Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Własne programy nauczycieli
strony: [ 1 ]
Maryna13-09-2004 20:13:32   [#01]

Bardzo proszę o pomoc w uporządkowaniu mojej wiedzy nt. (po staremu tzw. "programów autorskich") własnych programów nauczycieli. Wiem, że mowa o tym w rozp. z dn.5 II 2004. Czy program taki może dotyczyć np. orientacji zawodowej, czy musi jego budowa spełniac warunki oreslone w paragrafie 2 pkt.4 rozp. + opinia nauczyciela mian.+ opinia rady pedag.+ opinia rady szkoly(lub Rady Rodziców)? Jakie zaszly w tym temacie zasadnicze zmiany w stosunku do poprzedniego rozp. z dn.24 IV 2002.Będę wdzięczna za informacje.

skryba0414-09-2004 20:30:24   [#02]

...o programach własnych

wybacz Maryna że nie wgłębiam się bardziej w zagadnienie- brak czasu w tej chwili. Szukam właśnie czegoś co rozwiąże moje problemy. Kopiuję Ci meteriał o programach włsanych nauczycieli- może to Ci się przyda?

 

PROGRAM ( WŁASNY)

( wyciąg z rozporządzenia MENiS  z dnia 5 lutego 2004 roku  w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników   oraz cofania dopuszczenia)

 

o         § 1 pkt 1 ust.2 rozporządzenia z 5 lutego 2004 wprowadza nazewnictwo- „program własny”

( Poprawność konstrukcyjna programu -Rozporzadzenie MENiS z dnia 5 lutego 2004 roku)

§ 2.

 

3. Program nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, zwany dalej "programem nauczania  ogólnego", stanowi opis sposobu realizacji zadań edukacyjnych ustalonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w odrębnych przepisach.

Program nauczania ogólnego obejmuje co najmniej jeden etap edukacyjny i dotyczy kształcenia zintegrowanego, przedmiotu, ścieżki edukacyjnej, bloku przedmiotowego lub ich części.

4. Program nauczania ogólnego zawiera:

1)      szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania;

2)      materiał nauczania związany ze szczegółowymi celami edukacyjnymi, uwzględniający treści nauczania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego;

3)      procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych;

4)      opis założonych osiągnięć ucznia i propozycje metod ich oceny, z uwzględnieniem standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów, określonych w odrębnych przepisach;

5)      omówienie założeń dydaktycznych i wychowawczych, na jakich została oparta koncepcja programu, relacji do zakresu podstawy programowej kształcenia ogólnego, a także ewentualnych specjalnych warunków dotyczących realizacji programu;

6)     w przypadku publikacji programu - nazwiska rzeczoznawców, którzy opiniowali program.

 

§ 24

4. Własny program wychowania przedszkolnego, program nauczania ogólnego, program nauczania dla zawodu albo program nauczania dla profilu nauczyciele, o których mowa w ust. 1-3, nauczyciele  mogą opracować samodzielnie lub z wykorzystaniem programów wpisanych do wykazów, o których mowa odpowiednio  w § 18 ust. 1-3.

9. Program nauczania ogólnego opracowany przez nauczyciela może zostać dopuszczony do użytku w danej szkole i włączony do szkolnego zestawu programów po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, posiadającego wykształcenie wyższe w zakresie zgodnym z zakresem treści nauczania, które program obejmuje.

Maryna14-09-2004 22:20:24   [#03]

Do pogodaela

Serdecznie dziekuję za reakcję, rozumiem - nawał pracy dotyka teraz nas wszystkich, gorąco pozdrawiam.
skryba0414-09-2004 22:31:55   [#04]

Tutaj masz jeszcze Maryno róznice  miedzy rozporządzeniami z 2002 i 2004 roku w sprawie   dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników   oraz cofania dopuszczenia

 

 

Rozporządzenie z 2002 roku MEN

4. Program nauczania ogólnego zawiera:

1) dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych:

a) szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania,

b) materiał nauczania związany ze szczegółowymi celami edukacyjnymi, uwzględniający treści nauczania zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego,

c) procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych,

d) opis założonych osiągnięć ucznia i propozycje metod ich oceny, z uwzględnieniem standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów lub egzaminów, określonych odrębnymi przepisami,

e) omówienie założeń dydaktycznych i wychowawczych, na jakich została oparta koncepcja programu, relacji do zakresu podstawy programowej kształcenia ogólnego, ewentualnych specjalnych warunków odnoszących się do realizacji programu,

f) nazwiska rzeczoznawców, którzy program zaopiniowali, oraz nazwy podmiotów, które zarekomendowały tych rzeczoznawców,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( wyciąg z rozporządzenia MENiS  z dnia 5 lutego 2004 roku   w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników   oraz cofania dopuszczenia)

 

4. Program nauczania ogólnego zawiera:

1)   szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania;

2)   materiał nauczania związany ze szczegółowymi celami edukacyjnymi, uwzględniający treści nauczania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego;

3)   procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych;

4)   opis założonych osiągnięć ucznia i propozycje metod ich oceny, z uwzględnieniem standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów, określonych w odrębnych przepisach;

5)   omówienie założeń dydaktycznych i wychowawczych, na jakich została oparta koncepcja programu, relacji do zakresu podstawy programowej kształcenia ogólnego, a także ewentualnych specjalnych warunków dotyczących realizacji programu;

6) w przypadku publikacji programu - nazwiska rzeczoznawców, którzy opiniowali program.

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]