http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=5241&fs=0&st=0 a wymianie plików w dziale regulaminy, na 4 stronie (zakładce) dokumenty BożenyB do pobrania oraz w wymianie plików od gaby: § 19 Dokumentacja pracy rady: 1. Pracę rady pedagogicznej – zwłaszcza przebieg posiedzeń dokumentuje specjalna powołana na okres roku komisja, zwana komisją protokolarzową. 2. W terminie 5 dni od daty posiedzenia lub komisji rady pedagogicznej sporządza się protokół, spisując się go w postaci komputerowej, prezentując go komisji celem uzgodnienia ostatecznej redakcji tekstu. 3. W nagłówku protokołu umieszcza się – a) Nazwę rady nadzwyczajna/klasyfikacyjna/szkoleniowa, datę rady, plan rady podawany przez przewodniczącego – (zapis tej części jest czcionką rozmiar 14 times roman + wytłuszczenie), b) Na dole każdej strony protokołu pod linią ciągłą zapis wg wzoru (czcionka rozm. 10 times roman):
Komisja protokolarzowa: Protokolant + czytelny podpis ręczny, członkowie komisji + dwa czytelne podpisy ręczne + pieczęć nagłówka szkoły |
- Każdą stronę protokołu się numeruje i w tzw. nagłówku na każdej stronie zapisuje się:
Protokół z posiedzenia RP z dnia... (rozm. 10 times roman + wytłuszczenie – podkreślenie). | 5. Na końcu protokołu zamieszcza się zapis o liczbie stron:
protokół zawiera x stron. | 6. Przebieg obrad zapisuje się w punktach rzymskich (w odniesieniu do planu zaproponowanego przez przewodniczącego) a szczegóły cyframi arabskimi wg poniższych zasad: a) po dyskusji ustalono, że ... b) po dyskusji, w której zabrało głos ... osób, ustalono, że ... c) po dyskusji, w której głos zabrali ... ustalono, że ... d) dyskusja nad ... przebiegała w następujący sposób: Pan A ... powiedział, że ... Pan B... powiedział, że ... itd. aż do wyczerpania listy mówców. Po czym na podstawie głosowania jawnego, ustalono, że ... wyniki głosowania: ... osób "za", ... osób "przeciw", ...osób wstrzymało się od głosu. e) protokolant ma prawo przerwania dyskusji i ustalenia ostatecznego sformułowania zapisu. 7. Stosuje się określone pojęcia prawne, przez które rozumie się - a) Uchwała - akt woli rady pedagogicznej (organu) wynikający z nadanych jej do tego uprawnień kompetencyjnych w celu wykonania w niej (uchwale) zawartych postanowień b) Decyzja (rozstrzygnięcie) postanowienie - orzeczenie, które rozstrzyga sprawę co do jej istoty w całości lub w części, albo w inny sposób kończy sprawę c) Oświadczenie - wypowiedź, która jest wyrazem poglądów oraz coś stwierdza w konkretnej sprawie czy też problemie, a prezentujący je nie ma uprawnień decyzyjnych d) Zarządzenie - decyzja, która rozstrzyga sprawę co do trybu postępowania i zachowania się w danej sprawie e) Opinia - ocena kogoś lub czegoś w zakresie określonym we wniosku, sprawie f) Za zgodą - podejmujący decyzję musi mieć zgodę organu czy też osoby wskazanej w przepisie, itp. g) Na wniosek - gwarantuje prawo inicjatywy tylko organowi (osobie) wskazanej w przepisie, piśmie itp. h) Wniosek formalny (proceduralny) - wniosek dotyczący porządku posiedzenia rady, zmiany kolejności lub przesunięcia punktu porządku dziennego oraz związany np.:
- z głosowaniem (jak głosować, forma i sposób),
- z udzielaniem głosu i czasu wystąpienia,
- z ograniczeniem osób występujących,
- z zamknięciem dyskusji
i) Aklamacja - ogólna - jednomyślna - zgoda w zakresie spraw (wniosków) formalnych. 8. Stosuje się wyłącznie opracowane wzory uchwał – zał. 1. do niniejszego protokołu. 9. Protokół posiedzenia rady wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant i dołączając do protokołu. 10. Członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia pisemnie ewentualnych poprawek przewodniczącemu. 11. Przewodniczący zobowiązany jest do przekazania informacji o wpłynięciu uwag do protokołu na kolejnym posiedzeniu plenarnym. Rada decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu w tzw. protokole rozbieżności, dołączanym do protokołu kolejnej rady. 12. Podstawowym dokumentem działalności rady staje się książka protokołów, którą tworzy się po zakończeniu roku szkolnego wg określonych zasad - cz. A - strona tytułowa - opieczętowana - cz. B - spis uchwał za dany rok szkolny - cz. C - uchwały w danym roku szkolnym - cz. D – protokoły wraz z listami obecności, ew. protokoły rozbieżności. - cz. E – załączniki (zestawienia ocen wych. klas.) - cz. F - ew. notatki służbowe dot. protokolarza i zasad protokołowania 13. Opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się klauzulą: "Księga zawiera ... stron i obejmuje okres rady pedagogicznej (komisji) od dnia ... do dnia ...", co przekazuje się do zszycia w sposób trwały na koniec każdego roku szkolnego. Księga podlega archiwizacji zgodnie z przepisami odrębnymi. |