Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
tryb poprawiania oceny zachowania |
|
beera | 08-09-2004 17:23:51 [#01] |
---|
§ 17. 1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych. 2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która: 2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania – ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji. 3. Termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami). 4. W skład komisji wchodzą: 2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania: a) dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze – jako przewodniczący komisji, b) wychowawca klasy, c) wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie, d) pedagog, e) psycholog, f) przedstawiciel samorządu uczniowskiego, g) przedstawiciel rady rodziców. nie mam ani psychologa ani pedagoga. |
Ewa z Rz | 08-09-2004 17:31:45 [#02] |
---|
no i... uprawomocniło się nam to dziwo... Jak można poprawić ocenę zachowania? Poprawić zachowanie, które już miało miejsce? Już się stało i zmienić się nie da... No, chyba że zadośćuczynienie, skrucha i przyrzeczenie poprawy ma wystarczyć... Co innego, gdy uczeń czuje się oceną skrzywdzony - ale wtedy nie poprawa a odwołanie ma miejsce. U mie też nie ma ani psychologa, ani pedagoga, ani kasy na ich "wypożyczenie", ale sądzę, że przepis będzie martwy - kto będzie chciał stawać przed takim "sądem" i robić wlasna wiwisekcję? |
Leszek | 08-09-2004 17:36:38 [#03] |
---|
"...ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny." zwróć uwagę, że to nie jest poprawianie... |
AnJa | 08-09-2004 17:37:08 [#04] |
---|
Mam pegagoga - podesłac w razie czego? Powtórzę się - dla mnie to przepis martwy. Wystarczy napisać sensowną procedurę wystawiania oceny zachowania a potem przestrzegać jej i zadnej komisji nie bedzie. Pojęcie sensowna jest woeloznaczne - dla mnie precyzja w formalnościach i rozmydlone lub skrajnie sformalizowane kryteria. Jesli w takiej sytuacji bedę musiał przyznać rodzicom, że wystawiając ocenę wychowawca naruszył prawo - to nie wiem kto, ale albo ja albo wychowawca ze szkoły odejdzie. Jesteśmy na etapie kombinowania jak to ma wygladać. |
Ewa z Rz | 08-09-2004 17:41:02 [#05] |
---|
racja, Leszku To jest tryb odwołania a nie poprawiania. I tak jest OK. Czyli już nie mamy stwierdzenia, że ocena ustalona przez wychowawce jest ostateczna... Ale jeśli chodzi o przypadek ustalenia oceny niezgodnie z prawem, to po co ten sąd (psycholog, pedagog, SU)? Zmylił mnie tytuł wątku i świeży jeszcze w pamięci tekst projektu rozporządzenia. |
Leszek | 08-09-2004 17:41:47 [#06] |
---|
Wystarczy napisać sensowną procedurę wystawiania oceny zachowania a potem przestrzegać jej i zadnej komisji nie bedzie. Pod słowami AnJa podpisuję się oburęcznie...(a może ...rącznie)... pozdrawiam |
Gaba | 08-09-2004 17:46:12 [#07] |
---|
to dopiero uruchamiasz jako dyr. po stwierdzeniu naruszenia procedury... |
AnJa | 08-09-2004 17:51:56 [#08] |
---|
Ewo:-) Moim zdaniem tak: szkoła złamała prawo wystawiając ocenę czyli: ocena wystawiona z naruszeniem prawa jest unieważniona czyli: nie ma oceny czyli: trzeba ja wystawić Ktos to musi zrobić - szkoła pokazała, że w normalnym trybie w tym konkretnym przypadku nie poradziła. Trzeba zastosować tryb nadzwyczajny - komisja. Jej skład : zakwestionowanie oceny jest swego rodzaju wotum nieufnosci wobec wychowawcy. Ktoś tę ocenę powinien wystawić - pedagog i psycholog wydają się byc tu wcale właściwymi profesjami. A że nie ma armat? A bo to pierwszy raz dobre chęci za bruk w polskim piekiełku robić będą? |
beera | 08-09-2004 18:04:21 [#09] |
---|
macie rację:-) 2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która: karą dla szkoły za to, że nie potrafiła poprawnie wystawić oceny zachowania może być i niech będzie powolanie komisji z psychologiem i pedagogiem. :-) |
Gaba | 08-09-2004 18:30:44 [#10] |
---|
czy do RPO już, czy poczekamy na afery... |
Leszek | 08-09-2004 18:38:16 [#11] |
---|
oczywiście można się zastanawiać, czy uczeń wobec którego nastąpiło złamanie prawa może odczuwać nieufność wobec wystawiającego ocenę... a może przyda się spojrzenie psychologa i pedagoga, niekoniecznie zatrudnionego w tej szkole... osobiście (w ślad za KPA) byłbym za wyłączeniem z prac w komisji osoby, która wystawiła ocenę z naruszeniem przyjętych w szkole przepisów... prosty zapis w KPA, a jak sensowny... pozdrawiam |
Gaba | 08-09-2004 18:45:07 [#12] |
---|
- moi nauczyciele nie garną się do takich... proszą, by ich z trybu skarg wyłączać, tylko wnoszą uwagi na piśmie. |
Gaba | 08-09-2004 18:50:58 [#13] |
---|
znęcanie się psychiczne nad dzieckiem - kiedy ma miejsce, jakie są przesłanki, cechy, jaki to paragraf... (dziś okazuje się często, że nauczyciel się znęcał, bo kazał konsekwwetnie podnieść papier) |
RomanG | 08-09-2004 19:22:25 [#14] |
---|
Ja tu podzielam mały optymizm Gaby i nie podzielam dużego optymizmu AndrzeJa. Czekaj, AnJa, czekaj z ufnością w swoją sensowną procedurę! Do momentu, gdy matka się nie poskarży, że nie została prawidłowo zawiadomiona, bo np. list był polecony, a powinien być za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i będzie twierdzić, że prawo zostało naruszone. Albo uczeń będzie twierdził, że kiedy na początku roku wychowawca mówił im o zasadach oceniania zachowania, to on coś ianczej zrozumiał, a potem było rzekomo inaczej, więc - według niego i rodziców - prawo zostało naruszone. No i wtedy macie wszystko ok, ale albo Ty, albo wychowawca ze szkoły odejść musi. Szkoda by Cię było ;-) |
AnJa | 08-09-2004 19:50:38 [#15] |
---|
Prawie wszystko zniosę! Ale... Tylko nie optymista! Dobrze? Bo w dziób!
1.jeśli w procedurze wpiszę, ze z podpisem czy wystukane na bębenku - i toto zostanie prze Rady wszelakie szkolne przyklepane to moze sobie o potwierdzeniu marudzić ile chce.
2. jak rodzic podpisze, ze zrozumiał to moze sobie marudzić.
3. trzeba też coś wymyślić dla tych co nie podpiszą.
I to jest problem jakiś - ale zasada"nieznajmość prawa szkodzi" w szkole nie obowiązuje?
Zaraz - w co Wy mnie wrabiacie? Od kiedy to ja za twardziela a Roman milusia tu robi????? :-) |
RomanG | 08-09-2004 19:56:22 [#16] |
---|
:-))) ale zasada"nieznajmość prawa szkodzi" w szkole nie obowiązuje? Jednak optymista! ;-) Gaba ma rację. Będą afery. Zobaczycie. |
AnJa | 08-09-2004 20:02:31 [#17] |
---|
Jako nieoptymista z przyjemnością się z przedmówcami zgadzam: będą afery. |
Leszek | 08-09-2004 20:18:09 [#18] |
---|
czyżby dotąd wszystko było "cacy" ? optymisto - pesymistów pozdrawiam |
RomanG | 08-09-2004 20:19:04 [#19] |
---|
było cacy jak cholera :-))) |
Gaba | 08-09-2004 20:28:26 [#20] |
---|
oczywiście, że nie było - ale rany... nie tryb poprawy oceny, a nie zachowania, urwałem rękę, to jej nie dokleję, wychodzę z kl. III i co niby mam poprawiać... w LO? A może odrobkowo, ten sprzata I piętro, ten mi myje samochód, a ten pod szkoła datki zbiera... |
RomanG | 08-09-2004 21:23:56 [#21] |
---|
AnJa Podsuwam Ci aferę: § 10. ust. 9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły. Teraz tak: Twój nauczyciel, a wychowawca mojego dziecka informuje mnie o przewidywanej ocenie nagannej. Czekam sobie spokojnie, potem piszę do KO, że prawo zostało naruszone - o przewidywanej ocenie zachowania poinformował mnie tylko wychowawca, nie poinformowali mnie natomiast oprócz tego nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne. No i przepis przestaje być martwy ;-)) |
Gaba | 08-09-2004 21:29:57 [#22] |
---|
przede wszytskim łamie prawo go nie łamiąc - bo nie poinofmowałam o warunkach na początku roku szkolnego... czy to jest proste, czy za trudne! |
Leszek | 08-09-2004 21:31:32 [#23] |
---|
Połącz Romanie § 10 ust. 9 z § 11 ust. 1... żadna afera... pozdrawiam |
Leszek | 08-09-2004 21:33:09 [#24] |
---|
Gabo na Twój #20 nadal odpowiem #3... pozdrawiam |
RomanG | 08-09-2004 21:36:43 [#25] |
---|
Leszek, ja łączę i domyślam się, co poeta miał na myśli. Zapisane jest jednak niefortunnie, analiza językowa wskazuje, że taki rodzic miałby jednak rację. A więc jak będzie chciał, to namiesza: skarga do KO, ministerstwa, oprze się w końcu o NSA, który po czasie dopiero wyda rozstrzygające orzeczenie. A do tego czasu... Szukajcie tych psychologów ;-) |
Leszek | 08-09-2004 21:50:02 [#26] |
---|
cieszę się , że się domyślasz... u nas nie brak psychologów... wypożyczymy... pozdrawiam |
Jola | 08-09-2004 22:31:23 [#27] |
---|
Jeśli już mamy tyle wątpliwości dotyczących interpretacji zapisu o trybie ustalania oceny z zachowania, to może być tak, jak np. z interpretacją dotyczącą niepromowania w klasach I-III : Czy w porozumieniu z rodzicami - to za ich zgodą.
Pozdrawiam anielską cierpliwość i optymizm Leszka :-) |
Gaba | 09-09-2004 04:46:00 [#28] |
---|
czasu niewiele - 7 X mam spotkania a 5X posiedzenie RP Leszku, ta zmiana o procedurze nastepowała powoli w wersjach, powoli i -jest - prasa nadała jednak temu swoe halo i kto bedzie odkręcał teraz, oczywiscie wielbłąd roboczy. Krzykliwe tytuły prasowe zrobiły swoje - Już można poprawiać ocenę z zachowania! (? jeszcze projekt a już pewność) Co do naruszania procedury to się zgadzam, sama miałam nieraz ochotę protestować, a tak zupełnie po cichu nie zal mi niektorych, tylko czemu ja to potem muszę odkręcać... ;-) Czy dobrze rozumiem, że naruszenie procedruy stweirdza dyrektor? bo to dyrektor otrzymuje skargę... czy naruszenie stwierdza komisja... - jak to zrobić, by skargi trafiły do dyrektora przed posiedzeniem klasyfikacyjnym, bo jak nie - to mamy klops, co skarga to posiedzenie klasyfikacyjne... - macie to przemyślane? czy rozbilibyśmy sobie tutaj te zapisy na sechmat bezpiecznego postepowania, napewno dopuszczony tym nowym prawem... |
beera | 09-09-2004 09:11:33 [#29] |
---|
TRYB POPRAWIANIA OCENY ZACHOWANIA nie mialam wczoraj czasu na pisanie dłuższe.. Uważam, że w rozporządzeniu jest jednak mowa o poprawianiu oceny zachowania. Przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady- na dwa tygodnie, miesiąc( powiedzmy) informuję o przewidywanych ocenach z przedmiotow i ocenia zachowania- to wynika z 10. Jednoczesnie jak wynika z 4 mam obowiązek poinformować, jakie są warunki i tryb uzyskania oceny wyższej niż przewidywana- także oceny zachowania. Tworzenie tych warunków i trybu otrzymywania wyższej niż przewidywana ocena zachowania wynika z paragrau 3- nalożono na mnie obowiązek stworzenia tych warunków i trybu postępowania. Jesli nie jest to poprawa oceny zachowania w ostatnim miesiącu nauki, to naprawdę nie wiem, jak to nazwać ;-) § 3
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje( m.in): ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
§ 4. 2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania § 10 9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły. |
Jacek W | 17-09-2004 10:47:43 [#30] |
---|
Przeczytałem rozporządzenie, przeczytałem wątki o ocenie zachowania (jeśli chodzi o poprawianie ocen z zajęć edukacyjnych - jakby mniej jest kontrowersji) i mam kilka wniosków i pytań: 1. §17 – ustalona roczna ocena klasyfikacyjna zachowania – sprawa zamknięta, rozporządzenie określa całą procedurę. Wystarczy przeczytać rodzicom na wywiadówce, odnieść się w statucie i OK. Warunek – zgłoszenie zastrzeżeń w ciągu 7 dni, tryb – postępowanie wyjaśniające dyrektora, a jeśli stwierdzi ustalenie oceny niezgodnie z przepisami prawa to: komisja w składzie ..., zwykła większość głosów, decydujący głos przewodniczącego, ostateczność oceny. a) warunek OK? b) tryb OK? 2. §4 ust. 2 – przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna zachowania – szczegóły ustala szkoła, np: informacja o przewidywanej ocenie na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP, warunek: zgłoszenie zastrzeżenia w ciągu 3 dni na piśmie, tryb: w ciągu 3 dni od wniesienia zastrzeżenia – rozmowa dyrektora z uczniem i jego rodzicami w obecności wychowawcy, pedagoga i przedstawiciela samorządu klasowego, postawienie uczniowi wymagań (dotyczących postaw, a nie wykonania jakiegoś zadania, w tym obowiązkowo zero nieobecności nieusprawiedliwionych), przed RP – druga rozmowa w tym samym składzie, ocena (przez wychowawcę) spełnienia postawionych wymagań, informacja wychowawcy o wypełnianiu innych obowiązków szkolnych, prawo do wypowiedzi pedagoga i samorządowca klasowego, decyzja (wniosek?) wychowawcy o podniesieniu lub pozostawieniu oceny. c) warunek OK? d) tryb OK? Jacek W. |
BożenaB | 17-09-2004 12:58:09 [#31] |
---|
Nie podoba mi się c i d.... Jakieś takie urzędnicze... Przewidywaną ocenę komunikuje wychowawca i on jest od ustalenia tej oceny. Myślę, że uczeń powinien zwyczajnie rozmawiać z wych o proponowanej ocenie. Wskazać dodatkowe argumenty za wyższą oceną; samorząd klasowy też mógłby tu spełnić jakąś rolę ... Takie rozmowy byłyby wychowawczo cenne ... Jacek proponuje zbyt oficjalną formę... Niepotrzebną, moim zdaniem, w tej fazie ustalania oceny. |
BożenaB | 17-09-2004 13:13:56 [#32] |
---|
A jako warunek (c ) do podwyższenia proponowanej oceny podałabym: brak nagannych występków (te tam urwane nogi Małgosi itp...) w drugim okresie - czyli pracował nad sobą po ocenie śródrocznej. Z takimi, co nie wykazali postępów po otrzymaniu nagannej, nie rozmawiam.... Z innymi - tak... Mogę dyskutować, przyjmować dodatkowe informacje wpływające na ocenę od rodziców, ucznia, samorządu, nauczycieli ...aż będziemy przekonani o słuszności wystawionej oceny... Trochę to naiwne, prawda? Ale tak chciałabym .... |
Jola | 17-09-2004 15:05:56 [#33] |
---|
Proponuję:
2. §4 ust. 2 – przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna zachowania - wychowawca klasy podaje uczniom i ich rodzicom informację o przewidywanej ocenie z zachowania na dwa miesiące przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP warunek: zgłoszenie zapytania dotyczącego wyższej oceny w ciągu 7 dni, tryb: - konsultacja wychowawcy z nauczycielami uczącymi ucznia, samorządem klasowym i pedagogiem, - rozmowa wychowawcy z uczniem i jego rodzicami – wychowawca: nawiązanie do oceny śródrocznej oraz do postępów po klasyfikacji śródrocznej, uczeń: przedstawienie własnych argumentów za podwyższeniem oceny, - postawienie uczniowi wymagań (przypomnienie kryteriów na wyższą ocenę), - zobowiązania ucznia(dotyczące postaw, a nie wykonania jakiegoś zadania), kontrakt - przed RP – druga rozmowa wychowawcy z uczniem i jego rodzicami, podsumowanie przez wychowawcę spełnienia postawionych wymagań i zobowiązań, - w razie potrzeby - prawo do wypowiedzi pedagoga i przedstawiciela samorządu klasowego, - decyzja wychowawcy o podniesieniu lub pozostawieniu oceny |
BożenaB | 17-09-2004 15:22:47 [#34] |
---|
I to byłoby do przyjęcia ... Trzeba też jakoś zaznaczyć, że przewidywana ocena może ulec obniżeniu za określone zachowania! |
BożenaB | 17-09-2004 16:25:16 [#35] |
---|
chociaż ... Jak teraz myślę, to formalne informowanie o przewidywanej ocenie mogłoby być razem z przewidywanymi ocenami na 1 miesiąc przed konf klasyf. Niepotrzebne byłoby podwójne zawracanie sobie głowy formalnymi zawiadomieniami. Natomiast na dwa miesiace przed klasyf zrobiłabym takie przewidywanie dla samych uczniów, na lekcji wych. I tylko z uczniami rozmawiałabym o poprawianiu. W końcu to uczeń ma poprawiać zachowanie, a nie rodzic. Dałabym trochę samodzielności uczniowi. Rodzica informowałabym o zachowaniu i staraniach ucznia jak zwykle to się robi na zebraniach, konsultacjach... |
Jola | 17-09-2004 16:53:02 [#36] |
---|
To ja proponuję 3 miesiące przed. 1 miesiąc przed (- 7 dni) nie będę miała czasu na takie dyrdymały, a przede wszystkim to będzie niewychowawcze, ośmieszymy się tylko i cała roczna praca straci sens.
Wyobrażacie sobie, jak wszyscy - poza wzorowymi - zgłaszają taką chęć?? Bo to nie jest na zasadzie odwołania, lecz dania szansy, jak rozumiem. |
BożenaB | 17-09-2004 17:12:11 [#37] |
---|
Ale trzy, cztery, dwa miesiące przed - cały czas pomagamy uczniom poprawiać oceny, czyli prowadzimy pracę wychowawczą. Zresztą - nie wiem ... podobało mi się 2 miesiące ... nie podobało ... znów mam wątpliwości... Wiem tylko jak rozmawiałabym z uczniem, żeby nie żądał niemożliwego... W przypadku ocen z przedmiotów też nie każdy uczeń stara się o podwyższenie oceny, tylko ten, któremu trochę brakuje do spełnienia wymagań na daną ocenę. |
Mati | 17-09-2004 17:31:25 [#38] |
---|
wszystko zależy jak określimy kiedy uczeń otrzymuje ocenę przewidywaną Ewa w # 27 w wąt oceniania cd proponuje cyt: " Obecnie klasyfikacja śródroczna (klasyfikacje śródroczne) mają zorientować uczniów w przewidywanej ocenie na koniec roku - właśnie ocena wystawiona w klasyfikacji śródrocznej jest tą oceną przewidywaną w tym momencie na koniec roku. Tak samo ocena z przedmiotu jak i ocena zachowania." może to należy określić w statucie szkoły, tylko że wtedy każda szkoła określi to sobie inaczej , nic tego obecnie chyba? nie reguluje a wystawiona 3 dni przed konfer też jest przewidywaną i uczeń ,rodzic jak się uprą mogą chcieć poprawy ? i co wtedy czy mają prawo ? czy ten termin w statucie może szkoła ustalić "jak szkole pasuje" ??? |
Jola | 17-09-2004 17:34:36 [#39] |
---|
Bożena :-) Też wydaje mi się, że wiem, jak rozmawiałabym z uczniem, żeby nie żądał niemożliwego. Wiem jednak również, że te rozmowy będą pochłaniały sporo czasu i energii, bo dzieci są na ogół mało samokrytyczne. |
Jacek W | 17-09-2004 18:41:54 [#40] |
---|
Jola: na 3 miesiące przed - zwróć uwagę, że w klasie maturalnej wypadnie to w pierwszej połowie stycznia. Mati & Ewa: myślę, że nie można mieszać - ocena śródroczna to nie to samo, co przewidywana końcoworoczna. Zresztą każda szkoła ma swoją specyfikę, każda zdecyduje ile czasu daje na wykazanie poprawy. Mnie się najbardziej podoba idea BożenyB z #35 - wcześniej uczeń, a rodzic razem z przewidywanymi ocenami z zajęć edukacyjnych. BożenaB: Opis urzędniczy, fakt. Bo językiem prawa musi być statut napisany. A procedura - to w końcu tylko dwie rozmowy kilku osób. Bo ja myślę, że jak w maju uczeń otrzyma wiadomość o przewidywanym np. poprawnym, a potem sam z siebie przyjdzie się spytać, co ma poprawić, do końca roku nie dygnie, lekcji nie opuści, zrobi coś ponad kryteria, to każdy wychowawca da mu wyższą ocenę. I jest to cenniejsze wychowawczo, niż kontrakt. Bo sam się poprawił. W końcu postępy oceniamy. A ten tryb - to tryb "administracyjny". I myślałem, żeby postawić [i zapisać :) ] takie warunki, żeby ten tryb nie był nadużywany, żeby uczniowie - jeśli zechcą - wybierali raczej drogę naturalnej poprawy. Twoje i Joli pomysły też wykorzystam, mogę? Tak? Dzięki :) Pozdrawiam, Jacek W. |
Jola | 17-09-2004 19:21:04 [#41] |
---|
Właśnie rozmyślam nad zasadnością "trybu administracyjnego". I dochodzę do wniosku, że właśnie taki będzie lepszy.
to cenniejsze wychowawczo, niż kontrakt ???
sam z siebie przyjdzie się spytać, co ma poprawić, sam coś zaproponuje, do końca roku nie dygnie, lekcji nie opuści, zrobi coś ponad kryteria - i to będzie w kontrakcie, który on też będzie tworzył. Bo jak już zawraca głowę, to niech rozumie, że to zobowiązuje. Pisząc 3 miesiące, myślałam o swojej - podstawowej ;-) |
Jacek W | 17-09-2004 19:50:56 [#42] |
---|
Chyba moje skróty myślowe za głębokie :) Dla wyjaśnienia: to, co mi się bardziej podoba, to jak uczeń zwyczajnie przyjdzie spytać, co ma poprawić, sam coś zaproponuje (kupuję! - JW), do końca roku nie dygnie itd. Fakt, oczywiście jest tu kontrakt, nie pomyślałem o tym. Taki kontrakt akceptuję w 110%. To, co mniej mi się podoba, to - przerysowując - jak wpłynie pismo: "na podstawie par. tego i tego proszę o wyznaczenie warunków otrzymania przez mojego syna oceny wyższej, niż przewidywana". Przeprowadzamy jakąś tam procedurę, spisujemy kontrakt. Takie coś miałem na myśli pisząc "to cenniejsze wychowawczo, niż kontrakt". Taki tryb i taki kontrakt są właśnie dla mnie "administracyjne", mniej cenne wychowawczo. Jacek W. |
Jola | 17-09-2004 20:19:20 [#43] |
---|
Teraz rozumiem :-))) No i zapomniałam, ja też dziękuję :-) |
eryk | 22-09-2004 17:21:16 [#44] |
---|
a nie może być tak? tydzień przed klasyfikacją powiadamiamy o ocenach /dalej są przecież przewidywane/, kto chce wnosi podanie o egzamin sprawdzający z przedmiotu, dyrektor powołuje zespół, który decyduje czy istnieją podstawy do dania tej szansy, jeżeli nie to odmawia /gdzie pisze że nie wolno - mamy tylko stworzyć tryb/ To już jest sprawdzone w mojej szkole i zdarza się sporadycznie w przypadku zachowania w tym samym terminie powołuje się komisję taką jak w par 17 ust4 rozporządzenia /a dlaczego nie?/ no i też można odmówić! co znaczy że za miesiąc lub dwa może poprawić zachowanie - to kpina, uczeń pracuje na nie cały rok w/g ustalonych i wszystkim znanych zasad! Jeżeli zrobi to wychowawca jak trzeba nie będzie problemów Co tu jest niezgodnie z prawem? nie dajmy się zwiariować...Pa! | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|