Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ramowy plan dnia dla oddziału przedszkolnego
strony: [ 1 ]
Danuta Lewandowska21-10-2004 21:13:16   [#01]

Mam wielką prośbę do N. oddz. przedszkolnych - czy możecie podać wzorcowy ramowy plan dnia? Będę b. wdzieczna.

I jeszcze jeden problem: Jak dokumentować w dzienniku zajęć pracę wyrównawczą z dziećmi? - tzn. w którym miejscu w dzienniku i w jakiej formie?

Z góry dzięki!

Kajka21-10-2004 22:03:56   [#02]

   Ramowy rozkład dnia

6:00 – 7:30

Przychodzenie dzieci do przedszkola, zabawy indywidualne i grupowe proponowane przez nauczyciela i dzieci obserwacja indywidualnego rozwoju dziecka. Przygotowanie materiału do zajęć.

7:30 – 8:30

Praca indywidualna, rewalidacyjno – terapeutyczna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi. Praca wyrównawcza w zespole. Zabawy inspirowane przez nauczyciela (dydaktyczne, ruchowe, manipulacyjno – konstrukcyjne i inne). Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

8:30 – 9:00

Czynności higieniczne (mycie rąk, toaleta). Śniadanie.

9:00 – 11:00

Praca dydaktyczna z całą grupa, zespołem, indywidualna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi. Zajęcia kierowane i inspirowane przez nauczyciela z zakresu rozwijania mowy i myślenia, wrażliwości estetycznej, muzycznej, matematycznej, sprawności fizycznej. Stosowanie różnych form i metod pracy z dzieckiem.

Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań.

Spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Praca indywidualna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi, ćwiczenia korekcyjne.

11:00 – 12:00

Czynności higieniczne. Obiad

12:00 – 14:00

Odpoczynek poobiedni, relaksacyjne słuchanie piosenek, bajek i nagrań instrumentalnych z kaset i płyt CD. Przygotowanie materiału i pomocy do zajęć.

14:00 – 14:20

Podwieczorek, czynności higieniczne

14:20 – 17:00

Praca indywidualna z dzieckiem z deficytami rozwojowymi. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy samorzutne indywidualne, zespołowe. Utrwalenie zdobytych wiadomości.

Kontakty nauczyciela i terapeuty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domu.

Danuta Lewandowska21-10-2004 22:24:29   [#03]
Kajka, bardzo Ci dziekuję i pozdrawiam!
Renatka23-10-2004 20:01:02   [#04]
RAMOWY
     ROZKŁAD DNIA.

5.45 - 8.15 – Przychodzenie dzieci do przedszkola,  
                             zabawy indywidualne, w małych grupach  
      proponowane przez nauczyciela
      i    dzieci,  obserwacja indywidualnego
      rozwoju dziecka, praca indywidualna z
      działalnością kompensacyjną i stymulującą
      rozwój dziecka , ćwiczenia poranne i
      zabawy ruchowe
8.15 -             czynności higieniczne ,śniadanie
9.00 – 11.15-  zajęcia kierowane i inspirowane przez    
nauczyciela z zakresu rozwijania mowy i myślenia, wrażliwości estetycznej, muzycznej i sprawności fizycznej. Praca indywidualna lub zespołowa w rozwiązywaniu problemów edukacji przedszkolnej. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań. Spacery, wycieczki , gry i zabawy w parku lub
ogrodzie przedszkolnym.
11.30 –          czynności higieniczne,
                            I danie obiadu – zupa
                            podwieczorek





11.30 -13.45 - Leżakowanie dzieci z grupy I,
                              zajęcia i zabawy wyciszające,  relaksujące,
                               praca z dzieckiem o indywidualnych
                              potrzebach rozwojowych, propozycje zadań
                              dodatkowych dla dzieci.
13.45 –              czynności higieniczne,
                             II danie obiadowe,
                             podwieczorek w przypadku pieczonych    
                             przez nas ciast ,gofrów.
14.15 -17.00- kontynuacja zajęć kierowanych i
inspirowanych przez nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem. Udział dzieci w prostych pracach porządkowych na terenie grupy, zagospodarowanie kącików tematycznych, gazetek, zabawy samorzutne indywidualne i zespołowe. Utrwalenie zdobytych wiadomości. W okresie wiosenno letnim i jesiennym zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty nauczyciela z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
Renatka23-10-2004 20:01:58   [#05]
sprawdź na stronach internetowych przedszkoli są różne przykłady
bogda323-10-2004 22:00:37   [#06]

 5.45 zabawy na śpiąco....

 ....praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka , ćwiczenia poranne i
      zabawy ruchowe.....

pani monitoruje, a dyrekcja ewaluuje...a ja wyzłośliwiam się.

bogda323-10-2004 22:02:35   [#07]
  Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań - ludzie, co to jest?
Basia D24-10-2004 08:32:02   [#08]
rozumiem , że w/w oddziały w przedszkolech bo w szkołach krócej po 5 h w ciągu dnia.
Renatka24-10-2004 13:47:31   [#09]
tak wcześniej zaczynamy pracę i trudno się dziwić, takie potrzeby rodziców  dziecko jak chce ma też możliwość położyć się w" kąciku " z materacem poduszkami i kocykami, tam ma możliwość także odpoczywać w trakcie dnia ( starsze grupy ) młodsze leżakują wg potrzeb.
a kąciki tematyczne to np.: sklepik ,fryzjer, dom,kącik ksiązki , konstrukcyjny i id...
Danuta Lewandowska24-10-2004 15:43:42   [#10]
Bardzo wam dziękuję! I jeszcze powiedzcie, jak i gdzie odnotowujecie zajęcia wyrównawcze, czy też zajęcia indywidualne? Sugerowano mi, ze można w dzienniku zajęć "w sobotę"?
Kajka24-10-2004 17:14:58   [#11]
Jeśli chodzi o zajęcia wyrównawcze i indywidualne to nigdzie nie spotkałam się z konkretnymi wytycznymi. Pedagodzy specjalni odnotowują swoja pracę w odrębnym dzienniku specjalistów (jeden sposób) bądź w dzienniku grupy dodając niejako kolejny punków do dotychczasowych (ranek, działania organizowane przez n-la, popołudnie) "praca wyrównawcza, indywidualna". Swojego czasu prowadzone były również zeszyty pracy indywidualnej ale to tylko inna forma dziennika. Jak interesuje Cię więcej szczegółów pisz na priva
Marla24-10-2004 19:28:17   [#12]

u mnie

nauczycielki zaznaczaja w dyienniku np praca indywidualna z np. Kasia a na czym tan praca polegala i co ksztalcila czyli opis sytuacji edukacyjnej stworzonej przez n+lke i opis zachowania dziecka w arkuszu obserwacji

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]