Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
standardy,wskaźniki, narzędzia badawcze |
Konto zapomniane | 27-10-2004 23:23:09 [#01] |
---|
Pomóżcie dobrać narzędzie pomiaru, do wskażników WKO( tak , wskaźniki Wielkopolskiego Kuratora odbiegają od ministerialnych...):
1)."szkoła zapewnia uczniom pełną realizację tresci edukacyjnych ujętych w podstawie programowej".
2). "treści kształcenia sa realizowane zgodnie z przyjetymi planami nauczania".
Oba wskażniki dotyczą standardu III.3. Przebieg procesu kształcenia.
Niby takie oczywiste?
Pozdrawiam i proszę o wsparcie! |
beera | 28-10-2004 08:57:29 [#02] |
---|
coraz bardziej mnie to wkurza z jakiego zapisu rozporządzenia o nadzorze wynika możliwośc tworzenia własnych- kuratoryjnych standardów oceny jakości pracy szkoły? |
RomanG | 28-10-2004 09:33:39 [#04] |
---|
Będę złośliwy:
Umieją zrobić w Wordzie skomplikowaną tabelkę, umieją używać nagłówka i stopki, ale odstępy między akapitami nadal robią enterem. |
Iwon | 28-10-2004 09:47:46 [#05] |
---|
KO może używać nieprecyzyjnych terminów? Klasyfikacja końcoworoczna... Mam dosyć ... Powinniśmy jako priorytetowe zadanie (standard) na rok szkolny 2004/2005 wpisać "Jako takie dotrwanie dyrektora i nauczycieli do zakończernia zajęć". Przynajmniej do tego dnia, bo jak się zaczną odwołania, poprawkowe, uchylanie uchwał, rekrutacja to ... obyśmy zdrowi byli ... Rok szkolny pod wezwaniem Radosnej Twórczości. |
wisia | 28-10-2004 10:03:04 [#06] |
---|
Super fajna rzecz!! :), macie ambitnego kuratora, ciekawa jestem czy ktoś to potem bedzie czytał? |
Jacek | 28-10-2004 10:03:34 [#07] |
---|
ależ Iwon :)) przecież Kurator bada wyniki w latach poprzednich, kiedy obowiązywało jeszcze stare rozporządzenie, gdzie była klasyfikacja końcoworoczna :)) |
Iwon | 28-10-2004 10:03:55 [#08] |
---|
Doczytałam, że to są zadania na rok szkolny 2004/2005, ale i mierzenie z podsumowaniem poprzednich. Ok, termin wtedy obowiązywał. Przyczepiłam się niesłusznie! |
Iwon | 28-10-2004 10:05:54 [#09] |
---|
Fajnie, wysłaliśmy jednocześnie. To mnie trochę usprawiedliwia, że zauważyłam i sprostowałam, ale nie zmieniam mojej propozycji. Dzięki, Jacku :-))))))) |
Jacek | 28-10-2004 10:06:03 [#10] |
---|
Pewnie że super rzecz i dlatego poważnie odpowiadam Kuratorowi 9. W jaki sposób Pani/Pan wykorzystuje system awansu zawodowego do poprawy efektów kształcenia? |
Iwon | 28-10-2004 10:13:43 [#11] |
---|
Podaj, Jacku, co napiszesz w 11. |
Jacek | 28-10-2004 10:30:08 [#12] |
---|
oj troszkę tego wpisałem tak z 1,5 strony :) |
Jacek | 28-10-2004 11:01:32 [#13] |
---|
Zresztą co mi tam wkleję co wpisałem :)) W roku szkolnym 2004/2005 do gimnazjum uczęszcza 502 uczniów, w tym 255 dziewcząt i 247 chłopców. 363 osoby to dzieci należące do rejonu gimnazjum, pozostałe 139 to uczniowie spoza rejonu szkoły. W tej grupie jest spora liczba uczniów dojeżdżających do szkoły z miejscowości poza gminą. Większość uczniów gimnazjum nie sprawia kłopotów wychowawczych. Osiąga dobre i bardzo dobre wyniki w nauce i zachowaniu. Niektórzy uczniowie wykazują się dużymi zdolnościami i umiejętnościami, osiągając przy tym wysokie miejsca na różnego rodzaju konkursach, olimpiadach oraz działalności pozalekcyjnej w klubach, stowarzyszeniach, itp. Uczniowie ci są zaangażowani w naukę i życie szkoły. Z większością rodziców jest dobry kontakt, widać ich zainteresowanie postępami w nauce i zachowaniu dziecka. Jest również część uczniów mająca kłopoty w nauce (spora liczba uczniów z opiniami z poradni psychologiczno-pedagogicznej), czy też sprawiająca trudności wychowawcze. Są uczniowie wagarujący, przejawiający zachowania agresywne, przestępcze, palą papierosy, piją alkohol, zachowują się niekulturalnie w stosunku do rówieśników, nauczycieli oraz innych pracowników szkoły. Z rodzicami tych uczniów również jest utrudniony kontakt. Nie interesują się dziećmi, nie przychodzą na zebrania rodzicielskie i indywidualne wezwania. Część z tych uczniów lub ich rodzice mają dozór kuratora. Z obserwacji i wywiadów wynika, że większość dzieci wychowuje się w pełnej rodzinie, składającej się z obojga rodziców i dziecka, mieszkających razem i prowadzących wspólne gospodarstwo domowe. Są również dzieci wychowywane przez samotne matki czy ojców, rodziny rekonstruowane, rodziny w trakcie czy po rozwodzie, rodziny niepełne. Szereg zachodzących obecnie zjawisk społecznych budzi niepokój o wpływ jaki mogą wywierać na życie rodzinne. Jednym z nich jest migracja zarobkowa jednego czy obojga rodziców. Związane jest to z problemem, jakim jest bezrobocie. Wielu rodziców nie ma pracy. W związku z tym pojawiają się problemy z utrzymaniem rodziny, mieszkania, dramatycznie pogarsza się sytuacja finansowa rodziny. Wiele rodzin mieszka w blokach komunalnych, w których większość rodziców nie pracuje, utrzymując się z pomocy z MOPS. W szkole daje się to zauważyć po ilości obiadów finansowanych przez MOPS, podań o pomoc finansową, materialną, czy też podań o sfinansowanie przez szkołę obiadów, wypożyczeniu podręczników.
L.p. |
Zdiagnozowane problemy społeczne |
Liczba uczniów |
1. |
Trudności w uczeniu się i niepowodzenia szkolne |
40 |
2. |
Uchylanie się od spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki (wysyłane pisma do rodziców w sprawie regularnego posyłania dziecka na zajęcia szkolne, w czterech przypadkach wysłanie pisma na policję informującego o nie realizowaniu obowiązku szkolnego). |
5 |
3. |
Dozór kuratora |
5 |
4. |
Dozór rodziców |
3 |
5. |
Przyczyny tkwiące w środowisku rodzinnym (alkoholizm, niewydolność wychowawcza, zaniedbywanie i in.) |
30 |
6. |
Dzieci wychowujące się w rodzinie zastępczej |
2 |
7. |
Zaburzone relacje z członkami społeczności szkolnej /lub rodziną |
11 |
8. |
Zagrożenie uzależnieniem (od alkoholu, narkotyków, innych środków psychoaktywnych). |
26 |
9. |
Zaburzenia zachowania na tle zaburzeń emocjonalnych |
1 |
10. |
Stosowanie przemocy na terenie szkoły i poza nią |
5 |
11. |
Dokonywanie czynów przestępczych (kradzieże, włamania, rozboje) |
4 |
12. |
Podejmowanie ryzykownych zachowań seksualnych |
2 |
13. |
Dzieci objęte dożywianiem (MOPS) |
50 |
14. |
Dzieci objęte dożywianiem (szkoła – Urząd Miasta) |
10 |
15. |
Pomoc finansowa (w listopadzie przyznano jednorazowy zasiłek pieniężny) |
7 |
16. |
Dzieci niepełnosprawne |
3 |
17. |
Dzieci mające opinie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej |
42 |
18. |
Kształcenie specjalne |
1 |
19. |
Nauczanie indywidualne |
4 |
20. |
Liczba uczniów posiadających opóźnienie w nauce szkolnej:
- u których opóźnienie wynosi 1 rok
- u których opóźnienie wynosi 2 lata i więcej
|
12 7 | Wyniki sprawdzianów poprzedzających przyjęcie do gimnazjum:
2002 |
31,54 |
2003 |
30,65 |
2004 |
26,92 | |
qrcze | 28-10-2004 17:19:55 [#14] |
---|
raport z mierzenia jakosci pracy szkoly witam ... we wakacje bylam na kursie z zarzadzania i pisalismy raport z mierzenia jakosci w mojej szkole.. moze komus sie to przyda ... :) http://www.awans.szkola.net/art.php?id=1843 pozdrawiam... qrczak |
qrcze | 28-10-2004 17:37:55 [#15] |
---|
bez tytula ;) dodalam plik do "wymiany" :) bo tutaj cos sie nie bardzo otwiera ... pozdrowka ... :) |
Stan46 | 28-10-2004 18:05:53 [#16] |
---|
Dopiero teraz wszedłem na Forum, ale powiem krótko - rozłożyła mnie na łopatki lubelska ankieta. :) |
Jersz | 28-10-2004 19:29:00 [#17] |
---|
;-) Ktoś w Lublińskim KO się doktoryzuje, czy co? |
Jersz | 28-10-2004 19:29:57 [#18] |
---|
;-) ...Lubelskim KO ... |
maeljas | 28-10-2004 19:38:35 [#19] |
---|
nasze KO - tzn lubelskie często " takie" badania nam funduje- niestety....... |
Jacek | 29-10-2004 08:51:51 [#20] |
---|
maeljas czyżby Ciebie też wyróżniono koniecznością wypełnienia tej "niewątpliwie przydatnej" ankiety :)) |
AnJa | 29-10-2004 09:48:47 [#21] |
---|
Też przeczytałem.
Trochę wyrazów związanych z miłościa mi się na klawiaturę cisnie.
Płatną miłością - to i oszczędzę Wam lektury. |
RomanG | 29-10-2004 10:35:55 [#22] |
---|
Miłość, a płatna miłość, to jak demokracja, a demokracja socjalistyczna... |
S Wlazło | 01-11-2004 16:49:10 [#23] |
---|
do iw13 - 1) dlatego warto opracować standardy edukacyjjne dla naszych uczniów w oparciu o 7 kompetencji z "Podstawy..." 2) drugie kryterium ma aspekt organizacyjny - trzeba udowodnić, (np. zapisy w dzienniku), że w ramach siatki gozin realizowany jest program przyjęty w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|