Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Problem z ,,niemianowaną emerytką" |
|
mała re | 13-10-2004 21:31:03 [#01] |
---|
Jestem na forum od niedawna, poniewaz nie mam w domu internetu łączę się tylko w pracy.Mam pewien problem. Zgłosiła się do mnie pani emerytka, która pracowała w mojej szkole do września 2000 r ,z prośbą o wydanie jej aktu nadania stopnia n-ela mianowanego, bo od grudnia chciała by podjąć pracę, a dyrektor owej szkoły chętnie ją zatrudni ale jako n-ela kontraktowego . bo niema dokumentu potwierdzającego jej stopień awansu. Ta pani odeszła na emeryturę w 2000 r. po 30 latach pracy.Chcąc kobiecie pomóc przejrzałam bardzo dokładnie jej teczkę ale żadnego dokumentu potwierdzającego jej mianowanie nie znalazłam. Konsultowałam sie nawet z jej dyrektorem z przed 18 lat wtedy to zaczęła pracować w mojej szkole ale on twierdzi, że powinna ona mieć tak zwane ,,stare mianowanie" z wcześniejszego zakładu pracy.i na jego podstawie OP nadaje mianowanie z urzędu, pod warunkiem że od czasu odejścia na emeryturę nie minęło 5 lat. Problem w tym że ona takieo ,,Starego mianowania" nie ma, więc co może w tej sytuacji zrobić ,czy są jakieś przepisy regulujące takie sprawy.z góry dzękuję za pomoc .Dużo pomyślności z okazji Dnia Edukacji. |
beera | 13-10-2004 22:12:52 [#02] |
---|
STAWA z dnia 23 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy - Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 111, poz. 1194 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 362) obowiązuje od dnia 1 września 2001 r. Art. 28. Nauczyciele, którzy w dniu 31 sierpnia 2000 r. spełniali warunki określone w art. 10 ust. 2 ustawy, o której mowa w art. 3, w brzmieniu obowiązującym w dniu 5 kwietnia 2000 r., otrzymują z mocy prawa stopień nauczyciela mianowanego: 1) z dniem wejścia w życie ustawy, jeżeli są zatrudnieni w przedszkolu, szkole lub placówce w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć, 2) z dniem ponownego zatrudnienia w przedszkolu, szkole lub placówce w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć, jeżeli przerwa w zatrudnieniu nie przekracza 5 lat - o ile wcześniej nie uzyskali stopnia nauczyciela mianowanego. |
mała re | 18-10-2004 11:27:21 [#03] |
---|
Dziękuję asiu, ale czy nie ma na to wpływu fakt ,że ta pani była przed emeryturą na zwolnieniu lekarskim? |
mała re | 19-10-2004 16:52:36 [#04] |
---|
Jakie kroki powinna podjąć ta pani , by uzyskać mianowanie? |
mała re | 19-10-2004 22:05:02 [#05] |
---|
Co dalej? I kto powinien nadać jej ten akt , domyślam się że OP, ale kto powinie o to wystąpić ona sama czy dyrektor szkoły w której pracowała? Przepraszam za naiwne pytania ale jestem nowa i wielu rzeczy jeszcze nie wiem. |
bomis | 19-10-2004 22:24:10 [#06] |
---|
Powinna dostać akt nadania stopnia awansu nauczyciela mianowanego (po 6 kwietnia 2000) jeżeli tego nie dopilnowała to niech teraz zwróci się na piśmie do organu prowadzącego o wydanie takiego aktu.Organ prowadzący wystapić powinien do dyrektora szkoły (gdyż on posiada teczkę akt tego n-la) o stwierdzenie, czy dana osoba moze otrzymać z mocy prawa ten dokument. |
bomis | 19-10-2004 22:26:30 [#07] |
---|
Jeżeli chcesz dokładniejszej informacji to napisz do mnie sp.jarczew@wp.pl Pomogę Ci rozwiązać problem. |
Ewa z Rz | 19-10-2004 22:37:08 [#08] |
---|
A więc tak... Ta emerytka pracowała do 31 sierpnia 2000 w Twojej szkole. I powinna była w pażdzierniku (najpóżniej 6) otrzymać akt nadania stopnia n-la mianowanego, gdyż BYŁA w dniu 6.04.2000 n-lem mianowanym, choć w teczce nie ma takiego dokumentu. Sądzę (30 lat stażu), że miała ona mianowanie z mocy prawa, co powinien stwierdzić ówczesny dyrek i wystąpić do OP z wnioskiem o wystawienie aktu. Rozumiem, że nie wystąpił i nie wiem czy przez niedopatrzenie, czy dlatego że ona nie spełniała warunków do otrzymania mianowania z mocy prawa. Dziwne tylko dla mnie, że ona się nie upomniała o ten akt, bo jeśli jej się należał, to otrzymała zbyt małe wyrównanie w 2000 roku oraz odprawę (to juz jest przedawnione, o ile ona się nie upominała). Natomiast jeśli nie spełniała wymagań do mainowania z mocy prawa (było takie do 14 sierpnia 1996 r.), to jej ten akt należy się dopiero w momencie ponownego zatrudniania, na podstawie przepisów przytoczonych przez asię. I teraz jeżeli zachodzi 1 ewentualność ten akt powinien wystawić Twój OP na Twój uzasadniony wniosek. A gdy zachodzi przypadek 2 to ten akt wystawia OP tej szkoły, w której ona się zatrudnia teraz na jej wniosek złożony do dyrektora tej szkoły. |
mała re | 20-10-2004 01:26:12 [#09] |
---|
wielkie dzięki nareszcie widzę jasnośc w tej sytuacji. Do Ewy. z tego co wiem to ona była traktowana przez OP jak n-el mianowany.Kiedyś pracowała na stanowisku z-cy inspektora Wydziau oświaty(1972), miała liczne kontakty, a odchodząc na emeryturę nie miała pewnie zamiaru pracować. Teraz trafiła się okazja . A z tego co mówisz, a raczej piszesz wynika ,że ona nie dopilnowała tej sprawy , a tamten dyrektor nie wie co z tym fantem zrobić. Dzięki wielkie jeszcze raz, bo w mojej gminie nikt nawet prawnik z ZNP nie wiedział co jej poradzić. do bomis; dziękuję za adres na pewno napiszę. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|