projekt LOWE zostanie omówiony - jeśli jedziesz przypadkiem - na Konferencji OSKKO Oto punkt programu, a w nim nieco informacji:
LOWE – LOKALNE OŚRODKI WIEDZY I EDUKACJI W SZKOLE JAKO NARZĘDZIE INTEGRACJI I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ.
Jacek Kwiatkowski, Fundacja Małopolska Izba Samorządowa. Pojawiły się ogłoszenia o otwartym naborze zgłoszeń organów prowadzących szkoły w konkursie grantowym na organizację Lokalnego Ośrodka Wiedzy i Edukacji dla dorosłych przy szkołach działających lokalnie. W ramach realizacji projektu LOWE2 20 szkół z terenu kraju otrzyma wsparcie merytoryczne (dla kadry) i finansowe (do 250 tys zł) na uruchomienie i prowadzenie przez ok. 15 miesięcy
Warsztaty/dyskusja panelowa: „Rola LOWE w rozwiązywaniu problemów uczniów z udziałem dorosłych opiekunów”. Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji (LOWE) są ofertą edukacyjną dla osób dorosłych w zakresie edukacji poza- i nieformalnej realizowaną z wykorzystaniem potencjału lokalnej szkoły jako naturalnego integratora i animatora społeczności lokalnej.
Oferta edukacyjna powstaje w wyniku sieciowej współpracy lokalnych partnerów skoncentrowanych wokół szkoły i wspierających jej działania na podstawie dogłębnej diagnozy potrzeb edukacyjnych i luk kompetencyjnych dorosłych członków wspólnoty lokalnej.
LOWE jest innowacją społeczną poszerzającą funkcje szkoły o działalność edukacyjną dla dorosłych i integrującą międzypokoleniowo dzieci, młodzież oraz ich rodziców, dziadków i opiekunów. Doświadczenie I edycji LOWE (2017-2018), czyli 15 ośrodków utworzonych przez Fundację na terenie kraju, pokazuje wyraźnie pozytywny wpływ edukacji dorosłych na jakość ich życia oraz ich świadomość w zakresie indywidualnym, rodzinnym, środowiskowym, grupowym.
Praktycznie w każdym z 15 LOWE ważnym obszarem edukacyjnym były kwestie związane z wychowaniem dzieci i młodzieży we współczesnym świecie pełnym zagrożeń i rozluźniających się więzów społecznych, rodzinnych, tożsamościowych. Podczas warsztatu chcemy zaprezentować doświadczenia, jak LOWE wpływa na wzrost świadomości rodziców, dziadków, opiekunów, osób dorosłych w zakresie wyzwań wychowawczych i edukacyjnych oraz chcemy pokazać, jakimi metodami szkoła może jeszcze skuteczniej wpływać na integrację międzypokoleniową, kulturową itp. i w każdym innym wymiarze, by szybciej i skuteczniej rozwiązywać problemy rodziny i prowadzić skuteczną profilaktykę zagrożeń cywilizacyjnych, w tym dotyczących przemocy, depresji i kryzysów psychologicznych dzieci i młodzieży.
W dyskusji panelowej uczestniczyć będą dyrektorzy szkół, które prowadzą LOWE na terenie kraju i mają już doświadczenie dotyczące tego, jak LOWE może stać się narzędziem w skutecznej profilaktyce zagrożeń cywilizacyjnych rodziny, a w szczególności dzieci i młodzieży (uczniów).
-
jak coś - możemy znaleźć kontakt do prowadzących |