ja przeglądam dokumentację (segregator - nie musi być uporządkowany) oraz czytam sprawozdanie i rozmawiam z nauczycielem -dopytuję się o różne rzeczy, on też się pyta czy przedstawia swoje problemy nie narzucam formy sprawozdania, choć kusiło mnie by dać tabelkę w stylu: zadanie, efekty, sposób dokumentowania, refleksje/uwagi lepiej jak piszą po swojemu- wtedy widać jak nauczyciel analizuje swoją pracę, na co kładzie nacisk (na odfajkowanie zadania czy na efekty), czy jego działania są nastawinoe na uczniów czy na jego samego czytałam takie sprawozdanie, które w wiekszej części było peanem na temat osoby nauczyciela,a pożytki dla szkoły gdzieś się ukryły - wyglądało to jak ocena, a nie jak sprawozdanie opracowałam sobie procedurę monitorowania stażu i tam zawarłam wskazówki dla n-li (wrzuciłam to do wymiany): 1. Nauczyciel po każdym semestrze składa dokumentację oraz sprawozdanie z realizacji zadań przewidzianych na dany semestr: § za I semestr w ciągu tygodnia po feriach zimowych § za II semestr najpóźniej na tydzień przed zakończeniem roku 2. Sprawozdanie powinno zawierać krótki opis realizacji oraz analizę efektów realizowanych zadań pod kątem ich wpływu na podnoszenie jakości pracy szkoły i rozwój warsztatu zawodowego nauczyciela. |