Forum OSKKO - wątek

TEMAT: SANEPID A PODZIAŁ GODZIN
strony: [ 1 ]
ola 1301-10-2004 14:09:01   [#01]

Szanowni Forumowicze,
czy macie w formie "pisanej" instrukcję Sanepidu jak patrzeć na podział godzin, czyli (co znam tylko ze słyszenia) punkty karne za: przerwy 5-minutowe, rozpoczynanie zajęć przed 8:00, lekcje zblokowane itp.? A potem po kieszeni dyrektora, czy też zalecenia do OP. Jeżeli ktoś posiada takie cudo to proszę podzielcie się swoją wiedzą.
Serdecznie pozdrawiam i z góry i z dołu dziękuję.

Basia D01-10-2004 15:29:06   [#02]

nie spotkałam się z karą pieniężna wydają zalecenie i proszą o odpowiedź

-jest jeszcze poniedziałek i piątek mniej obciążony pierwsze i ostatnie lekcje "lżejsze"

-chyba mam coś takiego po kontroli ale w szkole ,zapiszę sobie jeśli nikt do tego czasu nie odpowie to podeślę.

Jersz01-10-2004 16:40:54   [#03]

"cudo" dla oli 13 i innych

 

Ta punktowa metoda została opracowana jakieś 8 lat temu przez

pracowników leszczyńskiego sanepidu. Po rocznym stosowaniu w Lesznie została wprowadzona do stosowania we wszystkich stacjach w kraju. Może to nam się nie podobać: bo trudno dostosować plan lekcji nauczyciela, bo późno kończymy, bo dowozy drogie, bo ..., bo ... Ale czy sami nie dążymy do osiągnięcia pewnych , często wyśrubowanych standardów jakości w naszych szkołach, czy nie żądamy tego również od innych np. od organu prowadzącego?

Pamiętajmy, że SANEPID broni interesu dziecka.

Pozdrawiam Jersz

Ocena rozkładu lekcji

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy I-III

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

12:35

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III

Max. 5

Więcej

2 pkt. za 6

3 pkt. za 7

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy IV-VI

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

13:30

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. IV-VI

Max. 6

Więcej

2 pkt. za 7

3 pkt. za 8

D

Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce następujące po sobie

Kl. IV-V

3 lekcje

kl. VI

4 lekcje

Więcej

Więcej

 

2 pkt.

za każdy dalszy przedmiot

2 pkt.

za każdy dalszy przedmiot

E

Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne

W tygodniu 1 raz

Więcej

1 pkt. za każde zdwojenie dodatkowe

F

Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki

0

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

G

Przedmioty uznane za trudne:

  1. na 1 lekcji
  2. na 6 lekcji
  3. na pozostałych lekcjach 7, 8, 9

0

0

0

Występowanie

1 pkt. za każde odch

ylenie

1 pkt. za każde odch

ylenie

3 pkt. za każde odch

ylenie

H

Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 6 lekcji kl. IV-VI nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:

  1. piątek
  2. poniedziałek

 

 

 

 

 

Brak

Brak

 

 

 

 

Występowanie

Występowanie

 

 

 

 

 

2 pkt. z każde odch

ylenie

1 pkt. za każde odchylenie

I

Inne nieprawidłowości

przerwy “okienka”

10 i 20 minut

brak

Krótsze

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

2 pkt. za 1 “okienko”

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową w gimnazjum

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

14:25

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III

Max. 7

Więcej

2 pkt. za 8

3 pkt. za 9

D

Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce, fizyka, chemia następujące po sobie

Kl. I-III

4 lekcje

Więcej

 

 

2 pkt.

za każdy dalszy przedmiot

E

Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne

W tygodniu 1 raz

Więcej

1 pkt. za każde zdwojenie dodatko

we

F

Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki

0

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

G

Przedmioty uznane za trudne:

  1. na 1 lekcji
  2. na 6 lekcji
  3. na pozostałych lekcjach 7, 8, 9

0

0

0

Występowanie

1 pkt. za każde odch

ylenie

1 pkt. za k

ażde odchylenie

3 pkt. za każde odch

ylenie

H

Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 7 lekcji kl. I-III nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:

  1. piątek
  2. poniedziałek

 

 

 

 

 

Brak

Brak

 

 

 

 

Występowanie

Występowanie

 

 

 

 

 

2 pkt

. z każde odchylenie

1 pkt. za każde odch

ylenie

I

Inne nieprawidłowości

przerwy “okienka”

10 i 20 minut

brak

Krótsze

Występowanie

2 pkt. za każde odch

ylenie

2 pkt. za 1 “okienko”

Ocena rozkładu lekcji wg. skali punktowej

0 pkt. - stan optymalny

1

-10 pkt. - stan zadowalający

11-20 pkt. - stan niezadowalający, wymagający doraźnych zmian

21 pkt. i więcej stan zły, wymagający natychmiastowych zmian

 

Dyskusja na te tematy była juz kiedyś prowadzona http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=3789&fs=0&st=0

Pozdrawiam Jersz

bogna01-10-2004 16:59:19   [#04]

a dla ponagimnazjalnych?

zapomnieli o naszych dzieciach? :-(

Leszek01-10-2004 19:07:16   [#05]

kiedy to tworzyli to mieli swoje dzieci w podstawówkach i o ponadpodstawowych (ponadgimnazjalnych) nie myśleli...

wreszcie się Jersz tu pojawiłeś...

pozdrawiam

AnJa01-10-2004 20:09:37   [#06]
Ani kary finansowe, ani zalecenia -Pani z Sanepidu wysłuchuje moich wyjaśnień, ze inaczej nie można, zapisuje w protokole i w konkluzji pisze: jest źle, ale z wyjaśnień dyrektora wynika, że inaczej sie nie dało.Poza tym  było gorzej, a byc może, w przyszłości, bedzie lepiej.

Najstarszy znany mi licznik z punktami jest na formularzu z roku około 1960. Więc proszę mi tu leszczyńskiego sanepidu nie piętnować.

Leszna jeszcze pewnie wtedy na mapie nie było.

A głupota, choć nie na mapie - i owszem.
Leszek01-10-2004 20:24:38   [#07]

AnJa, wprawdzie Leszczynianin ze mnie napływowy... ale za moim miastem będę tu optował...

W Twoje strony - piękne niewątpliwie, znane z białogłów zacnych i nadobnych - a i pełne szlachty zaściankowej - już w XVII wieku wożono z Leszna niejedną baryłkę prochu...

pozdrawiam

Basia D01-10-2004 20:38:21   [#08]
przypomnij się w poniedziałek na priva to prześlę ogólne.
AnJa01-10-2004 20:42:27   [#09]
To u nas wtedy prochem zakąszali?????

W 1960 roku Leszno na pewno nie istniało na mapie. Jako ośrodek myśli  sanepidowskiej - rzecz jasna !

A białogłowy u nas to nie tylko zacne i nadobne ale i wymowne nader:-)

Coby nie rzec - pyskate ;-)
Leszek01-10-2004 20:54:32   [#10]

zdecydowanie w przypadku prochu i białogłów, za tymi ostatnimi optuję, choć i pyskate najczęściej bywają...

dałeś tu pokaz wielkiej łaskawości mówiąc o "myśli sanepidowskiej" ... myśl ci ona jest...hmmmm

a prochem to nie zakąszali, jeno z nim na Dzikie Pola, i insze pola ruszali...

jako mawiał zacny Pan Zagłoba...

pozdrawiam

AnJa01-10-2004 21:16:54   [#11]
Oj, ruszali, ruszali.

Stąd i poplątanie u nas nacji wszelkich i grupy etniczne nadzwyczaj niejednoznaczne.

A jak jeden tutejszy (vide: Taplary z "Konopielki" ) skin zaczął się poważnie czystością krwi lechickiej zajmować i genealogię rodu swego przejrzał  to mu się zupełnie w głowie pomięszało.

Po zakończeniu kuracji w ośrodku zamknietym podobno ekologiem się obwołał.
Gaba01-10-2004 21:39:07   [#12]
a któraż to białogłowa nie pozstawała niewzruszona na takie dictum?
AnJa01-10-2004 21:46:16   [#13]
Wprawdzie nie wiem do którego postu się Aśćka odwołujesz, ale odpowiadam:
niestety, każda pozostawała niewzruszona.

Bo akurat nie o wzruszeniach tu piszemy.
Zola01-10-2004 22:14:45   [#14]
Basiu tez chcę ogólne , choc te gimnazjalne chyba bardzo zbliżone
Basia D02-10-2004 07:38:14   [#15]

Zola

 dobrze
Basia D02-10-2004 07:42:08   [#16]
czytająć to co  co wlkeił Jersz to przedmioty oceny te same
Gaba02-10-2004 08:56:40   [#17]

Śmiechem zabić

Widać elementarne braki w rozumieniu szkoły, mozliwości organizacyjnych, brak wiedzy poraktycznej, teoretycznej, ja nie mam tylu przedmiotów, by zaczynać i kończyć michałkiem, zdwojenia są wręcz wskazane... a zaczynie o 7.30 - pomaga unikać korków...
Jersz02-10-2004 09:34:33   [#18]

jersz@wp.pl

Piszesz Gabo "braki w rozumieniu szkoły, możliwości organizacyjnych , .." Może i tak i nie. Przecież jak pisali inni sanepid nie nakłada kar (a może szkoda). Może jednak stwierdzenie przez zewnętrznych kontrolerów faktów, że jest źle i wykazanie przez dyrektora , że inaczej "nie może" będzie argumentem w rozmowie z organem prowadzącym. Kiedyś jeden z radnych mojej gminy (człowiek z kręgów oświatowych) zaproponował przedstawicielowi urzędu gminy żeby urzędnicy też pracowali na zmiany , tak samo jak dzieci w szkołach - do 19.00.

Może ty gabo irytujesz się taki zaleceniami bo strasz się zawsze (ja jestem o tym przekonany) żeby dzieciaki miały jak najlepiej zaplanowany zajęcia, ale ja widziałem wiele przypadków takiego układania zajęć żeby tylko nauczyciel miał dobrze (bez okienek, z możliwością dodatkowej pracy itp.).

Jersz

AnJa02-10-2004 09:55:23   [#19]
1. Kryteria zostały w tym roku nieco zmodyfikowane i stały się podobno ogólnopolskimi. LO wg standardu gimnazjum

2. W LO mam tylko religie (musi byc na 1 lub ostatniej), gdw, wf, PO (I i II klasa), PP (IIIklasa) - nie mam szans na ustawienie bez powtórzeń trudnych.

3. Biologia, geografia i historia to łatwe przedmioty? A wos w klasie z rozszerzeniem albo jeśli mam go ja i przypadkiem chce mi się wymagać? A informatyka ? (nie mylić z TI)

4. Zajęcia zawsze na 8 lub np.11. Ludzie rozumieją, ze brakuje sali i nie protestują, gdy klasa ma np. 3 razy na 8 a 2 na 11. Zaprotestują, gdy jedna klasa zawszw na 8, inna na 11. Tymczasem wg. sanepidu to ten 2 wariant jest idealny.

Stąd śmiech.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]