układanie programów mozna umieścić w 1) punkcie planu rozwoju 1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, 2) samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, 3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela - przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. wg mnie trzeba się kierować wymaganiami w pokresie stażu, a dany program może dotyczyć różnych punktów wymagań egzaminacyjnych, np.: program związany z profilaktyka alkoholową - to będzie pkt 2) umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych, - jesli oczywiście z diagnozy wyszło, że w naszej szkole jest z tym problem albo nasi uczniowie pochodzą w większości z rodzin mających takie problemy program czytania ze zroumieniem (np. wyszło nam z badań wyników edukacyjnych, z testów OKE, że to leży u naszych uczniów) - to wtedy zaliczymy to w pkcie 1) umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tych działaniach; czyli niekoniecznie punkty planu rozwoju muszą być odzwierciedleniem wymagań egzaminacyjnych, bo te wymagania zazębiają się jeśli wszystko napiszesz na komputerze, wyniki ankiety zrobisz w excelu i wydrukujesz ładne słupki - to masz tu jeszcze dodatkowy punkt 3)umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej a jak do tego programu dodasz literaturę z jakiej korzystałaś, rozporządzenia na których sie opierasz (np. podstawa programowa Dz. U. Nr....) to ma też pkt 4) i 5) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ja uważam, że trzeba się trzymać tego co n-l powinien w czasie stażu w szczególności, ale oczywiście na 3 lata stażu to warto plan trochę rozbudować nie wiem czy łapiesz o co mi chodzi, więc jeśli chcesz wyślę Ci mój plan rozwoju na dyplomowanego (z września 2000 r.) |