Forum OSKKO - wątek

TEMAT: 5-letni program rozwoju szkoły
strony: [ 1 ]
udanka04-08-2004 16:52:50   [#01]

Zgodnie z nowelizacją Rozp. dot. nasdzoru należy tworzyć 5-letnie programy rozwoju szkoły.

Moje pytanie jest takie: Jeżeli szkoła ma 3-letni program na lata 2003-2005, to czy powinna stworzyć nowy - 5-letni (2004-2008), czy dorobić do już istniejącego dodatkowo 2 lata? A może dopiero tworzyć nowy od 2005 roku?

AnJa04-08-2004 18:01:33   [#02]

Od 2 akapitu poważnie!

Ma stworzyć! Poprzez dorabianie rzecz jasna! A po 2005 roku zmodyfikować poprzez dorabianie dodatkowego do juz istniejącego!

Zamierzam, przy wrześniowej autiodiagnozie nt.  szkoła a Rozporządzenie w sprawie nadzoru z uwzglednieniem programów rozwoju szkoły odpowiedzieć: Przez rok chcę popracowac nad dydaktyką(wynikami na maturze) i wychowaniem( coby nie pluli na korytarzu i nie kipowali na deskach w kiblach). Co do reszty - pocałujcie mnie w d...

Jak to napisać bardziej oględnie?  Pomózcie - proszę!!!!!!!!!!!!!!!
zgredek04-08-2004 18:09:08   [#03]
dydaktyka - dodać: antomia człowieka jako ścieżka międzyprzedmiotowa

wychowanie - w planach wychowawczych zwrócić uwagę na stosunki międzyludzkie związane z bliskimi kontaktami

opieka - zacieśnić kontakty z firmami kosmetycznymi

---------------------

a to dodania do tej reszty
AnJa04-08-2004 18:34:33   [#04]
Taż mnie się rozchodzi nie o operacyjne do rocznego tylko eufemizm dla uogólnienia reszty.

Znaczy - chcę napisać w 2-3 wersach, ale bez wulgaryzmów, coby....
zgredek04-08-2004 18:46:03   [#05]
zastąp kropkami
Magosia04-08-2004 20:02:30   [#06]

Ja bym przeczekała

do 2005. Ewentualnie nakreśliła zarysy , rozwoju , oczywiście. Bo jak znam życie i rozwój prawa oświatowego, to za trzy lata rozporządzenie się zmieni ze dwa razy, co najmniej . Szkoda roboty- jeśli tylko dla papierka. CHyba ,że masz wewnętrzne przekonanie i pomysł, wtedy warto.  

I podpisuję się pod pryncypiami (jak AnJa): też skoncentrować się na życiu , nie na wizjach.

S Wlazło04-08-2004 21:42:03   [#07]
Radzę, tak jak magosia. Dokonać analizy wykonania (mierzenie) i dalej nowy program. Pięć lat jest umowne: nie wszystkie działania, które chcemy wykonać, muszą być rozpisane na pięć lat. Niektóre możemy wykonać wcześniej, po co sztucznie przedłużać. W tym wymogu ministerialnym bardziej chodzi o perspektywiczne widzenie pracy szkoły, a nie tylko w kontekście spraw bieżących. Roczny - jest tylko wyciągiem, z dodaniem aktualnych konieczności, np oczekiwań kuratora w danym roku szkolnym
Piotrek05-08-2004 12:08:18   [#08]

no właśnie...

Dzieki za głos rozsądku, bo już myślałem, że nas na to nie stać. 5 lat, a czemu nie 15??? A co jeśli dyrektor za rok planuje uciec do USA albo Burundi.

Przecież wiadomo, że następny będzie chciał realizować swoją wizję prowadzenia szkoły. Nie może być zmuszony do męczenia się przez 4 lata z idee fix poprzednika.

Takich przykładów może być więcej - za 3 lata likwidujemy szkołe, za 2 łaczymy. A jeśli do tego dodać niezbadane wyroki OP... Wg mnie zdecydowanie bardziej realistyczny i pragmatyczny jest 3- letni program. Jakoś w naszej historii 5- latki zawsze kończyły się kiepsko ;-)).

A zapis w rozporządzeniu jest absurdalny, więc tak należy go traktować. Byle umieć to zawsze uzasadnić :-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]