Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Elektroniczne protokołowanie
strony: [ 1 ]
dorota s p21-09-2004 16:27:11   [#01]
Wiem, że powracam do przerabianego wątku, ale raz jeszcze proszę o pomoc! Po zasięgnieciu opinii-zgody KO po raz pierwszy w historii wielkiej szkoły zdecydowaliśmy się na prowadzenie komputerowego protokołowania przebiegu rad pedagogicznych.Nauczyciele przygotowali materiały na dyskietkach, -jak na pierwszy raz, przy ogromnych obawach ,poszło nieżle. W regulaminie rady  zatwierdzono zmiany i powołano komisję "komputerową" do protokołowania. Korzystając z Waszego doświadczenia chciałabym poznać szczegóły działania . Nie mogę odszukać materiałów Bożeny, które sprowokowały nasza decyzję  o zmianie sposobu protokołowania. Liczę na pomoc i pomysły   -dorota
Grażyna21-09-2004 21:19:56   [#02]

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=5241&fs=0&st=0

a wymianie plików w dziale regulaminy, na 4 stronie (zakładce) dokumenty BożenyB do pobrania

oraz w wymianie plików od gaby:

§ 19

Dokumentacja pracy rady:

1.      Pracę rady pedagogicznej – zwłaszcza przebieg posiedzeń dokumentuje specjalna powołana na okres roku komisja, zwana komisją protokolarzową.

2.       W terminie 5 dni od daty posiedzenia lub komisji rady pedagogicznej sporządza się protokół, spisując się go w postaci komputerowej, prezentując go komisji celem uzgodnienia ostatecznej redakcji tekstu.

3.       W nagłówku protokołu umieszcza się –

 

a)      Nazwę rady nadzwyczajna/klasyfikacyjna/szkoleniowa, datę rady, plan rady podawany przez przewodniczącego – (zapis tej części jest czcionką rozmiar 14 times roman + wytłuszczenie),

b)      Na dole każdej strony  protokołu pod linią ciągłą zapis wg wzoru (czcionka rozm. 10 times roman):

 

Komisja protokolarzowa:

Protokolant + czytelny podpis ręczny, członkowie komisji + dwa czytelne podpisy ręczne

            + pieczęć nagłówka szkoły

 

  1. Każdą stronę protokołu się numeruje i w tzw. nagłówku na każdej stronie zapisuje się:

 

Protokół z posiedzenia RP z dnia... (rozm. 10 times roman + wytłuszczenie – podkreślenie).

 

5.      Na końcu protokołu zamieszcza się zapis o liczbie stron:

 

protokół zawiera x stron.

 

6.      Przebieg obrad zapisuje się w punktach rzymskich (w odniesieniu do planu zaproponowanego przez przewodniczącego) a szczegóły cyframi arabskimi wg poniższych zasad:

a)      po dyskusji ustalono, że ...

b)      po dyskusji, w której zabrało głos ... osób, ustalono, że ...

c)      po dyskusji, w której głos zabrali ... ustalono, że ...

d)      dyskusja nad ... przebiegała w następujący sposób: Pan A ... powiedział, że ... Pan B... powiedział, że ... itd. aż do wyczerpania listy mówców. Po czym na podstawie głosowania jawnego, ustalono, że ... wyniki głosowania: ... osób "za", ... osób "przeciw", ...osób wstrzymało się od głosu.

e)      protokolant ma prawo przerwania dyskusji i ustalenia ostatecznego sformułowania zapisu.

7.      Stosuje się określone pojęcia prawne, przez które rozumie się -

a)      Uchwała - akt woli rady pedagogicznej (organu) wynikający z nadanych jej do tego uprawnień kompetencyjnych w celu wykonania w niej (uchwale) zawartych postanowień

b)      Decyzja (rozstrzygnięcie) postanowienie - orzeczenie, które rozstrzyga sprawę co do jej istoty
w całości lub w części, albo w inny sposób kończy sprawę

c)      Oświadczenie - wypowiedź, która jest wyrazem poglądów oraz coś stwierdza w konkretnej sprawie czy też problemie, a prezentujący je nie ma uprawnień decyzyjnych

d)      Zarządzenie - decyzja, która rozstrzyga sprawę co do trybu postępowania i zachowania się w danej sprawie

e)      Opinia - ocena kogoś lub czegoś w zakresie określonym we wniosku, sprawie

f)        Za zgodą - podejmujący decyzję musi mieć zgodę organu czy też osoby wskazanej
w przepisie, itp.

g)      Na wniosek - gwarantuje prawo inicjatywy tylko organowi (osobie) wskazanej w przepisie, piśmie itp.

h)      Wniosek formalny (proceduralny) - wniosek dotyczący porządku posiedzenia rady, zmiany kolejności lub przesunięcia punktu porządku dziennego oraz związany np.:

  • z głosowaniem (jak głosować, forma i sposób),
  • z udzielaniem głosu i czasu wystąpienia,
  • z ograniczeniem osób występujących,
  • z zamknięciem dyskusji

i)        Aklamacja - ogólna - jednomyślna - zgoda w zakresie spraw (wniosków) formalnych.

 

8.      Stosuje się wyłącznie opracowane wzory uchwał – zał. 1. do niniejszego protokołu.

9.      Protokół posiedzenia rady wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant i dołączając do protokołu.

10.  Członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia pisemnie ewentualnych poprawek przewodniczącemu.

11.  Przewodniczący zobowiązany jest do przekazania informacji o wpłynięciu uwag do protokołu na kolejnym posiedzeniu plenarnym. Rada decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu w tzw. protokole rozbieżności, dołączanym do protokołu kolejnej rady.

12.  Podstawowym dokumentem działalności rady staje się książka protokołów, którą tworzy się po zakończeniu roku szkolnego wg określonych zasad

-         cz. A - strona tytułowa - opieczętowana

-         cz. B - spis uchwał za dany rok szkolny

-         cz. C - uchwały w danym roku szkolnym

-         cz. D – protokoły wraz z listami obecności, ew. protokoły rozbieżności.

-         cz. E – załączniki (zestawienia ocen wych. klas.)

-         cz. F - ew. notatki służbowe dot. protokolarza i zasad protokołowania

13.  Opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się klauzulą: "Księga zawiera ... stron i obejmuje okres rady pedagogicznej (komisji) od dnia ... do dnia ...", co przekazuje się do zszycia w sposób trwały na koniec każdego roku szkolnego.

Księga podlega archiwizacji zgodnie z przepisami odrębnymi.

dorota s p21-09-2004 22:00:11   [#03]
Dziękuje bardzo !  - Wykorzystam  / Dorota

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]