Forum OSKKO - wątek

TEMAT: umowa na wynajem sali
strony: [ 1 ]
Zola15-07-2004 21:42:06   [#01]
może ktos ma pod ręka krótką i sensowną umowę na wynajęcie sali lekcyjnej , potrzebuje na cito, pomóżcie
krzycho16-07-2004 12:26:34   [#02]

umowa

wymaga poprawek ale może się przyda

UMOWY NAJMU

zawarta w dniu ........................ w .................................... pomiędzy ........................(nazwa szkoły i jej siedziba)........................ reprezentowaną przez ..................(imię i nazwisko).................. – Dyrektora szkoły, zwaną dalej „Wynajmującym”, a ..................(nazwa najemcy).................. z siedzibą w .................................... reprezentowanym przez ...................................., zwanym dalej „Najemcą”, o następującej treści:

§ 1.

Wynajmujący oświadcza, że jest zarządcą obiektów szkoły.

§ 2.

1. Wynajmujący wynajmuje i oddaje w używanie Najemcy lokal o powierzchni ........................ m2 mieszczący się w budynku szkoły, wraz z urządzeniami i meblami, zgodnie z załączonym opisem.

2. Najemca będzie wykorzystywał lokal na cele .................................... w dniach .................................... w godzinach .....................................

3. Ponadto Wynajmujący zobowiązuje się do ..................(podać do jakich świadczeń wobec Najemcy jest zobowiązany Wynajmujący)..................

§ 3.

1. Z tytułu najmu lokalu Najemca płacić będzie Wynajmującemu czynsz w wysokości ........................ zł za 1 m2, tj. łącznie ........................ zł (słownie: ....................................) miesięcznie.

2. Czynsz określony w ust. 1 powiększony będzie o opłaty za świadczenia wymienione w § 2 ust. 3, w wysokości ........................ zł miesięcznie.

3. Czynsz najmu oraz opłaty za świadczenia Najemca wpłacać będzie do dnia 10 każdego miesiąca z góry na rachunek szkoły ..................(nr rachunku)................... W przypadku zwłoki w uiszczaniu czynszu i opłat, Wynajmującemu przysługują odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki.

§ 4.

1. Najemca zobowiązany jest do:

1) korzystania z lokalu z należytą starannością i zgodnie z celem określonym w § 2 ust. 2,

2) przestrzegania obowiązujących w szkole przepisów bhp i ppoż.,

3) uiszczania czynszu i opłat w terminie,

4) niedokonywania bez zgody Wynajmującego zmian funkcjonalnych lub konstrukcyjnych lokalu.

2. Najemca, nie może podnajmować lub oddać do nieodpłatnego używania lokalu lub jego części osobie trzeciej bez zgody Wynajmującego.

3. Najemca, za zgodą Wynajmującego, może dokonać ulepszeń lokalu na własny koszt i we własnym zakresie. Najemcy nie służy prawo żądania od Wynajmującego zwrotu kosztów z tego tytułu.

4. Najemca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia lokalu powstałe w czasie trwania umowy, choćby powstały z winy osoby trzeciej. W razie powstania takich uszkodzeń Najemca jest obowiązany dokonać stosownych napraw na swój koszt.

§ 5.

Zmiana wysokości opłat za świadczenia wymienione w § 2 ust. 3 wynikająca ze zmian wysokości kosztów eksploatacyjnych ponoszonych przez Wynajmującego nie wymaga akceptacji Najemcy.

§ 6.

1. Umowa zostaje zawarta na czas nie oznaczony.

2. Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron za trzymiesięcznym wypowiedzeniem na koniec miesiąca.

§ 7.

Wynajmujący może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia w wypadku gdy:

1) Najemca nie zapłaci czynszu i opłat za 2 miesiące,

2) Najemca korzysta z lokalu niezgodnie z warunkami niniejszej umowy,

3) lokal stanie się niezbędny Wynajmującemu na cele działalności statutowej, których nie mógł przewidzieć przy zawieraniu umowy.

§ 8.

Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 9.

W sprawach nie uregulowanych w umowie stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

§ 10.

Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

..................(podpis najemcy)..................

..................(podpis wynajmującego).............

Zola16-07-2004 16:13:54   [#03]
Krzycho , dzięki :-)))
Chowański Krzysztof20-07-2004 23:10:46   [#04]

Dla obrony własnego siedzenie proponuję:

1. wystąp do wójta/burmistrza o zgodę na wynajem  (stawa o gospodarowaniu nieruchomościami) chyba że masz upoważnienie na pełnienie zarządu nad miniem szkoły.

2. poproś o ustalenie zasad i warunów najmu nieruchomości i lokali położonych w obrębie obiektu szkolnego.

poproś o okreslenie stawek odpłatności.

 

Mienie szkoły jest miniem komunalnym. Nie Twoim. Dochody z najmu mienia komunalnego są dochodami gminy i na jej konto winny byc odprowadznane.

 

Powy ższa umowa jest OK jeśli jesteś zgodnie z paragrafem 1 ZARZĄDCĄ. ( czy masz licencję zarządcy?).

ponadto umowa na czas ponad 3 lata wymaga zgody Rady Gminy.

Gaba21-07-2004 05:44:39   [#05]

Powy ższa umowa jest OK jeśli jesteś zgodnie z paragrafem 1 ZARZĄDCĄ. ( czy masz licencję zarządcy?) - a kto ma licencję? (uśmiałam się, jak to przeczytałam), nie Ciebie, ale z dowcipu!

Zola21-07-2004 14:40:07   [#06]
dzieki Krzysztof, mam upoważnienie ,ale stawki minimalne (poza mieszkaniami) musze ustalac sobie sama
mamy o tytle dobrze, ze 80 % z wynajmu spływa na konto szkoły, musimy robic plan zarobkowania na mieniu gminy, a potem plan wydatkowania tych pieniędzy i po akceptacji wydajemy na potrzeby szkoły
Chowański Krzysztof21-07-2004 19:03:57   [#07]

gabo

 

W sprawach dotyczących spraw samorządowych polecam : www.infoport.pl

Jest dużo  powodów do śmiechu w naszym prawie. Bardzo często zajmujemy sie sprawami, które nie należą do naszych kompetencji. Ale, skoro jestem dyrektorem (bo sam też chciałem) to robi człowiek to co po gospodarsku uważa za właściwe. Często na granicy prawa.

ale w przedstawionym druku umowy jest mowa że się jest zarządcą.  Ma to swoje uzasadnienie prawne.

Ustawa o samorządzie gminnym

  

Art. 43. Mieniem komunalnym jest własność i inne prawa majątkowe należące do poszczególnych gmin i ich związków oraz mienie innych gminnych osób prawnych, w tym przedsiębiorstw.

 

Art. 47. 1. (80) Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy nieposiadających osobowości prawnej działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez wójta.

 

Art. 54. 1. Dochodami gminy są:

  2)  dochody z majątku gminy,

 

 

USTAWA z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

Art. 13.

1. Z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw, nieruchomości mogą być przedmiotem obrotu. W szczególności nieruchomości mogą być przedmiotem sprzedaży, zamiany i zrzeczenia się, oddania w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczenia, oddania w trwały zarząd, a także mogą być obciążane ograniczonymi prawami rzeczowymi, wnoszone jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek, przekazywane jako wyposażenie tworzonych przedsiębiorstw państwowych oraz jako majątek tworzonych fundacji.

 

Art. 184.

1. Zarządzanie nieruchomościami jest działalnością zawodową wykonywaną przez zarządców na zasadach określonych w niniejszej ustawie.

2. Zarządcą nieruchomości jest osoba fizyczna posiadająca licencję zawodową nadaną w trybie przepisów rozdziału 4 niniejszego działu.

3. Podmioty gospodarcze mogą prowadzić działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami, jeżeli zarządzanie będzie wykonywane przez osoby posiadające licencje zawodowe.

Art. 185.

1. Zarządzanie nieruchomością, w rozumieniu niniejszej ustawy, polega na podejmowaniu wszelkich decyzji i dokonywaniu wszelkich czynności zmierzających do utrzymywania nieruchomości w stanie nie pogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem, jak również do uzasadnionego inwestowania w tę nieruchomość.

Art. 189.

1. Nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa lub własność jednostki samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem art. 190, mogą być zarządzane wyłącznie przez osoby posiadające licencję zawodową w zakresie zarządzania nieruchomościami.

Art. 199.

2. Zarząd nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa oraz własność gminy, sprawowany w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy przez jednostki organizacyjne, przekształca się z tym dniem w trwały zarząd tych nieruchomości.

Na podstawie art. 189 tej ustawy nieruchomości stanowiące zasoby jednostek samorządowych mogą być zarządzane wyłącznie przez osoby mające licencje zarządców albo przez przedsiębiorców zatrudniających osoby z takimi licencjami. Art. 232 ust. 3 dopuszcza działalność osób nie posiadających licencji, ale tylko do końca bieżącego roku. Stąd powstała możliwość zarządzania budynkami, w których samorząd ma udziały przez osoby bez licencji. Trzeba pamiętać, że był to wyjątek od zasady zarządzania budynkami stanowiącymi zasób gminny czy powiatowy przez licencjonowanych zarządców. Przewidziano go na okres przejściowy trzech lat od wejścia w życie ustawy o gospodarce nieruchomościami. Po jego zakończeniu budynkami z udziałem gminy, powiatu, województwa samorządowego nie będą mogły zarządzać osoby bez licencji.

A trzeba pamiętać, że dyrektorzy szkół często odpowiadają za budynki: internatu, domu nauczyciela, warsztaty, budynki gospodarcze itp.

Na forum była już rozmowa na ten temat. Chodziło chyba o Elblag lub Sopot. Niestety nie pamietam.

Pozdrtawiam wszystkich.

W środę wyjeżdżam na urlop. Tzn. daleko od domu i szkoły.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]