Forum OSKKO - wątek

TEMAT: plan zajęć (higiena pracy)
strony: [ 1 ]
Koralik17-10-2004 22:48:46   [#01]
Miałam kiedyś z Forum  kwestionariusz opracowany przez (chyba) sanepid pozwalający na ocenę planu zajęć pod względem higieny pracy ucznia i  w czasie porządkowania komputera gdzieś posiałam Może ktoś  zachował ten dokument i użyczy? czekam i pozdrawiam :)
kossa17-10-2004 22:59:58   [#02]
Może chodzi Ci o informacje zamieszczone 01.10.2004r. w wątku: "Sanepid a podział godzin" (jestem nowa i nie wiem jak to przesłać).
kossa17-10-2004 23:10:44   [#03]
Jersz 01.10.2004 16:40 [#03]
"cudo" dla oli 13 i innych
 

Ta punktowa metoda została opracowana jakieś 8 lat temu przez

pracowników leszczyńskiego sanepidu. Po rocznym stosowaniu w Lesznie została wprowadzona do stosowania we wszystkich stacjach w kraju. Może to nam się nie podobać: bo trudno dostosować plan lekcji nauczyciela, bo późno kończymy, bo dowozy drogie, bo ..., bo ... Ale czy sami nie dążymy do osiągnięcia pewnych , często wyśrubowanych standardów jakości w naszych szkołach, czy nie żądamy tego również od innych np. od organu prowadzącego?

Pamiętajmy, że SANEPID broni interesu dziecka.

Pozdrawiam Jersz

Ocena rozkładu lekcji

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy I-III

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

12:35

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III

Max. 5

Więcej

2 pkt. za 6

3 pkt. za 7

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy IV-VI

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

13:30

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. IV-VI

Max. 6

Więcej

2 pkt. za 7

3 pkt. za 8

D

Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce następujące po sobie

Kl. IV-V

3 lekcje

kl. VI

4 lekcje

Więcej

Więcej

 

2 pkt.

za każdy dalszy przedmiot

2 pkt.

za każdy dalszy przedmiot

E

Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne

W tygodniu 1 raz

Więcej

1 pkt. za każde zdwojenie dodatkowe

F

Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki

0

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

G

Przedmioty uznane za trudne:

  1. na 1 lekcji
  2. na 6 lekcji
  3. na pozostałych lekcjach 7, 8, 9

0

0

0

Występowanie

1 pkt. za każde odch

ylenie

1 pkt. za każde odch

ylenie

3 pkt. za każde odch

ylenie

H

Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 6 lekcji kl. IV-VI nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:

  1. piątek
  2. poniedziałek

 

 

 

 

 

Brak

Brak

 

 

 

 

Występowanie

Występowanie

 

 

 

 

 

2 pkt. z każde odch

ylenie

1 pkt. za każde odchylenie

I

Inne nieprawidłowości

przerwy “okienka”

10 i 20 minut

brak

Krótsze

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

2 pkt. za 1 “okienko”

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową w gimnazjum

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

14:25

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III

Max. 7

Więcej

2 pkt. za 8

3 pkt. za 9

D

Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce, fizyka, chemia następujące po sobie

Kl. I-III

4 lekcje

Więcej

 

 

2 pkt.

za każdy dalszy przedmiot

E

Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne

W tygodniu 1 raz

Więcej

1 pkt. za każde zdwojenie dodatko

we

F

Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki

0

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

G

Przedmioty uznane za trudne:

  1. na 1 lekcji
  2. na 6 lekcji
  3. na pozostałych lekcjach 7, 8, 9

0

0

0

Występowanie

1 pkt. za każde odch

ylenie

1 pkt. za k

ażde odchylenie

3 pkt. za każde odch

ylenie

H

Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 7 lekcji kl. I-III nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:

  1. piątek
  2. poniedziałek

 

 

 

 

 

Brak

Brak

 

 

 

 

Występowanie

Występowanie

 

 

 

 

 

2 pkt

. z każde odchylenie

1 pkt. za każde odch

ylenie

I

Inne nieprawidłowości

przerwy “okienka”

10 i 20 minut

brak

Krótsze

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

2 pkt. za 1 “okienko”

Ocena rozkładu lekcji wg. skali punktowej

0 pkt. - stan optymalny

1

-10 pkt. - stan zadowalający

11-20 pkt. - stan niezadowalający, wymagający doraźnych zmian

21 pkt. i więcej stan zły, wymagający natychmiastowych zmian

 

Dyskusja na te tematy była juz kiedyś prowadzona http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=3789&fs=0&st=0

Pozdrawiam Jersz

Koralik18-10-2004 20:23:31   [#04]

Pamiętałam o tym, że juz było i o czym było tez pamiętałam i to że ech mało realne to też.  dzięki bardzo. Pozdrawiam idę to gryźć.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]