Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
5-letni program rozwoju szkoły |
udanka | 04-08-2004 16:52:50 [#01] |
---|
Zgodnie z nowelizacją Rozp. dot. nasdzoru należy tworzyć 5-letnie programy rozwoju szkoły. Moje pytanie jest takie: Jeżeli szkoła ma 3-letni program na lata 2003-2005, to czy powinna stworzyć nowy - 5-letni (2004-2008), czy dorobić do już istniejącego dodatkowo 2 lata? A może dopiero tworzyć nowy od 2005 roku? |
AnJa | 04-08-2004 18:01:33 [#02] |
---|
Od 2 akapitu poważnie! Ma stworzyć! Poprzez dorabianie rzecz jasna! A po 2005 roku zmodyfikować poprzez dorabianie dodatkowego do juz istniejącego!
Zamierzam, przy wrześniowej autiodiagnozie nt. szkoła a Rozporządzenie w sprawie nadzoru z uwzglednieniem programów rozwoju szkoły odpowiedzieć: Przez rok chcę popracowac nad dydaktyką(wynikami na maturze) i wychowaniem( coby nie pluli na korytarzu i nie kipowali na deskach w kiblach). Co do reszty - pocałujcie mnie w d...
Jak to napisać bardziej oględnie? Pomózcie - proszę!!!!!!!!!!!!!!! |
zgredek | 04-08-2004 18:09:08 [#03] |
---|
dydaktyka - dodać: antomia człowieka jako ścieżka międzyprzedmiotowa
wychowanie - w planach wychowawczych zwrócić uwagę na stosunki międzyludzkie związane z bliskimi kontaktami
opieka - zacieśnić kontakty z firmami kosmetycznymi
---------------------
a to dodania do tej reszty |
AnJa | 04-08-2004 18:34:33 [#04] |
---|
Taż mnie się rozchodzi nie o operacyjne do rocznego tylko eufemizm dla uogólnienia reszty.
Znaczy - chcę napisać w 2-3 wersach, ale bez wulgaryzmów, coby.... |
zgredek | 04-08-2004 18:46:03 [#05] |
---|
zastąp kropkami |
Magosia | 04-08-2004 20:02:30 [#06] |
---|
Ja bym przeczekała do 2005. Ewentualnie nakreśliła zarysy , rozwoju , oczywiście. Bo jak znam życie i rozwój prawa oświatowego, to za trzy lata rozporządzenie się zmieni ze dwa razy, co najmniej . Szkoda roboty- jeśli tylko dla papierka. CHyba ,że masz wewnętrzne przekonanie i pomysł, wtedy warto. I podpisuję się pod pryncypiami (jak AnJa): też skoncentrować się na życiu , nie na wizjach. |
S Wlazło | 04-08-2004 21:42:03 [#07] |
---|
Radzę, tak jak magosia. Dokonać analizy wykonania (mierzenie) i dalej nowy program. Pięć lat jest umowne: nie wszystkie działania, które chcemy wykonać, muszą być rozpisane na pięć lat. Niektóre możemy wykonać wcześniej, po co sztucznie przedłużać. W tym wymogu ministerialnym bardziej chodzi o perspektywiczne widzenie pracy szkoły, a nie tylko w kontekście spraw bieżących. Roczny - jest tylko wyciągiem, z dodaniem aktualnych konieczności, np oczekiwań kuratora w danym roku szkolnym |
Piotrek | 05-08-2004 12:08:18 [#08] |
---|
no właśnie... Dzieki za głos rozsądku, bo już myślałem, że nas na to nie stać. 5 lat, a czemu nie 15??? A co jeśli dyrektor za rok planuje uciec do USA albo Burundi. Przecież wiadomo, że następny będzie chciał realizować swoją wizję prowadzenia szkoły. Nie może być zmuszony do męczenia się przez 4 lata z idee fix poprzednika. Takich przykładów może być więcej - za 3 lata likwidujemy szkołe, za 2 łaczymy. A jeśli do tego dodać niezbadane wyroki OP... Wg mnie zdecydowanie bardziej realistyczny i pragmatyczny jest 3- letni program. Jakoś w naszej historii 5- latki zawsze kończyły się kiepsko ;-)). A zapis w rozporządzeniu jest absurdalny, więc tak należy go traktować. Byle umieć to zawsze uzasadnić :-) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|