Forum OSKKO - wątek

TEMAT: organizacja nadzoru
strony: [ 1 ]
ellys09-08-2004 06:11:23   [#01]

W wymianie plików umieściłam plan organizacji nadzoru stworzony wg nowego rozporządzenia i standardów. Jest to dokument złożony z kilku części - ogólne zasady organizacji, standardy szkolne i wskażniki oraz harmonogram działań na bieżący rok szkolny. Dwie pierwsze części są wieloletnie, zmieniać się będzie tylko harmonogram roczny. Tak to sobie wyobrażam. Na koniec roku szkolnego tworzę raport z mierzenia z wybranego obszaru. Tak to u mnie w szkole funkcjonuje już 2 lata.

Może kogoś to zainspiruje do storzenia lepszej koncepcji. Chętnie wysłucham waszych opinii i uwag. Pozdrawiam. :)

Jolanta Szuchta09-08-2004 07:46:03   [#02]

Jak to dobrze

ze umiesciłas w wymianie,ja własnie dzisiaj ide do pracy i zapewne zajrze bo jest o wiele łatwiej coś stworzyc  kiedy mozna porownac jak mają i robią to inni.

Bardzo to cenne.

gosienka09-08-2004 13:51:51   [#03]
Wielkie brawa ellys i podziękowania za możliwość podpatrzenia jak to robią inni
violka09-08-2004 14:29:44   [#04]

fajnie

już dawno nie było nic nowego
Jolanta Szuchta09-08-2004 18:51:57   [#05]

ellys

na razie wydrukowałam i tylko tak zerknęłam.

Cieszę się ze wiele z tych dokumentów juz w szkole mam.

Czy Ty wszystko tworzyłas od nowego?czy tez korzystałas z rzeczy ktore były wczesniej wypracowane.

Np mam wiele podobnych do Twoich tabel a pewnie standardy i wszkażniki powielają się z tymi co to kuratoria narzucały wcześniej i w oparciu o ktore pełniliśmy nadzor pedagogiczny.

 

Nie wiem czy juz siadam do tego co Ty masz ,czy czekam na to co wymyśli na jakiejs wstepnej naradzie Kuratorium.

ellys09-08-2004 19:30:39   [#06]

Jolu

Nie wszystko tworzyłam od początku teraz. Część I - ogólne zasady miałam dawno, korzystałam z wzorów z Edukatora, zmieniłam podstawę prawną ( trzeba ją jeszcze uszczgółowić ) i to funkocjonować chyba może dalej. Standardy mieliśmy kuratoryjne ale je trzeba było dokładnie przerobić. To co zaproponowałam powstało przez skrócenie nowych standardów ( są bardzo rozbudowane i niekoniecznie w całości pasujące do szkoły ), ze wskaźników wybrałam te, które są do mierzenia przez dyrektora (niektóre odnoszą się do KO) i nie sądzę aby była potrzeba mierzenia wszystkiego - też wybrałam. Pozostaje harmonogram roczny, który  jest tylko odświeżony. Tabele dokumentowania nadzoru są z propozycji naszego KO i też mają najmniej 2 lata. Dołączamy je do teczek nadzoru.
ellys09-08-2004 19:37:17   [#07]
Przypomniało mi się - jeżeli w szkole jest zespół kierowniczy, należałoby stowrzyć przydział czynności dla poszczególnych osób odpowiedzialnych za nadzór.
Konto zapomniane10-08-2004 02:34:19   [#08]

proszę o pomoc

nie jestem zarejestrowana, a chciałabym skorzystać z tego pliku. jeśli możesz przślij mi go na skrzynkę. będę bardzo wdzięczna. Z góry dziękuję.
zgredek10-08-2004 02:36:03   [#09]
jesteś zarejestrowana

bo piszesz na forum

wpisz tylko swój nick i swoje hasło, a wymiana plików stanie przed Tobą otworem:-)

pozdrowienia
Sylwia Ledwig10-08-2004 02:43:30   [#10]
Ja też kiedyś myślałam, że nie jestem jeszcze zarejestrowana, bo nie dostałam potwierdzenia rejestracji, a tak tę procedurę właśnie zrozumiałam. Dlatego odezwałam się dopiero prawie po 3 tygodniach!
zgredek10-08-2004 02:49:05   [#11]
bo kiedyś ta procedura była bardziej skomplikowana;-)

a teraz marek uprościł
ellys10-08-2004 10:14:24   [#12]
I chwała Markowi za to ! :)))
Małgoś10-08-2004 17:03:43   [#13]

ściągnęłam z wymiany "organizacje nadzoru"

Ellys, chwała Ci za tyle pracy! :-)

cacuszko - już widze tę satysfakcję we wzroku kogokolwiek kto to kontroluje, wizytuje itd. (oczywiście pod warunikem, że nadzoruje zyczliwie, a nie po to żeby sie czepiać)

oglądam, czytam, kombinuję i ...myślę (bo jestem myśląca kobitą - kto to powiedział?)

i nie moge znaleźć sensu we wszystkim, co tam znajduję :-(

Ellys, to nie dotyczy Twojej pracy (jest dla mnie, naprawdę - perfekcyjna), ale sensu tworzenia planów o takim rozmachu "wszerz"

No bo tak myslę, co z tego że wykonamy te dziesiątki analiz, ankiet itp. - i dowiemy się, że np. uczniowie słabo się uczą, biblioteka rosnie w księgozbiór, a szkoła analizuje na bieżąco problemy wychowawcze itd.

w/g mnie z tego wynika najwięcej dla ...wyższego szczebla nadzorującego

niewiele dla szkoły

To jakby "samotnie dryfujący wierzchołek" z przesmiewczych ksiązeczek L.J.Petera  dot. absurdów współczesnego świata (niekompetencji na wysokich stołakch, przerostu biurokracji itp.) - zaaferowani ludzie z powaga na twarzach tworzą coraz bardziej złożone dokumenty, nawzajem się kontrolują, weryfikują, podbijają ważne pieczatki, analizują wyniki analiz itd. a w tym czasie ...życie płynie OBOK - dobrze jesli nieskrepowanie dla twórczych jednostek, gorzej jesli zbyt wyrozumiale dla dewiantów i wandali

Musi byc pomiar, trzeba sprawdzać czy szkołą działa i czy działa pozytywnie, ale to jest aspekt ...poboczny

A obecnie coraz wyraźniej widac, że DOBRA SZKOŁA, TO SZKOŁA KTÓRA ...MA CUDNIE PROWADZONĄ DOKUMENTACJĘ

ja jestem przeciw!

Dlaczego nie zżynamy od prymusów z innych sektorów państwa, innych  państw itd.?

Organizacja efektywna - czyli szkoła skuteczna musi byc elastyczna, twórcza nawet, a może zwłaszcza, wobec destrukcji. Dyrektor, nauczyciele - to musza byc silne, aktywne, kreatywne, samodzielne odpowiedzialne jednostki - a nie  posłuszne owieczki zastraszone niepoliczalną ilościa procedur, regulaminów i przepisów.

Dlatego, prosze, powiedzcie mi - jaka korzyść dla Szkoły (dla ucznia, n-la) i Społeczeństwa wynika z opracowywania rozbudowanych drobiazgowych dokumentów wew.szkolnych???

Danuta Lewandowska10-08-2004 17:50:37   [#14]
Przegladałam wiele dokumentów i wiele razy miałam odczucia, że jest to "sztuka dla sztuki". Ten wydaje mi się b. dobry. GRATULACJE!

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]