Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zasiłek na zagospodarowanie a znowelizowana KN
strony: [ 1 ]
Agata M11-09-2004 12:00:38   [#01]

Mam ogromną prośbę...czy ktoś jest w stanie pomóc mi w interpretacji poniższego tekstu znowelizowanej Karty? Zależy mi na tym, gdyż możliwe, iż dzięki tej zmianie będę mogła ubiegać się o ten zasiłek...wyjaśniam moją sytuację: w poprzednim roku szkolnym pracowałam w szkole podstawowej na zastępstwo...była to moja pierwsza praca w szkole...udało mi się rozpocząć i zakończyć staż, więc jestem już nauczycielem kontraktowym (od czerwca 2004 r.) Od września jestem zatrudniona w innej szkole podstawowej- juz nie na zastępstwo...i teraz pytanie..czy mogę sięw takiej sytuacji ubiegać o ten zasiłek? Z góry dziękuję za pomoc. Załączam treść:
art. 61 otrzymuje brzmienie:

"Art. 61. 1. Nauczyciel, który uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego w ciągu dwóch lat od dnia podjęcia pierwszej pracy zawodowej w życiu w szkole i posiada kwalifikacje wymagane do zajmowania danego stanowiska, otrzymuje w szkole wskazanej jako podstawowe miejsce zatrudnienia na swój wniosek jednorazowy zasiłek na zagospodarowanie w wysokości dwumiesięcznego otrzymywanego wynagrodzenia zasadniczego. Do pierwszej pracy zawodowej w życiu nie zalicza się pracy wykonywanej w okresie studiów lub nauki w zakładzie kształcenia nauczycieli.

2. Prawo do złożenia wniosku o wypłacenie zasiłku na zagospodarowanie przysługuje nauczycielowi w okresie roku, licząc od dnia uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego.

3. Zasiłek na zagospodarowanie podlega zwrotowi, jeżeli nauczyciel nie przepracuje w szkole trzech lat, licząc od dnia uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach organ prowadzący szkołę może zwolnić nauczyciela w całości lub w części z obowiązku zwrotu zasiłku.";

Pozdrawiam,

Agata

panda11-09-2004 13:23:07   [#02]

sytuacja jest czysta i klarowna.

Nie wiem: skąd Twoje wątpliwości?