ściągnęłam z wymiany "organizacje nadzoru" Ellys, chwała Ci za tyle pracy! :-) cacuszko - już widze tę satysfakcję we wzroku kogokolwiek kto to kontroluje, wizytuje itd. (oczywiście pod warunikem, że nadzoruje zyczliwie, a nie po to żeby sie czepiać) oglądam, czytam, kombinuję i ...myślę (bo jestem myśląca kobitą - kto to powiedział?) i nie moge znaleźć sensu we wszystkim, co tam znajduję :-( Ellys, to nie dotyczy Twojej pracy (jest dla mnie, naprawdę - perfekcyjna), ale sensu tworzenia planów o takim rozmachu "wszerz" No bo tak myslę, co z tego że wykonamy te dziesiątki analiz, ankiet itp. - i dowiemy się, że np. uczniowie słabo się uczą, biblioteka rosnie w księgozbiór, a szkoła analizuje na bieżąco problemy wychowawcze itd. w/g mnie z tego wynika najwięcej dla ...wyższego szczebla nadzorującego niewiele dla szkoły To jakby "samotnie dryfujący wierzchołek" z przesmiewczych ksiązeczek L.J.Petera dot. absurdów współczesnego świata (niekompetencji na wysokich stołakch, przerostu biurokracji itp.) - zaaferowani ludzie z powaga na twarzach tworzą coraz bardziej złożone dokumenty, nawzajem się kontrolują, weryfikują, podbijają ważne pieczatki, analizują wyniki analiz itd. a w tym czasie ...życie płynie OBOK - dobrze jesli nieskrepowanie dla twórczych jednostek, gorzej jesli zbyt wyrozumiale dla dewiantów i wandali Musi byc pomiar, trzeba sprawdzać czy szkołą działa i czy działa pozytywnie, ale to jest aspekt ...poboczny A obecnie coraz wyraźniej widac, że DOBRA SZKOŁA, TO SZKOŁA KTÓRA ...MA CUDNIE PROWADZONĄ DOKUMENTACJĘ ja jestem przeciw! Dlaczego nie zżynamy od prymusów z innych sektorów państwa, innych państw itd.? Organizacja efektywna - czyli szkoła skuteczna musi byc elastyczna, twórcza nawet, a może zwłaszcza, wobec destrukcji. Dyrektor, nauczyciele - to musza byc silne, aktywne, kreatywne, samodzielne odpowiedzialne jednostki - a nie posłuszne owieczki zastraszone niepoliczalną ilościa procedur, regulaminów i przepisów. Dlatego, prosze, powiedzcie mi - jaka korzyść dla Szkoły (dla ucznia, n-la) i Społeczeństwa wynika z opracowywania rozbudowanych drobiazgowych dokumentów wew.szkolnych??? |