Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
raport o stanie budynku |
Bas | 03-10-2004 23:11:49 [#01] |
---|
czy piszecie raporty do organu o kontroli budynku i pomieszczeń po przerwie 2-tyg w nauce? podobno (na pewno!) obligo |
Andrzej Nysa | 04-10-2004 07:49:08 [#02] |
---|
raporty do organu o kontroli budynku nie, mamy ksiazk stanu budynku i zgodnie z okresami dokonujeny przegldów, to wszystko. |
dorak | 04-10-2004 08:11:38 [#03] |
---|
Rozporządzenie o BHP w placówkach mówi o informacji na temat gotowości placówki do pracy-a więc stan budynku terenu wokół, szkolenia pracowników BHP itp....Ja takowy dokument sporządzałam |
Max36 | 04-10-2004 08:33:28 [#04] |
---|
Rzeczywiście, mówi o tym Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
Na podstawie art. 95a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122 poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 362 i Nr 141, poz. 1185) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1 Przepisy ogólne
§ 1. Ilekroć w niniejszym rozporządzeniu jest mowa o "dyrektorze" rozumie się przez to dyrektora szkoły lub placówki. § 2. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole lub placówce, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez szkołę lub placówkę poza obiektami należącymi do tych jednostek. § 3. 1. Jeżeli przerwa w działalności oświatowej szkoły lub placówki trwa co najmniej 2 tygodnie dyrektor dokonuje kontroli obiektów należących do szkoły lub placówki pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów. 2. Z ustaleń kontroli sporządza się protokół, który podpisują osoby biorące w niej udział. Kopię protokołu dyrektor przekazuje organowi prowadzącemu. |
Jolanta Szuchta | 04-10-2004 11:50:25 [#05] |
---|
Pisałam o tym w innym wątku
|
dokonała przeglądu budynku szkoły i otoczenia pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tego obiektu.
W trakcie przeglądu zwrócono szczególną uwagę na stan techniczny boiska, mocowanie bramek, koszy. W dużej i małej sali gimnastycznej sprawdzono zabezpieczenie sprzętu i urządzeń sportowych, umocowania drabinek gimnastycznych. W dużej sali gimnastycznej nie stwierdzono żadnych uszkodzeń, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu dzieci. W małej sali gimnastycznej, w niektórych miejscach, podłoga ugina się pod ciężarem (dołączona ocena komisji z dnia 08.02.2004 r.)
Dokładnie sprawdzono: 1. stan elewacji zewnętrznej, drzwi wejściowych do budynku, poszczególnych pomieszczeń oraz stan techniczny okien kominów i przewodów wentylacyjnych, 2. stan techniczny dachów, 3. oświetlenie pomieszczeń, 4. stan techniczny schodów i poręczy, 5. instalację wodno-kanalizacyjną, 6. stan techniczny urządzeń elektrycznych, 7. instrukcje obsługi przy urządzeniach elektrycznych w kuchni, 8. instalacje c.o., 9. elektryczne podgrzewacze wody.
Stwierdzono: - stan bezpieczeństwa pożarowego obiektu – dobry, - stan urządzeń przeciwporażeniowych – dobry, - stan i czytelność planów ewakuacji – dobra.
Nie budzi zastrzeżeń: - stan drzwi wejściowych do poszczególnych pomieszczeń oraz kominów i przewodów wentylacyjnych, - stan techniczny poręczy, - stan techniczny urządzeń elektrycznych, - instrukcje obsługi przy urządzeniach elektrycznych w kuchni, - elektryczne podgrzewacze wody.
Stwierdzono uchybienia w: - instalacji wodno-kanalizacyjnej na 1 i 2 piętrze „starego” budynku szkoły, - instalacji c.o., - oświetleniu pomieszczeń, - stanie technicznym okien w salach lekcyjnych, a szczególnie na korytarzach „starego” budynku szkoły, a także w salach lekcyjnych nowego budynku szkoły (okna są wypaczone), - stanie schodów na klatce schodowej – „wyślizgane” lastriko, - stanie podłogi w pomieszczeniu tzw. „małej” świetlicy szkolnej, pomieszczeniu do gimnastyki korekcyjnej oraz sali lekcyjnej nr 41, - stanie 2 drzwi wejściowych na „nowym” skrzydle szkoły – drzwi nadają się do wymiany, - szerszej części głównych drzwi wejściowych do szkoły – nadaje się do wymiany.
W związku z tym należy: 1. Wymienić rury wodne i kanalizacyjne w całym pionie „starego” budynku szkoły. 2. Wymienić oświetlenie sztuczne w salach lekcyjnych i świetlicy „starego” budynku szkoły. 3. Wymienić zawory w instalacji c.o. 4. Zakupić wykładzinę podłogową do pomieszczeń gimnastyki korekcyjnej. 5. Zdecydowanie wymienić stolarkę okienną: a) korytarzy „starego” budynku szkoły, b) sal lekcyjnych „starego” i „nowego” budynku, c) szkoły. 6. Spowodować jak najszybciej wymianę parkietu w małej sali gimnastycznej. 7. Wymienić dwoje drzwi wejściowych na „nowym” skrzydle szkoły i szerszą część skrzydła głównych drzwi wejściowych do szkoły.
Dokonano także oglądu otoczenia budynku szkoły w zakresie: - zabezpieczenia studzienki kanalizacyjnej przy wejściu do szkoły – wymaga wymiany, - stan nawierzchni placu przed szkołą – wymaga wymiany, - stan ogrodzenia – niektóre elementy (przęsła) wymagają wymiany, całość malowania, - elewacja – w niektórych miejscach ubytki – wymaga zabezpieczenia, - ład i porządek wokół szkoły – prawidłowy, teren zamiatany na bieżąco, - stan techniczny boisk i placów zabaw (mocowanie bramek, koszy i urządzeń placów zabaw) – prawidłowy.
Podpisy komisji: 1. ........................... 2. ........................... 3. ........................... 4. ........................... |
|
| | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|