Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Diagnoza potrzeb RP w ramach WDN
strony: [ 1 ]
Małgoś05-08-2004 18:42:17   [#01]

Poszukuję krótkiej, zgrabnej ankietki  - takiej na 7,5 minuty ;-),

przy pomocy której mozna sprawnie zbadać jakie nauczyciele mają potrzeby szkoleniowe oraz jakimi umiejętnościami mogliby sie podzielić z innymi

Czy ktos ma cos takiego i mógłby sie podzielić?

W "wymianie" są 2 ankiety związane z tym tematem, ale jedna jest ...pusta, a druga nie chce mi się otworzyć

BożenaB05-08-2004 19:36:22   [#02]

Nie lubię ankiet ...

Jak ja dostaję jakąś ankietę, to głupnę ... Jak ja juz oddam, to dopiero mi przychodzi do glowy cóś ;-) ale tylko czasem ;-(

My robimy WDN bez ankiet, nie mam ... i nie mogę pomóc. A tak "gołym okiem" nie widać, co potrzeba w szkole doszkolić? Przepraszam, ze komentuję Twoją decyzję o ankietowaniu; nas w szkole tylko 40, to ustalenie bez ankiet jest możliwe ...

Małgoś05-08-2004 19:45:11   [#03]

;-)

nie wierzę w potęgę i nieomylność "gołego oka" :-)

poza tym łatwiej i sprawniej zebrać w parę minut informacje czego komu potrzeba i czym mógłby podzielić się z innymi - nie uśmiecha mi się np. godzinna dyskusja na ten temat - moją ambicją  jest przeprowadzanie spotkań RP w jak najkrótszym czasie (a to też jest marzeniem n-li)

tak reasumując - żeby spełniać marzenia n-li potrzebna mi ta ankieta ;-)

cóż, jak nic nie spadnie mi z nieba (czyli z Forum), to sama coś uklecę, ale chętnie skorzystałabym z wypróbowanych metod

beera05-08-2004 19:49:29   [#04]

 

takie są w plikach- 1 dotyczy doskonalenia zawodowego, czyli jednak nie do końca to samo, 2 może Ci się przyda

Masz zly rar- zmień go- dlatego nie możesz pobrać :-)

Bożenko- masz rację, potrzeby w ramach WDN w zasadzie widać gołym okiem, ale nie do końca- ja sobie pytam n-li w arkuszu analizy pracy i dzięki temu mam pewnośc, że to co wiem jest  prawdą..

Z WDeeNem i tak proście, gorzej z tym doskonaleniem- tu potrzebne jest czarno na bialym , bowiem są pewne wymogi rozporządzenia...

 

 

Ankieta

Doskonalenie zawodowe nauczycieli w latach 2003 – 2006

 

 

1.      Imię i nazwisko nauczyciela ....................................................................................................

2.      Kwalifikacje zawodowe ...........................................................................................................

..........................................................................................................................................................

3.      Potrzeby w zakresie uzupełniania i podnoszenia kwalifikacji ..................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

4. Preferowane kierunki własnego rozwoju zawodowego ..............................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5. Formy doskonalenia zawodowego ..............................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

6. Podnoszenie kwalifikacji ............................................................................................................

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

7. Jakie problemy (możliwe do rozwiązania wskutek doskonalenia zawodowego lub podnoszenia kwalifikacji nauczycieli) dostrzegasz w pracy szkoły? .............................................

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

podpis nauczyciela

 

 

 

Ankieta rozpoznająca potrzeby nauczyciela

 

Imię i nazwisko: ........................................................................................

Staż pracy: ...............................................................................................

Posiadam wykształcenie: ...........................................................................

Ukończyłam/em/ formy doskonalenia ( podaj nazwę i rok skończenia):
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 1. Jestem zainteresowana/y/ pracą na rzecz:
      zespołu opracowującego kwestionariusze ankiet i diagnoz szkolnych
      zespołu wychowawczo - opiekuńczego
      zespołu przedmiotowego (jakiego ?)............................................................................................
      zespołu do spraw profilaktyki zdrowia
      innego /podaj jakiego?/..................................................................................................................

2. Jestem zainteresowana/y/ opracowaniem programu autorskiego (innowacji pedagogicznych)
      tak
      nie

3. Jeżeli ostatnia Twoja odpowiedź brzmi nie, to przyczyną tego jest:
      zbyt krótki staż w pracy 
      mała znajomość realizowanego programu
      nieznajomość programów pokrewnych przedmiotów
      nie umiem tego zrobić
      trudno jest mi nawiązać współpracę z koleżankami/ kolegami w pracy
      uważam, że nie muszę tego robić

4. W swojej pracy chciałabym uzyskać pomoc od:
      doradcy metodyka
      starszej koleżanki/ kolegi
      dyrektora szkoły
      zespołu przedmiotowego
      inne osoby ( wymień kto)  ...................................................................

5. W przygotowywaniu lekcji bardzo pomagają mi:
      wskazówki doświadczonego nauczyciela
      wskazówki  dyrektora
      gotowe scenariusze zajęć
      inne ( wymień co) ......................................................................................................................

6. Przygotowując się do pracy (lekcji) chciałabym korzystać z następujących publikacji: 
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................

 

 

7. Pomoce naukowe, do których mam dostęp w mojej ocenie są:
      ciekawe dla uczniów
      przestarzałe
      proste w obsłudze dla uczniów
      nie wiem jakie pomoce naukowe są w mojej szkole

8. Bardzo zależy mi, aby w mojej pracowni były następujące pomoce naukowe:
..............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................

9. Ze swoimi problemami dydaktyczno-wychowawczymi mogę zwrócić się do:
       pedagoga szkolnego
       psychologa szkolnego
       innego nauczyciela
       dyrektora szkoły
       innych osób ( wymień jakich) .................................................................................................

10. W swojej pracy chciałabym być motywowana/y/ poprzez:
..................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................

11. Uważam, że dobrze byłoby gdybym, mogła/mógł dokształcić się w zakresie:
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................

12. Moje lekcje byłyby ciekawsze gdybym mogła wykorzystać:
       środki audiowizualne
       plansze
       bibliotekę szkolną
       opracowania moich koleżanek
       pracownię komputerową
       inne ( jakie)....................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

13. Moje zdolności i zainteresowania mogę wykorzystać do:
       prowadzenia kół zainteresowań uczniów (jakich ?).....................................................................
       zorganizowania imprez szkolnych ( wymień jakich) ...................................................................
       opieki nad organizacjami szkolnymi ( wymień jakimi) .................................................................
       zorganizowania konkursów, zawodów, itp. (jakich?)...................................................................

.................................................................................................................................................................

inne propozycje......................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

 

Dziękujemy za wypełnienie ankiety

 

beera05-08-2004 19:52:07   [#05]

MATKO

jaki rozwalony post- przepraszam, coś źle z formatowaniem :-)

Co do pytań...

Kazda matka wie co jej dziecko lubi najbardziej:-)

A ono często lubi najbardziej, to co jej nawet do glowy nie przyjdzie:-))

BożenaB05-08-2004 21:26:58   [#06]

...

Pierwszej ankiety nie wypełnię w 5 minut; mówiłam , że głupnę od ankiet; i te terminy takie mądre ...ja tam wolno myślę ... Podnoszenie kwalifikacji ........ nie mam pojęcia, co tam napisać ;-(

Asia: zgadzam się z:

"Kazda matka wie co jej dziecko lubi najbardziej:-)

A ono często lubi najbardziej, to co jej nawet do glowy nie przyjdzie:-))"

A jak dzieci nie czekając na domysły i pytania matki same powiedza, co chcą? Mysmy w czerwcu powiedzieli, co chcemy od wrzesnia; "matka"-dyr moze nam co dołoży; matka może nie wie, co dziecko lubi najbardziej, ale czesto b. dobrze wie, co dziecku potrzebne ..:-)

marlid05-08-2004 21:39:34   [#07]

Z e s p ó ł S z k ó ł S p e c j a l n y c h Nr 2 w Ł o d z i

Ankieta dla nauczycieli

Droga Koleżanko! Drogi Kolego

!

Zależy nam bardzo na Twojej opinii na temat doskonalenia i rozwoju zawodowego nauczycieli. Proponujemy Ci anonimową ankietę. Uzyskane tą drogą informacje posłużą doskonaleniu jakości pracy naszej szkoły w obszarze "Kompetencje i rozwój zawodowy nauczycieli." Liczymy na przemyślane i szczere odpowiedzi.

Wybraną odpowiedź, proszę podkreśl lub uzupełnij.

1. Czy wypełniłaś (eś) ankietę dotyczącą Twoich potrzeb w zakresie doskonalenia ?

TAK NIE

2. Czy znasz plan i tematykę wewnatrzszkolnego doskonalenia nauczycieli na rok 2000/2001?

TAK NIE

3. Czy proponowane w ramach WDN szkolenia zaspakajają Twoje potrzeby w zakresie doskonalenia?

TAK NIE NIE WIEM

4. Czy Twoje potrzeby w zakresie doskonalenia są zbieżne z potrzebami szkoły?

TAK NIE NIE WIEM

5. Jakie formy doskonalenia Twoim zdaniem są najefektywniejsze?

  • zajęcia warsztatowe
  • wizyty studyjne
  • seminaria
  • wykłady
  • inne (jakie)......................................................................

6. Jaki jest Twój planowany udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu:

  • prowadzenie zajęć otwartych z uczniami
  • przygotowanie i wygłoszenie referatu
  • opracowanie i prezentacja materiałów metodycznych
  • lider zespołu przedmiotowo - metodycznego
  • prowadzenie zajęć warsztatowych z nauczycielami
  • praca w zespołach zadaniowych
  • inne (jakie?)............................................................
  • nie planuję żadnych działań

7. Czy uczestniczysz w zewnętrznych formach doskonalenia nauczycieli?

TAK NIE

Jeśli TAK to w jakich ? / podaj tematykę/

  • studia podyplomowe ......................................................................................................
  • kursy kwalifikacyjne.......................................................................................................
  • krótkie kursy...................................................................................................................
  • inne/ jakie?/....................................................................................................................

Co było czynnikiem motywującym Cię do podjęcia kształcenia?

  • zdobycie nowych kwalifikacji
  • podniesienie jakości własnej pracy
  • system motywacyjny
  • potrzeby szkoły zgodne z planem rozwoju
  • własna potrzeba kształcenia
  • zdobycie kolejnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela
  • inne ( jakie).....................................................................................................

Czy Twoje formy doskonalenia są one zgodne z planem rozwoju szkoły?

TAK NIE NIE WIEM

8. Czy miałaś (eś) problemy ze strony dyrekcji w związku z doskonaleniem zewnętrznym

TAK NIE

Jeśli TAK, to jakie...................................................................................................

9. Czy dyrektor motywuje nauczycieli do doskonalenia?

TAK NIE

Jeśli TAK to, jakimi metodami:

  • własny przykład
  • polecenie
  • rozmowy
  • awanse, nagrody,
  • inne ( jakie)..............................................................................................................

10. Czy korzystasz z doradztwa konsultanta, doradcy metodycznego?

TAK NIE

11. W jaki sposób wykorzystujesz zdobytą wiedze i umiejętności w kształceniu zewnętrznym?

  • systematyczna , bezpośrednia praca z uczniem
  • prowadzenie lekcji koleżeńskich
  • organizacja zajęć warsztatowych
  • inne......................................................................................................................
  • nie wykorzystuję

12. Jak sadzisz, czy system nagradzania i oceniania inspiruje nauczycieli do doskonalenia

zawodowego?

TAK NIE NIE MAM ZDANIA

13. Czy znasz przepisy i zasady awansu zawodowego nauczyciela?

TAK NIE

14. Czy ubiegasz się o kolejny stopień awansu zawodowego nauczyciela?

TAK NIE

Jeśli NIE to, czy planujesz w najbliższej przyszłości?

TAK NIE WIEM NIE BĘDĘ SIĘ UBIEGAĆ

15. Czy planujesz swój rozwój zawodowy niezależnie od ubiegania się o kolejne stopnie awansu zawodowego?

TAK NIE

16. Czy nauczyciele nowozatrudnieni w naszej szkole otrzymuję wsparcie i pomoc ?

TAK NIE

Jeśli TAK , to w jakiej formie?

  • przydzielenie stałego opiekuna
  • pomoc doraźna doświadczonych nauczycieli
  • pomoc dyrekcji
  • Inne (jakie).........................................................................................................................
  1. Co Twoim zdaniem należałoby zmienić w naszej placówce w zakresie rozwoju zawodowego

nauczycieli?................................................................................................................................ .....................................................................................................................................................

Dziękuję za wypełnienie ankiety

Zaznacz znakiem X

Jestem nauczycielem:

z wieloletnim stażem

 

nowozatrudnionym

 

mianowanym

 

kontraktowym

 

stażystą

 

Opracowała Janina Bucka na potrzeby wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły

beera05-08-2004 21:39:46   [#08]

bożenko

trochę strywializowalam problem- przecież wiesz :-)

natomiast bardzo mi sie podoba twoja interpretacja "matczynej milości";-)

Na marginesie powiem, ze czasem te ankiety robione są także z tego powodu, że trzeba sporządzić wieloletni plan doskonalenia, wieloletni plan rozwoju... takie fajne rozporządzonko o doskonaleniu mamy :-)

BożenaB06-08-2004 00:32:20   [#09]

asia

wiem, ale to Twoje było ładne :-)

No, rozporządzonko w istocie fajne; zaankitujemy się na smierć ...

W ostatnich 5 latach chyba tylko 1 ankietę wypełniałam z przekonaniem. To było w 1999r na poczatku gimn. Ankietę wypełniali n-le i rodzice. Dowiedzieliśmy się, jakie mają być najwazniejsze zadania, czego rodzice oczekują; okazało się, że my  mamy podobne poglądy. Ułatwiła nam pisanie programu wych, statutu itd. I uzyskaliśmy coś w rodzaju legitymizacji naszych działań. Za rok -dwa pewnie ją ponowimy, aby sprawdzić, czy nowa grupa rodziców dalej ma takie same priorytety ...

Cała reszta ankiet to ...

Ja tam wolę obserwację, rozmowę, na przerwie to u nas ciągle sie "ankietuje"; pogada się o tym i owym i nagle ... zrobimy to ...

A w tym ogródku piwnym (było na sąsiednim wątku), to nie można by ustalić ?

BożenaB06-08-2004 00:38:39   [#10]
No, nic nie poradzę, że z tego wysypu ankiet dostałam na nie uczulenia. Nawet ankiety dla uczniów na zakończenie lekcji, brrr ... jakby się nie dało rozpoznać "gołym okiem" udanej lekcji...
beera06-08-2004 09:41:12   [#11]

:-)

Zgadzam się- co więcej, wiemy tu wszyscy, że częśc ankiet ma swoje uzasadnienie, a część- na pewno nie.

Podoba mi się, że nawet mierzenie jakości pracy szkoły, ktore można mierzyć na miliardy sposobów, proponuje się mierzyć głónie ankietami.
A przecież wiele rzeczywidać po prostu gołym okiem. Niestety część wniosków formulowanych dzięki takiemu rodzajowi monitorowania ( obserwacja)  uważa się za niewiarygodne :-(

BożenaB06-08-2004 12:56:52   [#12]

Biedne lasy ...

Chyba sie zapisze do Zielonych ...

Asia, w drugim zdaniu to ci sie "podoba" czy "nie podoba"? :-)

beera06-08-2004 13:06:58   [#13]

oczywiście:

podoba mi się ;-)

Czyli  nie :-)))

BożenaB06-08-2004 16:44:13   [#14]

Acha ...

:-)

Przepraszam, trochę tępa jestem dziś, bo mi wczoraj kot z balkonu spadł - 7p i po drodze o daszek zawadził.... A mówiłam: nie łaź po poręczy balkonu ... wczoraj, dziś, jutro do weterynarza ... a noc miałam ... jak to przy chorym ...

Marek Pleśniar06-08-2004 19:54:43   [#15]

I jak kocina?

Wywinie się?

przy mnie w razie upadku z 7p nie byłoby potrzeby czuwać.

Małgoś06-08-2004 20:15:10   [#16]

:-(   szkoda zwierzaka

A mój mąż twierdzi, że przesadzam, nie ufając kotu i panikując, gdy wyłazi na skrzynki z pelargoniami za oknem.

Małgoś06-08-2004 20:26:02   [#17]

a wracając do ankiet

poczytałam sobie Wasze propozycje - za które bardzo dziekuję :-) - i ...rozumiem już, dlaczego Bożena słabnie na widok ankiety...

mam wrażenie, że za dużo kwestii one poruszają, można sie pogubić

nie wyobrażam sobie siebie analizującą kilkadzieścia tak złożonych ankiet - zagubiłabym cel

myśle, że wygodniejsze i bardziej precyzyjne sa krótkie narzędzia, dotyczące jednego - dwóch zagadnień

a jak pytamy się o zbyt wiele, to nie wiadomo potem co zrobic z odpowiedziami - do czego je wykorzystać

np. coś takiego:

- w czym sie szkoliłeś

- co potrafisz na tyle dobrze, że mógłbyś pomóc innym

- co chciałbyś jeszcze doskonalić (i tu długa lista możliwych do zorganizowania szkoleń + kilka miejsc na pomysły własne)

PS. W zasadzie to największą trudnościa jest ...tylko ta lista ;-)

BożenaB06-08-2004 23:32:48   [#18]

Kocina,

juz widać, wywinie się, ale jeszcze niewesoło ... Teraz śpi ...

Ee, Marku, szanse są zawsze...

U nas niedawno 15-latek pokłócił się z rodzicami, skoczył z 7p i tylko  obie nogi złamał. Jak pogotowie przyjechało, to jeszcze adres rodziców podał zanim zemdlał z wrażenia ...

A trzy lata temu pijana kobieta też z 10 p skoczyła... nic jej nie było ... jeszcze lekarzy sklęła ... Nie do uwierzenia ...

Ale jeden z parteru skoczył i sie zabił ...

BożenaB06-08-2004 23:44:59   [#19]

Małgoś

 -w czym sie szkoliłeś

- co potrafisz na tyle dobrze, że mógłbyś pomóc innym

- co chciałbyś jeszcze doskonalić (i tu długa lista możliwych do zorganizowania szkoleń + kilka miejsc na pomysły własne)

PS. W zasadzie to największą trudnościa jest ...tylko ta lista ;-)

Taką ankietę, to chyba ;-) umiałabym wypełnić.

Pierwsze pytanie to za jaki okres? Bo A4 mogłoby mi nie wystarczyć. A samoszkolenie tez się liczy? Tzn. książka w łapę, zastosowanie, nabranie wprawy - i umiem?

W trzecim: z długiej listy ze 4 najważniejsze dla mnie do wyboru, bo wybiorę np wszystkie - inni też - i nie ustalisz, co najpilniej potrzebne.

Małgoś06-08-2004 23:49:05   [#20]

:-)

do pierwszego tez lista

a do trzeciego - ranking i ograniczony wybór do kilku

i wyjdzie to co najpilniejsze ;-)

BożenaB07-08-2004 00:07:34   [#21]

Poprawka..

znowu mam wątpliwości ... jak zwykle - ankieta ;-(( znowu zgłupiałam ...

W czym się szkoliłeś - zmień jakoś. Najpierw pomyślałam, że chciałbyś liste kursow, szkoleń, stpodypl., które ukończyłam. Po "wyślij" przyszło mi do głowy, że może zalezy Ci o bardziej ogólne okreslenie .. jakoś brakuje mi teraz słów ... podam na przykładzie: 3xwarsztaty metodyczne, ćwiczenie podobnych umiejętności ale na różnych treściach (działach) - chcesz znać nazwy (masz 3), czy 1 raz napisze ogólniej, czego sie uczyłam?

Jak zaczęłam kombinować "w czym się szkoliłaś", to jeszcze mi wyszło, że raz w dżinsach i swetrze, a drugi raz w zielonym kostiumie ;-))).

BożenaB07-08-2004 00:09:55   [#22]
Nie zauważyłam , minęłyśmy sie :-)
BożenaB07-08-2004 00:14:36   [#23]

Teraz OK

Przepraszam, za dżinsy :-)) Głupie skojarzenia mi się wymsknęły z mózgu ..

Lista do pierwszego OK; zostaw mi ze 2 linijki puste, może nie trafisz z listą, moze ktoś jakieś dziwadło skończył.

Jolanta Szuchta07-08-2004 23:38:26   [#24]

W ramach

WDN-u najczęsciej podejmujemy tematyke ktora wynika z pełniomnego nadzoru pedagogicznego.

W tym roku szkolnym musimy się zając pogłębieniem umijetności związanej

z dopasowywaniem wymagań w stosunku do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]