Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Jak oceniacie zachowanie uczniów?
strony: [ 1 ]
Wioleta D05-09-2004 19:22:18   [#01]
Mój dylemat dotyczy problemu wystawiania oceny z zachowania.  Uczeń zbiera odpowiednią ilość punktów i zgodnie z wcześniej ustaloną zasadą kwalifikuje się do odpowiedniej oceny z zachowania. Zresztą nie mam co tłumaczyć bo system ten obowiązuje chyba w każdej szkole. Wzbudza on jednak moje opory. Dzieciaki za każdym razem pytają " a wpisze mi pani punkty?". Inną sprawą jest sytuacja : wagary, wulgarne zachowanie itd. a pod koniec roku dodatnie punkty za np. zbiórkę surowców wtórnych i ocena rośnie aż miło. Chciałabym zapytać jak w Waszych szkołach oceniacie zachowanie uczniów a może istnieje jakiś inny lepszy system niż punktowy?
Gaba05-09-2004 20:09:03   [#02]
niepunktowy?
krystyna05-09-2004 20:18:47   [#03]

albo zmodyfikować punktowy tak, by nieco więcej kosztowały wagary i wulgaryzmy, a mniej te zbiórki.

I dać jeszcze pulę punktów "do dyspozycji wychowawcy", by ten pod koniec okresu (roku) mógł przeważyć szalę na lepszą lub gorszą stronę (ocenę), bo On tak naprawdę wie najlepiej o wszystkich wyczynach delikwenta nie zawsze zapisanych w zeszycie uwag i wypunktowanych...

Wojciech Tański05-09-2004 22:48:45   [#04]

Można i tak :-)))

zajrzyj tu: http://www.sp9.olsztyn.com.pl/new/?module=doc&subm=innov
Marek Pleśniar05-09-2004 22:50:20   [#05]
nieźle:-)
Wioleta D05-09-2004 23:19:20   [#06]

Dziękuję za opinie. Kiedyś nie było punktów i nauczyciele jakoś dawali sobie radę. Nie potrafię się do nich przystosować być może dlatego, że miałam przerwę w pracy.  Nie wiem jak u Was ale oceny z zachowania są zwykle tymi , które wzbudzają podczas RP najwięcej emocji i dyskusji ( u nas w szkole).Dlatego zapytałam jak sobie radzicie właśnie z tą oceną. Mam w tym roku wychowawstwo i chcę podejść do tematu rozsądnie.

Agnieszek06-09-2004 12:08:37   [#07]

U nas

z regulaminu szkoły:

Uprawnienia Rady Pedagogicznej wynikające z praw i obowiązków ucznia:

 

Za rażące uchybienia przeciw regulaminowi szkolnemu uważa się:

1.       znieważanie innych uczniów, ich rodziców, grona pedagogicznego lub innych pracowników szkoły;

2.       uniemożliwianie prowadzenia zajęć;

3.       fałszowanie dokumentów szkolnych (usprawiedliwień, ocen);

4.       celowe niszczenie i kradzież mienia szkolnego lub prywatnego;

5.       wagarowanie;

6.       chuligaństwo – wszczynanie bójek, awantur, wulgarne słownictwo, wyłudzanie pieniędzy, psychiczne i fizyczne znęcanie się nad innymi;

7.       posiadanie, handel i używanie środków odurzających (narkotyków);

8.       palenie papierosów, spożywanie napojów alkoholowych.

Uczeń dopuszczający się takich czynów w żadnym wypadku nie może otrzymać oceny wzorowej ani dobrej ze sprawowania.

 

 A co do Twych słów: oceny z zachowania są zwykle tymi , które wzbudzają podczas RP najwięcej emocji i dyskusji  to przecież teraz wychowawca ocenia zachowanie i jego decyzja jest ostateczna. Wcześniej, przed kilku laty szło niemalże na noże, ale to się skończyło.

 

Wkrótce pewno znów posiedzimy nad różnymi dokumentami (nowa skala ocen).

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]