Na sesji poruszane będą między innymi tematy dotyczące komunikacji wspomagającej i alternatywnej z osobami, które nie są w stanie używać mowy dźwiękowej lub posługują się nią w ograniczonym stopniu (nauczyciele logopedzi znajdą tu wiele ciekawych rozwiązań). Przedstawione zostaną problemy edukacji osób z dysfunkcją wzroku oraz w zakresie dysfunkcji ruchu. Omówione zostaną trudności dzieci niesłyszących w procesie kształtowania pojęć matematycznych i możliwości komputerowego ich wspomagania w pokonywaniu owych problemów.
Ciekawym tematem poruszanym na sesji będzie przedstawienie praktycznego rozwiązania edukacyjnego wywodzącego się z idei trenowania umysłu, projektu twórczych zabaw z komputerem wspomagającym rozwój ucznia zdolnego, z przedstawieniem możliwości, jakie niesie ze sobą w rozwijaniu zdolności dzieci niepełnosprawnych.
Trudno w ciągu zaledwie kilku godzin zaprezentować tak szeroki wachlarz problemów, z jakimi borykają się uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, także i dyslektycy... Może podczas trwania następnej edycji sesji..:-)
Pozdrawiam :-)
ps. O praktycznych rozwiązaniach stosowania programów multimedialnych do terapii dysleksji w praktyce szkolnej wiele mówiło się na poprzedniej Konferencji "Informatyka w Szkole" w Szczecinie. Te doświadczenia zaprezentowane zostały także w listopadzie na II Regionalnej Konferencji TI we Włocławku.