Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
plan zajęć (higiena pracy) |
Koralik | 17-10-2004 22:48:46 [#01] |
---|
Miałam kiedyś z Forum kwestionariusz opracowany przez (chyba) sanepid pozwalający na ocenę planu zajęć pod względem higieny pracy ucznia i w czasie porządkowania komputera gdzieś posiałam Może ktoś zachował ten dokument i użyczy? czekam i pozdrawiam :) |
kossa | 17-10-2004 22:59:58 [#02] |
---|
Może chodzi Ci o informacje zamieszczone 01.10.2004r. w wątku: "Sanepid a podział godzin" (jestem nowa i nie wiem jak to przesłać). |
kossa | 17-10-2004 23:10:44 [#03] |
---|
Jersz |
01.10.2004 16:40 [#03] |
|
|
"cudo" dla oli 13 i innych |
|
|
Ta punktowa metoda została opracowana jakieś 8 lat temu przez pracowników leszczyńskiego sanepidu. Po rocznym stosowaniu w Lesznie została wprowadzona do stosowania we wszystkich stacjach w kraju. Może to nam się nie podobać: bo trudno dostosować plan lekcji nauczyciela, bo późno kończymy, bo dowozy drogie, bo ..., bo ... Ale czy sami nie dążymy do osiągnięcia pewnych , często wyśrubowanych standardów jakości w naszych szkołach, czy nie żądamy tego również od innych np. od organu prowadzącego?
Pamiętajmy, że SANEPID broni interesu dziecka.
Pozdrawiam Jersz
Ocena rozkładu lekcji
Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy I-III
|
Przedmiot oceny |
Norma |
Odchylenia |
Punktacja za odchylenia |
A |
Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00 |
Brak |
Zawsze przed 8:00 |
2 pkt. od 7:00 – 8:00 |
AI |
Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych |
8:00 stała |
Więcej niż dwie godziny różnicy |
2 pkt. z każde odchylenie |
B |
Godzina zakończenia zajęć szkolnych |
12:35 |
Później |
2 pkt. za każde odchylenie |
C |
Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III |
Max. 5 |
Więcej |
2 pkt. za 6 3 pkt. za 7 |
Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy IV-VI
|
Przedmiot oceny |
Norma |
Odchylenia |
Punktacja za odchylenia |
A |
Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00 |
Brak |
Zawsze przed 8:00 |
2 pkt. od 7:00 – 8:00 |
AI |
Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych |
8:00 stała |
Więcej niż dwie godziny różnicy |
2 pkt. z każde odchylenie |
B |
Godzina zakończenia zajęć szkolnych |
13:30 |
Później |
2 pkt. za każde odchylenie |
C |
Liczba godzin w danym dniu: kl. IV-VI |
Max. 6 |
Więcej |
2 pkt. za 7 3 pkt. za 8 |
D |
Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce następujące po sobie |
Kl. IV-V 3 lekcje kl. VI 4 lekcje |
Więcej
Więcej
|
2 pkt.
za każdy dalszy przedmiot
2 pkt.
za każdy dalszy przedmiot |
E |
Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne |
W tygodniu 1 raz |
Więcej |
1 pkt. za każde zdwojenie dodatkowe |
F |
Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki |
0 |
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie |
G |
Przedmioty uznane za trudne:
- na 1 lekcji
- na 6 lekcji
- na pozostałych lekcjach 7, 8, 9
|
0 0 0 |
Występowanie |
1 pkt. za każde odch ylenie
1 pkt. za każde odch ylenie
3 pkt. za każde odch ylenie |
H |
Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 6 lekcji kl. IV-VI nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:
- piątek
- poniedziałek
|
Brak Brak |
Występowanie Występowanie |
2 pkt. z każde odch ylenie
1 pkt. za każde odchylenie |
I |
Inne nieprawidłowości przerwy “okienka” |
10 i 20 minut brak |
Krótsze
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie
2 pkt. za 1 “okienko” |
Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową w gimnazjum
|
Przedmiot oceny |
Norma |
Odchylenia |
Punktacja za odchylenia |
A |
Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00 |
Brak |
Zawsze przed 8:00 |
2 pkt. od 7:00 – 8:00 |
AI |
Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych |
8:00 stała |
Więcej niż dwie godziny różnicy |
2 pkt. z każde odchylenie |
B |
Godzina zakończenia zajęć szkolnych |
14:25 |
Później |
2 pkt. za każde odchylenie |
C |
Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III |
Max. 7 |
Więcej |
2 pkt. za 8 3 pkt. za 9 |
D |
Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce, fizyka, chemia następujące po sobie |
Kl. I-III 4 lekcje |
Więcej
|
2 pkt.
za każdy dalszy przedmiot |
E |
Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne |
W tygodniu 1 raz |
Więcej |
1 pkt. za każde zdwojenie dodatko we |
F |
Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki |
0 |
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie |
G |
Przedmioty uznane za trudne:
- na 1 lekcji
- na 6 lekcji
- na pozostałych lekcjach 7, 8, 9
|
0 0 0 |
Występowanie |
1 pkt. za każde odch ylenie
1 pkt. za k ażde odchylenie
3 pkt. za każde odch ylenie |
H |
Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 7 lekcji kl. I-III nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:
- piątek
- poniedziałek
|
Brak Brak |
Występowanie Występowanie |
2 pkt . z każde odchylenie
1 pkt. za każde odch ylenie |
I |
Inne nieprawidłowości przerwy “okienka” |
10 i 20 minut brak |
Krótsze
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie
2 pkt. za 1 “okienko” |
Ocena rozkładu lekcji wg. skali punktowej
0 pkt. - stan optymalny 1 -10 pkt. - stan zadowalający
11-20 pkt. - stan niezadowalający, wymagający doraźnych zmian 21 pkt. i więcej stan zły, wymagający natychmiastowych zmian Dyskusja na te tematy była juz kiedyś prowadzona http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=3789&fs=0&st=0 Pozdrawiam Jersz | |
Koralik | 18-10-2004 20:23:31 [#04] |
---|
Pamiętałam o tym, że juz było i o czym było tez pamiętałam i to że ech mało realne to też. dzięki bardzo. Pozdrawiam idę to gryźć. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|