Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
SANEPID A PODZIAŁ GODZIN |
ola 13 | 01-10-2004 14:09:01 [#01] |
---|
Szanowni Forumowicze, czy macie w formie "pisanej" instrukcję Sanepidu jak patrzeć na podział godzin, czyli (co znam tylko ze słyszenia) punkty karne za: przerwy 5-minutowe, rozpoczynanie zajęć przed 8:00, lekcje zblokowane itp.? A potem po kieszeni dyrektora, czy też zalecenia do OP. Jeżeli ktoś posiada takie cudo to proszę podzielcie się swoją wiedzą. Serdecznie pozdrawiam i z góry i z dołu dziękuję. |
Basia D | 01-10-2004 15:29:06 [#02] |
---|
nie spotkałam się z karą pieniężna wydają zalecenie i proszą o odpowiedź -jest jeszcze poniedziałek i piątek mniej obciążony pierwsze i ostatnie lekcje "lżejsze" -chyba mam coś takiego po kontroli ale w szkole ,zapiszę sobie jeśli nikt do tego czasu nie odpowie to podeślę. |
Jersz | 01-10-2004 16:40:54 [#03] |
---|
"cudo" dla oli 13 i innych
Ta punktowa metoda została opracowana jakieś 8 lat temu przez pracowników leszczyńskiego sanepidu. Po rocznym stosowaniu w Lesznie została wprowadzona do stosowania we wszystkich stacjach w kraju. Może to nam się nie podobać: bo trudno dostosować plan lekcji nauczyciela, bo późno kończymy, bo dowozy drogie, bo ..., bo ... Ale czy sami nie dążymy do osiągnięcia pewnych , często wyśrubowanych standardów jakości w naszych szkołach, czy nie żądamy tego również od innych np. od organu prowadzącego?
Pamiętajmy, że SANEPID broni interesu dziecka.
Pozdrawiam Jersz
Ocena rozkładu lekcji
Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy I-III
|
Przedmiot oceny |
Norma |
Odchylenia |
Punktacja za odchylenia |
A |
Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00 |
Brak |
Zawsze przed 8:00 |
2 pkt. od 7:00 – 8:00 |
AI |
Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych |
8:00 stała |
Więcej niż dwie godziny różnicy |
2 pkt. z każde odchylenie |
B |
Godzina zakończenia zajęć szkolnych |
12:35 |
Później |
2 pkt. za każde odchylenie |
C |
Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III |
Max. 5 |
Więcej |
2 pkt. za 6 3 pkt. za 7 |
Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy IV-VI
|
Przedmiot oceny |
Norma |
Odchylenia |
Punktacja za odchylenia |
A |
Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00 |
Brak |
Zawsze przed 8:00 |
2 pkt. od 7:00 – 8:00 |
AI |
Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych |
8:00 stała |
Więcej niż dwie godziny różnicy |
2 pkt. z każde odchylenie |
B |
Godzina zakończenia zajęć szkolnych |
13:30 |
Później |
2 pkt. za każde odchylenie |
C |
Liczba godzin w danym dniu: kl. IV-VI |
Max. 6 |
Więcej |
2 pkt. za 7 3 pkt. za 8 |
D |
Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce następujące po sobie |
Kl. IV-V 3 lekcje kl. VI 4 lekcje |
Więcej
Więcej
|
2 pkt.
za każdy dalszy przedmiot
2 pkt.
za każdy dalszy przedmiot |
E |
Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne |
W tygodniu 1 raz |
Więcej |
1 pkt. za każde zdwojenie dodatkowe |
F |
Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki |
0 |
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie |
G |
Przedmioty uznane za trudne:
- na 1 lekcji
- na 6 lekcji
- na pozostałych lekcjach 7, 8, 9
|
0 0 0 |
Występowanie |
1 pkt. za każde odch ylenie
1 pkt. za każde odch ylenie
3 pkt. za każde odch ylenie |
H |
Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 6 lekcji kl. IV-VI nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:
- piątek
- poniedziałek
|
Brak Brak |
Występowanie Występowanie |
2 pkt. z każde odch ylenie
1 pkt. za każde odchylenie |
I |
Inne nieprawidłowości przerwy “okienka” |
10 i 20 minut brak |
Krótsze
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie
2 pkt. za 1 “okienko” |
Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową w gimnazjum
|
Przedmiot oceny |
Norma |
Odchylenia |
Punktacja za odchylenia |
A |
Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00 |
Brak |
Zawsze przed 8:00 |
2 pkt. od 7:00 – 8:00 |
AI |
Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych |
8:00 stała |
Więcej niż dwie godziny różnicy |
2 pkt. z każde odchylenie |
B |
Godzina zakończenia zajęć szkolnych |
14:25 |
Później |
2 pkt. za każde odchylenie |
C |
Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III |
Max. 7 |
Więcej |
2 pkt. za 8 3 pkt. za 9 |
D |
Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce, fizyka, chemia następujące po sobie |
Kl. I-III 4 lekcje |
Więcej
|
2 pkt.
za każdy dalszy przedmiot |
E |
Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne |
W tygodniu 1 raz |
Więcej |
1 pkt. za każde zdwojenie dodatko we |
F |
Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki |
0 |
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie |
G |
Przedmioty uznane za trudne:
- na 1 lekcji
- na 6 lekcji
- na pozostałych lekcjach 7, 8, 9
|
0 0 0 |
Występowanie |
1 pkt. za każde odch ylenie
1 pkt. za k ażde odchylenie
3 pkt. za każde odch ylenie |
H |
Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 7 lekcji kl. I-III nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:
- piątek
- poniedziałek
|
Brak Brak |
Występowanie Występowanie |
2 pkt . z każde odchylenie
1 pkt. za każde odch ylenie |
I |
Inne nieprawidłowości przerwy “okienka” |
10 i 20 minut brak |
Krótsze
Występowanie |
2 pkt. za każde odch ylenie
2 pkt. za 1 “okienko” |
Ocena rozkładu lekcji wg. skali punktowej
0 pkt. - stan optymalny 1 -10 pkt. - stan zadowalający
11-20 pkt. - stan niezadowalający, wymagający doraźnych zmian 21 pkt. i więcej stan zły, wymagający natychmiastowych zmian Dyskusja na te tematy była juz kiedyś prowadzona http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=3789&fs=0&st=0 Pozdrawiam Jersz |
bogna | 01-10-2004 16:59:19 [#04] |
---|
a dla ponagimnazjalnych? zapomnieli o naszych dzieciach? :-( |
Leszek | 01-10-2004 19:07:16 [#05] |
---|
kiedy to tworzyli to mieli swoje dzieci w podstawówkach i o ponadpodstawowych (ponadgimnazjalnych) nie myśleli... wreszcie się Jersz tu pojawiłeś... pozdrawiam |
AnJa | 01-10-2004 20:09:37 [#06] |
---|
Ani kary finansowe, ani zalecenia -Pani z Sanepidu wysłuchuje moich wyjaśnień, ze inaczej nie można, zapisuje w protokole i w konkluzji pisze: jest źle, ale z wyjaśnień dyrektora wynika, że inaczej sie nie dało.Poza tym było gorzej, a byc może, w przyszłości, bedzie lepiej.
Najstarszy znany mi licznik z punktami jest na formularzu z roku około 1960. Więc proszę mi tu leszczyńskiego sanepidu nie piętnować.
Leszna jeszcze pewnie wtedy na mapie nie było.
A głupota, choć nie na mapie - i owszem. |
Leszek | 01-10-2004 20:24:38 [#07] |
---|
AnJa, wprawdzie Leszczynianin ze mnie napływowy... ale za moim miastem będę tu optował... W Twoje strony - piękne niewątpliwie, znane z białogłów zacnych i nadobnych - a i pełne szlachty zaściankowej - już w XVII wieku wożono z Leszna niejedną baryłkę prochu... pozdrawiam |
Basia D | 01-10-2004 20:38:21 [#08] |
---|
przypomnij się w poniedziałek na priva to prześlę ogólne. |
AnJa | 01-10-2004 20:42:27 [#09] |
---|
To u nas wtedy prochem zakąszali?????
W 1960 roku Leszno na pewno nie istniało na mapie. Jako ośrodek myśli sanepidowskiej - rzecz jasna !
A białogłowy u nas to nie tylko zacne i nadobne ale i wymowne nader:-)
Coby nie rzec - pyskate ;-) |
Leszek | 01-10-2004 20:54:32 [#10] |
---|
zdecydowanie w przypadku prochu i białogłów, za tymi ostatnimi optuję, choć i pyskate najczęściej bywają... dałeś tu pokaz wielkiej łaskawości mówiąc o "myśli sanepidowskiej" ... myśl ci ona jest...hmmmm a prochem to nie zakąszali, jeno z nim na Dzikie Pola, i insze pola ruszali... jako mawiał zacny Pan Zagłoba... pozdrawiam |
AnJa | 01-10-2004 21:16:54 [#11] |
---|
Oj, ruszali, ruszali.
Stąd i poplątanie u nas nacji wszelkich i grupy etniczne nadzwyczaj niejednoznaczne.
A jak jeden tutejszy (vide: Taplary z "Konopielki" ) skin zaczął się poważnie czystością krwi lechickiej zajmować i genealogię rodu swego przejrzał to mu się zupełnie w głowie pomięszało.
Po zakończeniu kuracji w ośrodku zamknietym podobno ekologiem się obwołał. |
Gaba | 01-10-2004 21:39:07 [#12] |
---|
a któraż to białogłowa nie pozstawała niewzruszona na takie dictum? |
AnJa | 01-10-2004 21:46:16 [#13] |
---|
Wprawdzie nie wiem do którego postu się Aśćka odwołujesz, ale odpowiadam:
niestety, każda pozostawała niewzruszona.
Bo akurat nie o wzruszeniach tu piszemy. |
Zola | 01-10-2004 22:14:45 [#14] |
---|
Basiu tez chcę ogólne , choc te gimnazjalne chyba bardzo zbliżone |
Basia D | 02-10-2004 07:38:14 [#15] |
---|
Zola dobrze |
Basia D | 02-10-2004 07:42:08 [#16] |
---|
czytająć to co co wlkeił Jersz to przedmioty oceny te same |
Gaba | 02-10-2004 08:56:40 [#17] |
---|
Śmiechem zabić Widać elementarne braki w rozumieniu szkoły, mozliwości organizacyjnych, brak wiedzy poraktycznej, teoretycznej, ja nie mam tylu przedmiotów, by zaczynać i kończyć michałkiem, zdwojenia są wręcz wskazane... a zaczynie o 7.30 - pomaga unikać korków... |
Jersz | 02-10-2004 09:34:33 [#18] |
---|
jersz@wp.pl Piszesz Gabo "braki w rozumieniu szkoły, możliwości organizacyjnych , .." Może i tak i nie. Przecież jak pisali inni sanepid nie nakłada kar (a może szkoda). Może jednak stwierdzenie przez zewnętrznych kontrolerów faktów, że jest źle i wykazanie przez dyrektora , że inaczej "nie może" będzie argumentem w rozmowie z organem prowadzącym. Kiedyś jeden z radnych mojej gminy (człowiek z kręgów oświatowych) zaproponował przedstawicielowi urzędu gminy żeby urzędnicy też pracowali na zmiany , tak samo jak dzieci w szkołach - do 19.00. Może ty gabo irytujesz się taki zaleceniami bo strasz się zawsze (ja jestem o tym przekonany) żeby dzieciaki miały jak najlepiej zaplanowany zajęcia, ale ja widziałem wiele przypadków takiego układania zajęć żeby tylko nauczyciel miał dobrze (bez okienek, z możliwością dodatkowej pracy itp.). Jersz |
AnJa | 02-10-2004 09:55:23 [#19] |
---|
1. Kryteria zostały w tym roku nieco zmodyfikowane i stały się podobno ogólnopolskimi. LO wg standardu gimnazjum
2. W LO mam tylko religie (musi byc na 1 lub ostatniej), gdw, wf, PO (I i II klasa), PP (IIIklasa) - nie mam szans na ustawienie bez powtórzeń trudnych.
3. Biologia, geografia i historia to łatwe przedmioty? A wos w klasie z rozszerzeniem albo jeśli mam go ja i przypadkiem chce mi się wymagać? A informatyka ? (nie mylić z TI)
4. Zajęcia zawsze na 8 lub np.11. Ludzie rozumieją, ze brakuje sali i nie protestują, gdy klasa ma np. 3 razy na 8 a 2 na 11. Zaprotestują, gdy jedna klasa zawszw na 8, inna na 11. Tymczasem wg. sanepidu to ten 2 wariant jest idealny.
Stąd śmiech. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|