Forum OSKKO - wątek

TEMAT: subwencja w 2005 r.
strony: [ 1 ]
IGNACY20-10-2004 10:05:47   [#01]
Czy ktoś wie gdzie można wyszukać projekt rozporządzenia w sprawie podziału subwencji w roku 2005 ??????????
AnJa20-10-2004 15:49:41   [#02]
Jeszcze nie ma. I ile mnie pamięć nie myli to wstępny projekt projektu gdzieś za miesiąc sie powinien ujawnić.

Różne związki samorzadowe dostają wcześniej - ale to też raczej jeszcze nie.

Dla tego napisania projektu niezbędna jest kwota z budżetu (tu już cos wiadomo) i dane z GUS ( te o uczniach i nauczycielach z września - a ich jeszcze raczej zbiorczo nie ma).
kuba20-10-2004 21:21:20   [#03]

a kwota już przyszła

do gminy, u nas (niewielka gmina) subwencja mniejsza o ok. 140.000 zł, przeliczając na ucznia subwencja na statystycznego ucznia jest mniejsza o ok 70zł w porównaniu z rokiem poprzednim!! Jestem ciekaw jak to wyliczyli??!!
Adams13520-10-2004 21:32:09   [#04]

Algorytm sufitowo - podłogowy

kuba, dlaczego się dziwisz. Toć przecież od dawna liczy się metodą sufitową. Rozdzielnictwo jest fajną robotą . Według mnie każda szkoła potrafiłaby samodzielnie otrzymać i rozliczyć subwencję ale ile to władzy straciłby OP i możliwości kontroli.
Ninaa20-10-2004 23:07:54   [#05]

Pomysł na szkoły

 

Organy Prowadzące znalazly pomysl na utrymywanie szkół podstawowych liczacych  20 - 30 uczniów. Siegają  po budżety gimnazjów.Te mają dużo uczniów  i więcej pieniędzy. Mieszają w ich budzetach i zabierają środki kiedy chcą i ile im potrzeba nie informując o tym dyrektorów.Dyrektorzy się burzą więc OP mówi- zrobimy Zespół szkół i wtedy pieniędzy będzie więcej. Pewnie tak ale  nie dla gimnazjum.Gimnazja  z założenia miały byc najlepiej wyposażone i ich głownym zadaniem jest  wyrównywanie szans. PO połączeniu ze szkołą podstawową to będzie wegetacja a nie rozwój, a o wyrównywaniu szans nie ma mowy.Dlaczego KO wydają pozwolenia na tworzenie zespołów?.Czy nie widzą ukrytej kombinacji OP? Nasz organ ma  jeszcze  jeden pomysł na gimnazjum: przerobić dwie sale lekcyjne na aule  i organizacja zajęć akademicka. Wykład dla 150 osób/wtedy pracuje 1 nauczyciel a nie pięciu/.Do tego ćwiczenia-każda klasa w swojej sali z pilotem i telewizorem ogląda nagrania / i tu już bez nauczyciela, co najwyżej wolontariusz na opiekuna/. Pomoce dydaktyczne-kasety dużo nie kosztują a młodzież przecież lubi siedzieć przed ekranem i obraz zapamięta  dłużej niż wyjaśnienia nauczyciela.

Korzyści dla uczniów-mniej stresu i wagarów

Korzyści dla nauczyciela- długi urlop

korzysci dla OP- więcej srodków na drogi, kanalizacje i pewna wygrana w nastepnych wyborach na najwyższy stołek w UG.

 Jak w praktyce sprawdza się połączenie szkół w zespół? Czy ta sytuacja korzystna jest dla uczniów? Czy rzeczywiście gmina na tym zaoszczędza?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]