Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Ramowy plan dnia dla oddziału przedszkolnego |
Danuta Lewandowska | 21-10-2004 21:13:16 [#01] |
---|
Mam wielką prośbę do N. oddz. przedszkolnych - czy możecie podać wzorcowy ramowy plan dnia? Będę b. wdzieczna. I jeszcze jeden problem: Jak dokumentować w dzienniku zajęć pracę wyrównawczą z dziećmi? - tzn. w którym miejscu w dzienniku i w jakiej formie? Z góry dzięki! |
Kajka | 21-10-2004 22:03:56 [#02] |
---|
Ramowy rozkład dnia
6:00 – 7:30 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola, zabawy indywidualne i grupowe proponowane przez nauczyciela i dzieci obserwacja indywidualnego rozwoju dziecka. Przygotowanie materiału do zajęć. |
7:30 – 8:30 |
Praca indywidualna, rewalidacyjno – terapeutyczna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi. Praca wyrównawcza w zespole. Zabawy inspirowane przez nauczyciela (dydaktyczne, ruchowe, manipulacyjno – konstrukcyjne i inne). Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych. |
8:30 – 9:00 |
Czynności higieniczne (mycie rąk, toaleta). Śniadanie. |
9:00 – 11:00 |
Praca dydaktyczna z całą grupa, zespołem, indywidualna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi. Zajęcia kierowane i inspirowane przez nauczyciela z zakresu rozwijania mowy i myślenia, wrażliwości estetycznej, muzycznej, matematycznej, sprawności fizycznej. Stosowanie różnych form i metod pracy z dzieckiem. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań. Spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi, ćwiczenia korekcyjne. |
11:00 – 12:00 |
Czynności higieniczne. Obiad |
12:00 – 14:00 |
Odpoczynek poobiedni, relaksacyjne słuchanie piosenek, bajek i nagrań instrumentalnych z kaset i płyt CD. Przygotowanie materiału i pomocy do zajęć. |
14:00 – 14:20 |
Podwieczorek, czynności higieniczne |
14:20 – 17:00 |
Praca indywidualna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy samorzutne indywidualne, zespołowe. Utrwalenie zdobytych wiadomości. Kontakty nauczyciela i terapeuty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domu. | |
Renatka | 23-10-2004 20:01:02 [#04] |
---|
RAMOWY
ROZKŁAD DNIA.
5.45 - 8.15 – Przychodzenie dzieci do przedszkola,
zabawy indywidualne, w małych grupach
proponowane przez nauczyciela
i dzieci, obserwacja indywidualnego
rozwoju dziecka, praca indywidualna z
działalnością kompensacyjną i stymulującą
rozwój dziecka , ćwiczenia poranne i
zabawy ruchowe
8.15 - czynności higieniczne ,śniadanie
9.00 – 11.15- zajęcia kierowane i inspirowane przez
nauczyciela z zakresu rozwijania mowy i myślenia, wrażliwości estetycznej, muzycznej i sprawności fizycznej. Praca indywidualna lub zespołowa w rozwiązywaniu problemów edukacji przedszkolnej. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań. Spacery, wycieczki , gry i zabawy w parku lub
ogrodzie przedszkolnym.
11.30 – czynności higieniczne,
I danie obiadu – zupa
podwieczorek
11.30 -13.45 - Leżakowanie dzieci z grupy I,
zajęcia i zabawy wyciszające, relaksujące,
praca z dzieckiem o indywidualnych
potrzebach rozwojowych, propozycje zadań
dodatkowych dla dzieci.
13.45 – czynności higieniczne,
II danie obiadowe,
podwieczorek w przypadku pieczonych
przez nas ciast ,gofrów.
14.15 -17.00- kontynuacja zajęć kierowanych i
inspirowanych przez nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem. Udział dzieci w prostych pracach porządkowych na terenie grupy, zagospodarowanie kącików tematycznych, gazetek, zabawy samorzutne indywidualne i zespołowe. Utrwalenie zdobytych wiadomości. W okresie wiosenno letnim i jesiennym zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty nauczyciela z rodzicami, rozchodzenie się dzieci. |
Renatka | 23-10-2004 20:01:58 [#05] |
---|
sprawdź na stronach internetowych przedszkoli są różne przykłady |
bogda3 | 23-10-2004 22:00:37 [#06] |
---|
5.45 zabawy na śpiąco.... ....praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka , ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe..... pani monitoruje, a dyrekcja ewaluuje...a ja wyzłośliwiam się. |
bogda3 | 23-10-2004 22:02:35 [#07] |
---|
Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań - ludzie, co to jest? |
Basia D | 24-10-2004 08:32:02 [#08] |
---|
rozumiem , że w/w oddziały w przedszkolech bo w szkołach krócej po 5 h w ciągu dnia. |
Renatka | 24-10-2004 13:47:31 [#09] |
---|
tak wcześniej zaczynamy pracę i trudno się dziwić, takie potrzeby rodziców dziecko jak chce ma też możliwość położyć się w" kąciku " z materacem poduszkami i kocykami, tam ma możliwość także odpoczywać w trakcie dnia ( starsze grupy ) młodsze leżakują wg potrzeb.
a kąciki tematyczne to np.: sklepik ,fryzjer, dom,kącik ksiązki , konstrukcyjny i id... |
Danuta Lewandowska | 24-10-2004 15:43:42 [#10] |
---|
Bardzo wam dziękuję! I jeszcze powiedzcie, jak i gdzie odnotowujecie zajęcia wyrównawcze, czy też zajęcia indywidualne? Sugerowano mi, ze można w dzienniku zajęć "w sobotę"? |
Kajka | 24-10-2004 17:14:58 [#11] |
---|
Jeśli chodzi o zajęcia wyrównawcze i indywidualne to nigdzie nie spotkałam się z konkretnymi wytycznymi. Pedagodzy specjalni odnotowują swoja pracę w odrębnym dzienniku specjalistów (jeden sposób) bądź w dzienniku grupy dodając niejako kolejny punków do dotychczasowych (ranek, działania organizowane przez n-la, popołudnie) "praca wyrównawcza, indywidualna". Swojego czasu prowadzone były również zeszyty pracy indywidualnej ale to tylko inna forma dziennika. Jak interesuje Cię więcej szczegółów pisz na priva |
Marla | 24-10-2004 19:28:17 [#12] |
---|
u mnie nauczycielki zaznaczaja w dyienniku np praca indywidualna z np. Kasia a na czym tan praca polegala i co ksztalcila czyli opis sytuacji edukacyjnej stworzonej przez n+lke i opis zachowania dziecka w arkuszu obserwacji | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|