Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Kwalifikacje do nauczania przyrody: problem
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane13-09-2004 11:01:37   [#01]

Witam,

Pracuję w SP czwarty rok, więc w tym roku szkolnym mam egzamin na mianowanego. Uczę przyrody i informatyki, staż na mianowanego robię na przyrodzie. Z wykształcenia jestem geografem.

Tydzień temu pojawił się problem moich kwalifikacji do nauczania przyrody!  Kwalifikacje takowe posiadam, gdyż jeszcze na studiach, zaliczyłam fakultatywny blok zajęć pedagogicznych uprawniających do nauczania przyrody w zreformowanej szkole podstawowej. Dostałam z uczelni zaświadczenie o zaliczeniu takiego bloku z wyszczególnieniem poszczególnych przedmiotów:

Psychologia: 60 godz.
Pedagogika: 60 godz.
Biologia: 60 godz.
Chemia: 60 godz.
Fizyka 60 godz.
Dydaktyka nauczania przyrody: 30 godz.
Dydaktyka nauczania geografii :150 godz.
Razem: 480 godz.

Oprócz tego oczywiście odbyłam praktyki w podstawówce i w liceum.

Wg mojej uczelni zgodnie z ich zaświadczeniem mam prawo uczyć przyrody i geografii. Niestety wg kuratorium przyrody nie mam prawa uczyć. Uczelnia twierdzi, że nie może mi wystawić zaświadczenia o posiadanych kwalifikacjach, a jedynie takie, które zawiera zestawienie przedmiotów i godzin zajęć. Dyrektorka poradziła mi, abym zdobyła inne zaświadczenie z uczelni. Jestem właśnie w trakcie jego załatwiania, ale nie wiem jaki będzie efekt.

Proszę o poradę co powinnam teraz zrobić. Dodam, że poprzedni dyrektor, u którego robiłam staż i zostałam nauczycielem kontraktowym także miał wątpliwości do moich kwalifikacji. Wówczas wystarczyła rozmowa dyrektora z uczelnią, po której kwalifikacje zostały uznane. Dzięki temu mogłam rozpocząć staż na mianowanego i w ogóle uczyć przyrody. Ale to było w 2002 roku, a teraz jest 2004 :(. Dyrekcja wysyła mnie do kuratorium na rozmowę.

Proszę o poradę i pozdrawiam
Anna.

Max3613-09-2004 14:38:05   [#02]