Forum OSKKO - wątek

TEMAT: raport o stanie budynku
strony: [ 1 ]
Bas03-10-2004 23:11:49   [#01]
czy piszecie raporty do organu o kontroli budynku i pomieszczeń po przerwie 2-tyg w nauce? podobno (na pewno!) obligo
Andrzej Nysa04-10-2004 07:49:08   [#02]

raporty do organu o kontroli budynku

nie, mamy ksiazk stanu budynku i zgodnie z okresami dokonujeny przegldów, to wszystko.
dorak04-10-2004 08:11:38   [#03]
Rozporządzenie o BHP w placówkach mówi o informacji na temat gotowości placówki do pracy-a więc stan budynku terenu wokół, szkolenia pracowników BHP itp....Ja takowy dokument sporządzałam
Max3604-10-2004 08:33:28   [#04]

Rzeczywiście, mówi o tym 

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.

Na podstawie art. 95a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122 poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 362 i Nr 141, poz. 1185) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

Ilekroć w niniejszym rozporządzeniu jest mowa o "dyrektorze" rozumie się przez to dyrektora szkoły lub placówki.

§ 2.

Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole lub placówce, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez szkołę lub placówkę poza obiektami należącymi do tych jednostek.

§ 3.

1. Jeżeli przerwa w działalności oświatowej szkoły lub placówki trwa co najmniej 2 tygodnie dyrektor dokonuje kontroli obiektów należących do szkoły lub placówki pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów.

2. Z ustaleń kontroli sporządza się protokół, który podpisują osoby biorące w niej udział. Kopię protokołu dyrektor przekazuje organowi prowadzącemu.

Jolanta Szuchta04-10-2004 11:50:25   [#05]

Pisałam o tym w innym wątku

Jolanta Szuchta 07.09.2004 10:02 [#02]
Może coś z tego wykorzystasz?
dokonała przeglądu budynku szkoły i otoczenia pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tego obiektu.


W trakcie przeglądu zwrócono szczególną uwagę na stan techniczny boiska, mocowanie bramek, koszy. W dużej i małej sali gimnastycznej sprawdzono zabezpieczenie sprzętu i urządzeń sportowych, umocowania drabinek gimnastycznych.
W dużej sali gimnastycznej nie stwierdzono żadnych uszkodzeń, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu dzieci.
W małej sali gimnastycznej, w niektórych miejscach, podłoga ugina się pod ciężarem (dołączona ocena komisji z dnia 08.02.2004 r.)

Dokładnie sprawdzono:
1. stan elewacji zewnętrznej, drzwi wejściowych do budynku, poszczególnych pomieszczeń oraz stan techniczny okien kominów                     i przewodów wentylacyjnych,
2. stan techniczny dachów,
3. oświetlenie pomieszczeń,
4. stan techniczny schodów i poręczy,
5. instalację wodno-kanalizacyjną,
6. stan techniczny urządzeń elektrycznych,
7. instrukcje obsługi przy urządzeniach elektrycznych w kuchni,
8. instalacje c.o.,
9. elektryczne podgrzewacze wody.

Stwierdzono:
- stan bezpieczeństwa pożarowego obiektu – dobry,
- stan urządzeń przeciwporażeniowych – dobry,
- stan i czytelność planów ewakuacji – dobra.


Nie budzi zastrzeżeń:
- stan drzwi wejściowych do poszczególnych pomieszczeń                     oraz kominów i przewodów wentylacyjnych,
- stan techniczny poręczy,
- stan techniczny urządzeń elektrycznych,
- instrukcje obsługi przy urządzeniach elektrycznych w kuchni,
- elektryczne podgrzewacze wody.


Stwierdzono uchybienia w:
- instalacji wodno-kanalizacyjnej na 1 i 2 piętrze „starego” budynku szkoły,
- instalacji c.o.,
- oświetleniu pomieszczeń,
- stanie technicznym okien w salach lekcyjnych, a szczególnie                    na korytarzach „starego” budynku szkoły, a także w salach lekcyjnych nowego budynku szkoły (okna są wypaczone),
- stanie schodów na klatce schodowej – „wyślizgane” lastriko,
- stanie podłogi w pomieszczeniu tzw. „małej” świetlicy szkolnej,  pomieszczeniu do gimnastyki korekcyjnej oraz sali lekcyjnej nr 41,
- stanie 2 drzwi wejściowych na „nowym” skrzydle szkoły – drzwi nadają się do wymiany,
- szerszej części głównych drzwi wejściowych  do szkoły – nadaje się do wymiany.


W związku z tym należy:
1. Wymienić rury wodne i kanalizacyjne w całym pionie „starego” budynku szkoły.
2. Wymienić oświetlenie sztuczne w salach lekcyjnych i świetlicy „starego” budynku szkoły.
3. Wymienić zawory w instalacji c.o.
4. Zakupić wykładzinę podłogową do pomieszczeń gimnastyki korekcyjnej.
5. Zdecydowanie wymienić stolarkę okienną:
a) korytarzy „starego” budynku szkoły,
b) sal lekcyjnych „starego” i „nowego” budynku,
c) szkoły.
6. Spowodować jak najszybciej wymianę parkietu w małej sali gimnastycznej.
7. Wymienić dwoje drzwi wejściowych na „nowym” skrzydle szkoły i szerszą część skrzydła głównych drzwi wejściowych do szkoły.


Dokonano także oglądu otoczenia budynku szkoły w zakresie:
- zabezpieczenia studzienki kanalizacyjnej przy wejściu do szkoły – wymaga wymiany,
- stan nawierzchni placu przed szkołą – wymaga wymiany,
- stan ogrodzenia – niektóre elementy (przęsła) wymagają wymiany, całość malowania,
- elewacja – w niektórych miejscach ubytki – wymaga zabezpieczenia,
- ład i porządek wokół szkoły – prawidłowy, teren zamiatany                  na bieżąco,
- stan techniczny boisk i placów zabaw (mocowanie bramek, koszy   i urządzeń placów zabaw) – prawidłowy.




Podpisy komisji:
1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................
4. ...........................

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]