Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
jeszcze rozporz o ocenianiu |
Mati | 08-09-2004 19:33:34 [#01] |
---|
czy ten zapis zobowiązuje nauczycieli do przygotowania pisemnie tych wymagań / gdy był jeszcze projekt to na konferencji nasza dyrekcja o czymś takim mówiła i poleciła przygotowywanie nauczycielom takich papierów/ § 6. 1. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. proszę o opinie ,może się przydadzą w rozmowie |
gera | 08-09-2004 19:38:42 [#02] |
---|
Tak, jest obowiązany. |
RomanG | 08-09-2004 19:57:34 [#03] |
---|
A czemu? |
AnJa | 08-09-2004 20:00:15 [#04] |
---|
Owszem, obowiazany. Tylko co:
1. dostosować na piśmie,
2.dostosować w konkretnych sytuacjach szkolnych(bez papiera)
3.dostosować w konkretnych sytuacjach w sposób opisany w stworzonym przez siebie a parafą szefuncia opatrzonym papierze ( jak sytuacja, której na papierze nie uwzglednił to nie dostsowuje),
4.uwzględnić w papierze wszystko i dostosowywać w konkretnych sytuacjach.
Ponieważ nie jestem optymistą w ostatni wariant nie wierzę.
Mając do wyboru pozostałe wolałbym wariant 2.
No a jeszcze - to pisemne dostosowanie wymagań to co to niby ma być - taki podplan wynikowy ? |
Mati | 08-09-2004 20:01:27 [#05] |
---|
ano właśnie , nie ma napisane że ma na piśmie przygotować i przedstawić np opiekunom, ale jak "to" obronić żeby nie pisać !!!! |
AnJa | 08-09-2004 20:07:09 [#06] |
---|
Ba ... |
RomanG | 08-09-2004 20:07:46 [#07] |
---|
Stoi jak wół ;-) ma dostosować wymagania. Ani słowa o opisywaniu czegokolwiek. |
Mati | 08-09-2004 20:11:20 [#08] |
---|
to czy dyrektor ma prawo żadać przygotowania takich "papierów" |
RomanG | 08-09-2004 20:18:10 [#09] |
---|
Niestety ma :-( tylko do czego ta nasza szkoła zmierza? Szefowa pisała tu coś kiedyś o przypieraniu nauczycieli do muru lekkiej paranoi... ;-) |
Mati | 08-09-2004 20:27:41 [#10] |
---|
no to cudo !!! średnio mamy po 7- 9 uczniów z orzeczeniami w klasach 4-6 ! ale będzie jazda !!!!!!!! trzeba dodatkowe szafy kupić na te ilości papierów to przecież aabbsssuurrddddd !!!!!!! |
Ganges | 08-09-2004 20:31:56 [#11] |
---|
Programy indywidualne U mnie w szkole wszyscy uczniowie z lekkim upośledzeniem otrzymują świadectwo z adnotacją ,że realizował program dostosowany do indywidualnych .....itd. Niestety podkładką do tego musi być taki program na piśmie, z którym zapoznajemy każdego z rodziców we wrześniu( w przypadku pierwszaków trochę później , po lepszym poznaniu ucznia) Programy piszą zespoły nauczycieli uczących w danej klasie, a rodzice akceptują je i niestety mają prawo rozliczać nas, jeśli dziecko takiego pod siebie stworzonego programu nie zrealizuje w stopniu powiedzmy dostatecznym, ale też nie czepia się ,że Adaś czyta i pisze dyktanda a Zosia tylko głoskuje. |
Mati | 08-09-2004 20:44:41 [#12] |
---|
ale tu nie chodzi o upośledzenie w stopniu lekkim tylko o: ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, oni wszyscy mają napisane że rozwój mają w normie!!!!!! ale dysgrafia, dyslekcja , zaburzenia psychoruchowe , |
Majka | 08-09-2004 20:48:15 [#13] |
---|
Mati, nie wiem, jak u ciebie, ale ja mam wszystkie orzeczenia o dys... identyczne. Tylko nazwisko i data urodzenia inne. Można te same wymagania skserować ;) |
Mati | 08-09-2004 20:53:19 [#14] |
---|
u nas też te dys... podobnie takie same, robi ta sama psycholog opiekująca się szkołą, pewnie ma szablon ale programów to my dla nich nie mamy innych , poza tym zawsze piszą sprawdzian kl 6 arkusz A standar tylko czas mają wydłużony do 90 min |
Majka | 08-09-2004 21:02:53 [#15] |
---|
Jesli mi piszą w orzeczeniu, że mam nie oceniać ortografii i interpunkcji - bo na tym polega dostosowanie wymagań - to nie oceniam. Stosowny zapis można zamieścić w PSO. Coś jeszcze pisać? A co? |
Mati | 08-09-2004 21:16:36 [#16] |
---|
też zawsze tak robiłam, bez specjalnych opisów i dodatkowych papierów dlatego denerwuje mnie w tej chwili, że mam czas tracić na tworzenie kolejnych durnych PAPIERZYSK |
RomanG | 08-09-2004 21:25:44 [#17] |
---|
A konspektów na każdą lekcję Twój dyrektor też od Ciebie wymaga? |
Mati | 08-09-2004 21:36:55 [#18] |
---|
już nie, ale od nauczycieli stażystów wymaga , a przed reformą przez 2 lata nauczyciel świeżo zatrudniony miał pisać i dyr sprawdzała pod koniec semestru i na koniec roku |
RomanG | 08-09-2004 21:43:43 [#19] |
---|
Ciekawe... PSO pisać musisz, choć prawnego wymogu nie ma, dostosować wymagania też na piśmie (choć...), tony innych papierów, a konspektów akurat nie... ;-) Interesujące, jakimi kryteriami kieruje się tu dyrektor. Przecież prowadzenie lekcji jest podstawowym zadaniem szkoły. Tu dopiero każdy nauczyciel powinien mieć wszystko na piśmie! W razie skargi co do sposobu prowadzenia lekcji byłby to papier po prostu niezbędny i aż dziw, że nikt jeszcze tym nie straszy ;-))) |
Majka | 08-09-2004 21:45:16 [#20] |
---|
a kysz!!!! Kończ Waść....bo szefowie czytają .:))))) |
Jolanta Szuchta | 08-09-2004 21:48:41 [#21] |
---|
Romanie wszyscy nas straszą a my po prostu musimy sie asekurować stąd tony papierów |
RomanG | 08-09-2004 21:49:04 [#22] |
---|
Jak papierowa paranoja, to na całego! :-)) Czasem myślę, że nauczycielom nie pozostanie w końcu nic jak tylko strajk włoski: nader skrupulatne wypełnianie wszystkich papierzysk i nader skrupulatne trzymanie się wszystkich procedur. Do tego skrupulatne rozliczanie czasu pracy - i co miesiąc po zapłatę za nadgodziny. A uczniowie - na korepetycje! Przeszkadzają, psiekrwie, papierów nie można w spokoju wypełnić... |
józefinaw | 08-09-2004 21:49:42 [#23] |
---|
Romanie G. czyli Twojej szkole n-le piszą konspekty? |
Jolanta Szuchta | 08-09-2004 21:52:09 [#24] |
---|
Romanie wszyscy uwazamy ze te tony papierów nam przeszkadzaja,ale takie czasy:-((( |
RomanG | 08-09-2004 21:54:20 [#25] |
---|
Gdybym był dyrektorem... ;-) ...to konspekty by akurat pisali - przez pierwsze lata pracy, do mianowania. Natomiast PSO i żadnych takich na pewno nie. Szkoda czasu przeznaczonego dla uczniów. |
józefinaw | 08-09-2004 21:57:14 [#26] |
---|
nie rozumiem nie musimy pisać PSO? To skąd wzięło się, że trzeba? |
RomanG | 08-09-2004 22:00:45 [#27] |
---|
Od edukatorów Nowej Szkoły. Prawem kaduka stało się prawem. |
Mati | 08-09-2004 22:01:29 [#28] |
---|
apropos, tak też jest w naszej szkole przez pierwsze lata . a ja to już mam dawno za sobą /naucz dyplom/ |
S Wlazło | 09-09-2004 18:44:50 [#29] |
---|
Tworzenie odrębnych programów dla każdego ucznia, czy też kilku grup uczniów - to absurd. Jak byście to mogli pogodzić ze skalą stopni, którą by trzeba ustalać dla każdego programu osobno. A wyjście jest przecież bardzo proste - w wielu WSO, czy PSO ustala się wymagania minimalne, podstawowe i podwyższone. Te wymagania minimalne, zawężone -to program dla uczniów mających trudności. Nie ma potrzeby tworzenia dodatkowych papierów. Możemy to samo osiągnąć w standaryzacji jakościowej. Np. Uczeń potrafi czytać i tworzyć ze zrozumieniem różnorodne teksty. To wskaźnikami zawężonymi mogą być np. : wykazuje zrozumienie słownictwa, potrafi prostymi zdaniami przedstawić istotę zagadnienia itd. I będzie to dotyczyło wszystkich przedmiotów nauczania, łącznie z wf (przepisy). To drugie rozwiązanie - to jeszcze mniej papierów, bo nie ma PSO. W tym jakościowym ważne będzie, żeby to uczeń wybierał poziom. Dzięki temu uwzględniamy oczekiwanie MENiS, aby programy były też dostowane do aspiracji edukacyjnych uczniów. A więc jest tekst - uczeń decyduje się na poziom, wie, jaki może uzyskać z tego poziomu stopień, odpowiada - a ja mu zaliczam lub nie. Za pierwszym razem nie stawiam jedynki czy dwójki, tylko - nie zaliczam. Musi zgłosić się drugi raz. Żeby wizytatora ostatecznie przekonać, to w PSO lub w standaryzacji jakościowej - wprowadziłbym linie poziome z nazwą poziomu i stopniami do uzyskania. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|