprzednich. Ok, termin wtedy obowiązywał. Przyczepiłam się niesłusznie!

Iwon28-10-2004 10:05:54   [#09]

Fajnie, wysłaliśmy jednocześnie. To mnie trochę usprawiedliwia, że zauważyłam i sprostowałam, ale nie zmieniam mojej propozycji.

Dzięki, Jacku

:-)))))))

Jacek28-10-2004 10:06:03   [#10]

Pewnie że super rzecz i dlatego poważnie odpowiadam Kuratorowi

9. W jaki sposób Pani/Pan wykorzystuje system awansu zawodowego do poprawy efektów kształcenia?

Nie wiem jak odpowiedzieć na to pytanie, dlatego posłużę się wypowiedzią jednego z nauczycieli. „Nie robię niczego ze względu na awans. Bez niego robiłabym to samo.”

Iwon28-10-2004 10:13:43   [#11]

Podaj, Jacku, co napiszesz w 11.

Jacek28-10-2004 10:30:08   [#12]
oj troszkę tego wpisałem tak z 1,5 strony :)
Jacek28-10-2004 11:01:32   [#13]

Zresztą co mi tam wkleję co wpisałem :))

W roku szkolnym 2004/2005 do gimnazjum uczęszcza 502 uczniów, w tym 255 dziewcząt i 247 chłopców. 363 osoby to dzieci należące do rejonu gimnazjum, pozostałe 139 to uczniowie spoza rejonu szkoły. W tej grupie jest spora liczba uczniów dojeżdżających do szkoły z miejscowości poza gminą. Większość uczniów gimnazjum nie sprawia kłopotów wychowawczych. Osiąga dobre i bardzo dobre wyniki w nauce i zachowaniu. Niektórzy uczniowie wykazują się dużymi zdolnościami i umiejętnościami, osiągając przy tym wysokie miejsca na różnego rodzaju konkursach, olimpiadach oraz działalności pozalekcyjnej w klubach, stowarzyszeniach, itp. Uczniowie ci są zaangażowani w naukę i życie szkoły. Z większością rodziców jest dobry kontakt, widać ich zainteresowanie postępami w nauce i zachowaniu dziecka.

Jest również część uczniów mająca kłopoty w nauce (spora liczba uczniów z opiniami z poradni psychologiczno-pedagogicznej), czy też sprawiająca trudności wychowawcze. Są uczniowie wagarujący, przejawiający zachowania agresywne, przestępcze, palą papierosy, piją alkohol, zachowują się niekulturalnie w stosunku do rówieśników, nauczycieli oraz innych pracowników szkoły. Z rodzicami tych uczniów również jest utrudniony kontakt. Nie interesują się dziećmi, nie przychodzą na zebrania rodzicielskie i indywidualne wezwania. Część z tych uczniów lub ich rodzice mają dozór kuratora. Z obserwacji i wywiadów wynika, że większość dzieci wychowuje się w pełnej rodzinie, składającej się z obojga rodziców i dziecka, mieszkających razem i prowadzących wspólne gospodarstwo domowe. Są również dzieci wychowywane przez samotne matki czy ojców, rodziny rekonstruowane, rodziny w trakcie czy po rozwodzie, rodziny niepełne. 

Szereg zachodzących obecnie zjawisk społecznych budzi niepokój o wpływ jaki mogą wywierać na życie rodzinne. Jednym z nich jest migracja zarobkowa jednego czy obojga rodziców. Związane jest to z problemem, jakim jest bezrobocie. Wielu rodziców nie ma pracy. W związku z tym pojawiają się problemy z utrzymaniem rodziny, mieszkania, dramatycznie pogarsza się sytuacja finansowa rodziny. Wiele rodzin mieszka w blokach komunalnych, w których większość rodziców nie pracuje, utrzymując się z pomocy z MOPS. W szkole daje się to zauważyć po ilości obiadów finansowanych przez MOPS, podań o pomoc finansową, materialną, czy też podań o sfinansowanie przez szkołę obiadów, wypożyczeniu podręczników.

 

L.p.

Zdiagnozowane problemy społeczne

Liczba uczniów

1.

Trudności w uczeniu się i niepowodzenia szkolne

40

2.

Uchylanie się od spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki

(wysyłane pisma do rodziców w sprawie regularnego posyłania dziecka na zajęcia szkolne, w czterech przypadkach wysłanie pisma na policję informującego o nie realizowaniu obowiązku szkolnego).

5

3.

Dozór kuratora

5

4.

Dozór rodziców

3

5.

Przyczyny tkwiące w środowisku rodzinnym (alkoholizm, niewydolność wychowawcza, zaniedbywanie i in.)

30

6.

Dzieci wychowujące się w rodzinie zastępczej

2

7.

Zaburzone relacje z członkami społeczności szkolnej /lub rodziną

11

8.

Zagrożenie uzależnieniem (od alkoholu, narkotyków, innych środków psychoaktywnych).

26

9.

Zaburzenia zachowania na tle zaburzeń emocjonalnych

1

10.

Stosowanie przemocy na terenie szkoły i poza nią

5

11.

Dokonywanie czynów przestępczych (kradzieże, włamania, rozboje)

4

12.

Podejmowanie ryzykownych zachowań seksualnych

2

13.

Dzieci objęte dożywianiem (MOPS)

50

14.

Dzieci objęte dożywianiem (szkoła – Urząd Miasta)

10

15.

Pomoc finansowa (w listopadzie przyznano jednorazowy zasiłek pieniężny)

7

16.

Dzieci niepełnosprawne

3

17.

Dzieci mające opinie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

42

18.

Kształcenie specjalne

1

19.

Nauczanie indywidualne

4

20.

Liczba uczniów posiadających opóźnienie w nauce szkolnej:

  • u których opóźnienie wynosi 1 rok
  • u których opóźnienie wynosi 2 lata i więcej

 

12

7

Wyniki sprawdzianów poprzedzających przyjęcie do gimnazjum:

2002

31,54

2003

30,65

2004

26,92

qrcze28-10-2004 17:19:55   [#14]

raport z mierzenia jakosci pracy szkoly

witam ...

we wakacje bylam na kursie z zarzadzania i pisalismy raport z mierzenia jakosci w mojej szkole..  moze komus sie to przyda ... :)

http://www.awans.szkola.net/art.php?id=1843

pozdrawiam... qrczak

qrcze28-10-2004 17:37:55   [#15]

bez tytula ;)

dodalam plik do "wymiany" :) bo tutaj cos sie nie bardzo otwiera ...

pozdrowka ... :)

Stan4628-10-2004 18:05:53   [#16]
Dopiero teraz wszedłem na Forum, ale powiem krótko - rozłożyła mnie na łopatki lubelska ankieta. :)
Jersz28-10-2004 19:29:00   [#17]

;-)

Ktoś w Lublińskim KO się doktoryzuje, czy co?

Jersz28-10-2004 19:29:57   [#18]
;-)  ...Lubelskim KO ...
maeljas28-10-2004 19:38:35   [#19]
nasze KO - tzn lubelskie często " takie" badania nam funduje- niestety.......
Jacek29-10-2004 08:51:51   [#20]

maeljas

czyżby Ciebie też wyróżniono koniecznością wypełnienia tej "niewątpliwie przydatnej" ankiety :))
AnJa29-10-2004 09:48:47   [#21]
Też przeczytałem.

Trochę wyrazów związanych z miłościa mi się na klawiaturę cisnie.

Płatną miłością - to i oszczędzę  Wam lektury.
RomanG29-10-2004 10:35:55   [#22]
Miłość, a płatna miłość, to jak demokracja, a demokracja socjalistyczna...
S Wlazło01-11-2004 16:49:10   [#23]

do iw13 -

1) dlatego warto opracować standardy edukacyjjne dla naszych uczniów w oparciu o 7 kompetencji z "Podstawy..."

2) drugie kryterium ma aspekt organizacyjny - trzeba udowodnić, (np. zapisy w dzienniku), że w ramach siatki gozin realizowany jest program  przyjęty w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]