Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ilość godzin pedagoga
strony: [ 1 ]
udanka22-08-2004 20:50:23   [#01]
Czy wymiar pracy pedagoga szkolnego to 20h?
gosienka22-08-2004 20:57:49   [#02]
O tym decyduje OP
AnJa22-08-2004 21:05:50   [#03]
No właśnie.

Co taki pegagog ma robić w ramach pensum ( u mnie 20 godzin) a co w ramach dodatkowych zajęć z potrzeb wynikających?

Podobnie wychowawca inrernatu czy bibliotekarz.
Magosia22-08-2004 21:14:34   [#04]

A psycholog?

Interesuje mnie konkretnie - co u Was robią powyższe osoby? Chcę porównać, skorygować, może rozszerzyć. I pedagog i psycholog ma u mnie po 20 godz. Psycholog jest teoretycznie zatrudniony w gimnazjum, pedagog w podstawówce (mam zespół). Faktycznie trudne przypadki trafiają do obu pań, niezależnie od szkoły. Mam wątpliwości, co w ramach pensum , co poza. I w ogóle czym się u Was zajmują te osoby- zwlaszcza pedagog mnie interesuje, tu nie mam zbyt dobrych rozwiązań, trudno mi zmienić dawno zastane.
Jolanta Szuchta22-08-2004 21:23:29   [#05]

Ja tez zawsze z tym mam problem

ale moj pedagog w ramach przydzialu czynności:

Prowadzi zajęcia profilaktyczne w klasach

Prowadzi zajęcia indywidualne z dziecmi nadpobudliwymi

Kontaktuje się z PPP,rodzicami,policjąitp

Pomaga nauczycielom rozeznać sytuację rodzinna dzieci

Wiecej nie pamiętam.....-(((

AnJa22-08-2004 21:25:20   [#06]

Prośba bardzo poważna.

No, tak ładnie prosimy:-) Nawet maila podaję!

Jakieś zakresy, jeśli nie -  choćby przykładowe działania.

Od 1 mam pedagoga, chyba na dłużej wreszcie (ostatni byli z doskoku albo ewakuowali sie w trakcie roku) i chciałbym by robił cos sensownego poza: papiórami dla GOPS, opieką nad SU, zbieraniem informacji o frekwencji i różnych naruszeniach norm, robił niczemu nie służące ankiety, chodził na wychowawcze i doraźne zastepstwa. i wypełniał dziennik.

"Coby tu jeszcze Drodzy Panowie( i Panie też), spieprzyć (taki pedagog mógł) coby tu jeszcze"
Jolanta Szuchta22-08-2004 21:28:34   [#07]

AnJa

zobacz wyżej, a przydzial?podam ale nie dzis i nie jutro.
AnJa22-08-2004 21:39:14   [#08]
Dzięki:-)

Będę sobie zbierał.

Zajecia profilaktyczne - moja poprzedna pedagożka to robiła. Twiedziła jednak, że trzeba to umieć robić, mieć w przydziale czy nawet chcieć to nie wystarcza.
Jolanta Szuchta22-08-2004 21:52:04   [#09]

Moja

idzie teraz na podyplomowe z resocjalizacji
hawwe22-08-2004 22:02:01   [#10]

AnJa

Ja mogę tak po krótce powiedzieć co robi wychowawca internatu co prawda w SOSW, ale można cos wybrać...chyba??

- zadania wynikające z planu pracy grupy (sam przygotowuje)

- prowadzenie dokumentacji

- wyjazdy na wywiady środowiskowe do wychowanków - poznawanie warunków bytowych rodziny

- organizowanie pomocy materialnej lub rzeczowej dla wychowanków

- zadania wynikające z przydziału dodatkowych czynności (m.in. opieka  nad samorządem i jego sekcjami, organizowanie imprez stałych i okazjonalnych o różnym charakterze: rozrywkowe,sportowe edukacyjne. prowadzenie sklepiku, opieka nad radiwęzłem,pracownia komputerowa,bibloteką itp.)

- udział w samokształceniowych radach wychowawców i RP

- prowadzenie stałej współpracy z pedagogiem psychologiem i nauczycielami

- stałą współpraca z rodzicami

- zdobywanie sponsorów

- przygotowywanie pomocy do pracy z dziećmi

Nie wiem czy to duzo..czy mało ale robiłam to przez 10 lat i teraz tez nie ma jakichś wielkich zmian... każdy z wychowawców ma co robić... Może się przyda???

józefinaw22-08-2004 22:09:50   [#11]

Bardzo proszę

Zakres czynności dla pedagoga znalazłam gdzieś w sieci. Nie jestem jego autorem , Poprawiłam co nieco i dostosowałam do mojej szkoły. Cieszę się , że komuś się przyda . Przepraszam twórcę , że nie pamiętam kto to! Za to pozdrawiam ciepło znad morza.

 

 

 

 

ZAKRES CZYNNOŚCI
PEDAGOGA SZKOLNEGO

 I.   W zakresie zadań ogólnowychowawczych 

1.      Dokonywanie okresowej analizy i oceny sytuacji wychowawczej w szkole popartej  przeprowadzanymi badaniami z wykorzystaniem dostępnych narzędzi

2.      Udzielanie rodzicom porad ułatwiających rozwiązywanie przez nich trudności wychowawczych

3.      Udzielanie nauczycielom i wychowawcom pomocy w opracowaniu i gromadzeniu informacji o uczniu.

4.      Współudział w opracowaniu planu pracy szkoły w sferze dydaktycznej, opiekuńczej i  wychowawczej .

5.      Podejmowanie efektywnych działań związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem klas integracyjnych.                

6.      Rozpoznawanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych

7.      Podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły w stosunku do uczniów z udziałem rodziców i  nauczycieli

8.      Prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia w śród uczniów ,nauczycieli i rodziców

9.      Zwracanie uwagi na przestrzeganie przez szkołę postanowień Konwencji o prawach dziecka.

 II.   W zakresie profilaktyki wychowawczej

1.      Rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w procesie dydaktyczno – wychowawczym.

2.      Opracowanie wniosków dotyczących uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy wychowawczej.

3.      Rozpoznawanie sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy wychowawczej.

4.      Wspieranie działań stworzenia uczniom wymagającym szczególnej opieki i pomocy możliwości udziału w różnych formach zajęć pozalekcyjnych i wypoczynku.

5.      Udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze.

6.      Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów dalszego kierunku kształcenia.

III.   W zakresie indywidualnej opieki pedagogiczno – psychologicznej

1.      Udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych.

2.      Prowadzenie  zajęć psychoedukacyjnych dla dzieci z trudnościami  wychowawczymi lub innych zajęć grupowych dotyczących pozytywnych wzmocnień.

3.      Udzielanie porad uczniom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych.

4.      Udzielanie porad i pomocy uczniom posiadającym trudności w kontaktach z rówieśnikami i w danym środowisku.

5.      Przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.

6.      Wspieranie form i sposobów udzielania pomocy uczniom w tym wybitnie zdolnym, odpowiednio do rozpoznawanych potrzeb.

7.      Udzielanie pełnej pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów na badania do poradni psychologiczno – pedagogicznej.

 

IV.  W zakresie pomocy materialnej

1.      Organizowanie opieki i pomocy materialnej uczniom opuszczonym    i osieroconym, uczniom z rodzin alkoholicznych, zdemoralizowanych, uczniom z rodzin wielodzietnych mających szczególne trudności materialne, organizowanie pomocy uczniom kalekim, przewlekle chorych itp. ..

2.      Wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów zaniedbanych środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich.

 

V.  Organizacja pracy pedagoga szkolnego

            W celu realizacji zadań I – IV pedagog powinien posiadać roczny plan pracy wynikający:

·        z niniejszego zakresu uwzględniając  konkretne potrzeby opiekuńczo – wychowawcze swojej szkoły i środowiska,

·        wniosków i spostrzeżeń wypływających z nadzoru pedagogicznego szkoły

·        wniosków wynikających z wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły.

·        zaleceń pokontrolnych przedstawionych przez Pomorskie Kuratorium Oświaty

·        Analizy wyników  ocen uzyskanych przez uczniów szkoły w sprawdzianach  zewnętrznych przeprowadzanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku

·        spostrzeżeń członków rady pedagogicznej oraz przedstawianej okresowej analizy sytuacji wychowawczej szkoły .

Opracowany plan należy przedstawić dyrektorowi szkoły do  zatwierdzenia  na początku roku szkolnego.

Pedagog szkolny powinien:

1.      Zapewnić w tygodniowym rozkładzie zajęć możliwość kontaktowania się z nim zarówno uczniów jak i ich rodziców.

2.      Współpracować na bieżąco z władzami szkoły, wychowawcami klas, nauczycielami, ,Radą Rodziców, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Komendą  Policji, szkolną służbą zdrowia,  (udzielanie pomocy materialnej i dożywianie młodzieży z rodzin potrzebujących tej pomocy), świetlicą szkolną (organizowanie czasu wolnego uczniom dojeżdżającym i innym) w rozwiązywaniu pojawiających się problemów opiekuńczo – wychowawczych.

3.      Współdziałać z organizacjami i instytucjami w środowisku zainteresowanymi problemami opieki i wychowania.

4.      Składać okresową  informację Radzie Pedagogicznej na temat trudności wychowawczych występujących wśród uczniów danej szkoły z uwzględnieniem podjętych działań i uzyskanych efektów końcowych .  Analiza sytuacji wychowawczej powinna być oparta na  podstawie przeprowadzonych badań .

5.      Prowadzić następującą dokumentację:

·        roczny plan pracy będący częścią  planu pracy szkoły w z zakresu dydaktycznego ,  wychowawczego   i opiekuńczego szkoły .

·        dziennik pracy pedagoga szkolnego, w którym rejestruje się wykonane czynności.

·        ewidencję uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej,

·        Zeszyt zawierający dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających

 

Pedagog jest uprawniony do:

Podpisywania wykazów, informacji, sprawozdań dotyczących opieki wychowawczej.

 Pedagog jest odpowiedzialny za:

1.      Realizację praw dzieci i młodzieży do kształcenia się, wychowania i  opieki zgodnie z Ustawą o systemie oświaty z dnia 7. 09. 1991 wraz z późniejszymi zmianami.

2.      Powierzone mienie materialne szkoły.

3.      Terminowość, właściwość i wnikliwość załatwiania spraw.

Pedagog organizuje swoją pracę zgodnie z niniejszym zakresem czynności, ściśle przestrzega obowiązujących przepisów prawnych i sumiennie wykonuje zadania planowe oraz zalecane przez dyrektora szkoły. Podlega bezpośrednio wyznaczonemu wicedyrektorowi szkoły.

Niniejszy zakres obowiązków został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 stycznia 2001 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz Statutu Szkoły Podstawowej w .......

 

 

................., dnia ...............................

 

Przyjął do wiadomości i zobowiązał
się do realizacji:


................................................
(podpis pedagoga)

 


................................................
(dyrektor szkoły)

 

Magosia23-08-2004 08:20:47   [#12]

Dzięki

narazie tylko podziĘkowania, bo zaraz mam porrawki, potem się włączę, forum po raz kolejny jest WIELKIE.
Nula23-08-2004 08:41:40   [#13]

staż pedagoga

Proszę o odpowiedź, czy pedagog także podlega procedurom awansu zawodowego. Podlega pod kartę, wiec tak jak np. bibliotekarz?

Dziekuję serdecznie i [pzdrawiam

tygrysek7523-08-2004 11:44:15   [#14]
Jak najbardziej podlega pod Karte Nauczyciela a co za tym idzie odbywa normalny awans zawodowy jak kazdy inny nauczyciel
Nula23-08-2004 12:03:27   [#15]

Tygrysku

dziękuję za informację, pozdrawiam serdecznie:)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]