Forum OSKKO - wątek

TEMAT: HELP_nauczanie indywidualne dla dziecka wracajacego z zagranicy
strony: [ 1 ]
Andrzej Nysa08-09-2004 12:37:08   [#01]

Proszę o informację w sprawie: potrzebuję przepis (podstawę prawną) dzięki,

której rozwiążę następującą sytuację:

Zapisałem do szkoły (kl5) dziecko, które powróciło do Polski z zagranicy,

ma niemieckie świadectwo ukończenia klasy 4,

nie pisze, nie liczy po polsku, ma braki w słownictwie.

Czy można starać się o przyznanie uczniowi w takiej

sytuacji nauczania indywidualnego, jaka jest procedura??

Prosz o info AK dyr.

beera08-09-2004 13:14:50   [#02]

lepiej chyba nie indywidualne?

może prościej:

2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest organizowana w szczególności w formie:

1) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) klas wyrównawczych, z zastrzeżeniem ust. 3;
4) klas terapeutycznych, z zastrzeżeniem ust. 4;
5) zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów;
6) zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców;
7) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
8) porad dla uczniów;
9) porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.

3. Klas wyrównawczych nie organizuje się w szkołach ponadgimnazjalnych i szkołach ponadpodstawowych oraz w szkołach specjalnych.

4. Klas terapeutycznych nie organizuje się w szkołach specjalnych.

5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce, stosownie do zakresu jej działania, jest organizowana w szczególności w formie:

1) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów;
4) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
5) porad dla uczniów;
6) porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.

6. Objęcie ucznia zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi, zajęciami specjalistycznymi, zajęciami psychoedukacyjnymi oraz nauką w klasie wyrównawczej lub klasie terapeutycznej wymaga zgody rodziców.

§ 6. 1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze organizuje się dla uczniów, którzy mają znaczne trudności w uzyskaniu osiągnięć z zakresu określonych zajęć edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela właściwych zajęć edukacyjnych. Liczba uczestników zajęć wynosi od 4 do 8 uczniów.

2. Za zgodą organu prowadzącego szkołę lub placówkę liczba uczestników zajęć dydaktyczno-wyrównawczych może być niższa od określonej w ust. 1.

§ 9. 1. O objęciu ucznia zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi, zajęciami specjalistycznymi oraz nauką w klasach wyrównawczych i klasach terapeutycznych decyduje dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki, z zastrzeżeniem ust. 2.

Proponuję opinię PPP i wniosek rodziców i do OP z tym- jak najszybciej, może dadzą dodatkowe godziny?

Moi - bywa -dają

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]