Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ocena celująca
strony: [ 1 ]
Jolanta Szuchta06-09-2004 20:03:06   [#01]

w naszym WSO ocena celująca zasze byla traktowana ponad poziom zawarty w podstawie programowej.Teraz zastanawiam się czy słusznie przecież skala od 1-6 jest skalą obowiązująca zgodnie z rozporzadzeniem/no chyba ze ktoś ma inny np punktowy system oceniania/.

Czy ktos na ten temat sie wypowie?Proszę.

ESKA06-09-2004 21:16:40   [#02]
na naradzie dyrektorów usłyszałam,że ocenianie powinno dostosowane być do podstawy programowej - u nas było do programu. Teraz nad tym siedzimy żeby zmienić.
S Wlazło07-09-2004 08:44:42   [#03]
OCZYWIŚCIE, ŻE OCENIANIE JEST DO PODSTAWY PROGRAMOWEJ.  TO KOLEJNY ASPEKT BEZSENSU, JAKIM JEST TRADYCYJNE OCENIANIE W SKALI 1-6. POWINNO BYĆ, JAK NA SPRAWDZIANIE I EGZAMINIE ZEWNĘTRZNYM - PUNKTY, A JAKAŚ SUMA PUNKTÓW - TO BYŁBY POZIOM ROZSZERZONY, ILEŚ MNIEJ- PODSTAWOWY- A JESZCZE ILEŚ MNIEJ - ZAWĘŻONY.ALE TU JEST DYLEMAT - BO OSIĄGNIĘCIA W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ SĄ NA TRZY LATA A NIE NA JAKIŚ JEDEN ROK. TRZEBA WIĘC TE OSIĄGNIĘCIA KOŃCOWE UCZNIA OPISANE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ROZPARCELOWAĆ NA KOLEJNE LATA W POSTACI WSKAŹNIKÓW. nO I WTEDY NIE WIEM, JAK MOZNA WYSTAWIĆ OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ, SKORO NA OSIĄGNIĘCIE MA UCZEŃ TRZY LATA?
RomanG07-09-2004 08:49:34   [#04]
Podstawa programowa zakłada osiągnięcie wskaźników w ciągu trzech lat, ale przecież nie wyklucza to, że nauczyciel może - w ramach swoich z kolei uprawnień - podzielić to na mniejsze odcinki czasowe, postawić uczniom wymagania i rozliczać oceną.
:)
S Wlazło07-09-2004 11:26:09   [#05]
Otóż, nie jestem tego pewien, czy można nie promować na podstawie nie opanowania wiedzy cząstkowej przez ucznia, skoro na opanowanie całości ma trzy lata. Tu mamy ewedentną sprzeczność prawną z R. o ocenianiu, obecnym i projektowanym. W tym Roz. jest brak promocji przy ocenie niedostatecznej. Tylko że kuratorzy słusznie uznają "Podstawę programową " za dokument podstawowy i ważniejszy niż programy nauczania i dlatego żądają od nauczycieli oceniania osiągnięć uczniów artykułowanych w Podstawie a nie w programach. Podzielenie osiągnięć cząstkowych na częśći - to właśnie tworzenie programu. Totalny chaos. Nie wiem, jak bym z tego wybrnął jako dyrektor szkoły i co bym zrobił, jeżeli rodzice złożyliby skargę, że ich dziecko nie uzyskało promocji w klasie nie końcowej z powodu niewiedzy programowej, skoro na opanowanie tej wiedzy i umiejętności ma trzy lata.To kolejny argument za tym, żeby przejść na sposób oceninia zewnętrzny.
stan07-09-2004 11:32:04   [#06]
Pozwalam sobie na wklejenie mojego pytania z innego wątku. Może tu będzie bardziej a propo's.
"Pobuszowałem nieco po internecie, ale nie znalazłem ...
Czy jest gdzieś dostępna aktualna podstawa programowa do (dla) przedmiotów zawodowych w technikach np. mechanicznym?
Dziekuję za adres.
Pozdrawiam "
stan
Jolanta Szuchta07-09-2004 11:36:20   [#07]

Czy ide dobrym tokiem rozumowania?

wiec po co świadectwa w kazdej klasie?po co oceny koncoworoczne?

W tej sytuacji oceniac bieząco,a egzaminy zewnętrzne tylko po klasie 3 SP,6 SP itak dalej?

Program realizujemy w cyklu 2 lub trzyletnim w zalezności od przedmiotu( u mnie np.technika przez 2 lata) i oceniać musimy.Czyż propozycja rezygnacji ze świadectw?

S Wlazło07-09-2004 21:51:54   [#08]
Oczywiście, że jeżeli program jest przewidziany na dwa lata - to uznać należy to za stan końcowy i wtedy ocenić, czyli po 2 latach. Doi liwkidacji świadectw nie dojdzie, a do zmiany oceniania narzuconego szkołom centralnie przez ministerstwo jeszcze też daleko. Trzeba, póki co,lawirować między najważniejszym dokumentem, jakim jest "Podstawa programowa" a przyjętymi w szkole programami nauczania. To wszystko jest oczywiście bez sensu. Trzeba poczekać na nową ekipę ministerialną myślącą wspólczesnymi kategoriami o edukacji.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]