Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ocenianie w statucie
strony: [ 1 ]
KaPi29-10-2019 16:57:07   [#01]

Mamy tak:

1. uczeń, który nie przystąpił do danej formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych zobowiązany jest do zaprezentowania wiadomości i umiejętności w terminie do 2 tygodni od dnia zwrócenia uczniom ocenionych prac lub powrotu do szkoły.

2 uczeń, który nie wywiąże się z obowiązku, o którym mowa powyżej, otrzymuje ocenę niedostateczną z danej formy sprawdzania osiągnięć.

3. w szczególnie uzasadnionych przypadkach nauczyciel może zwolnić ucznia z przystąpienia do zaległego sprawdzianu.

4. uczeń ma prawo poprawić każdą ocenę, w terminie wyznaczonym przez nauczyciela, ale nie dłuższym niż do 2 tygodni od momentu wpisania ocen do dziennika.

 

to tak w trochę uproszczonej wersji... ale, czy taki zapis może być?

 

Skimir29-10-2019 17:48:38   [#02]

Każdy zapis może być do puki ktoś mocno zdesperowany nie zacznie drążyć. Bo jakbym chciał dziurę nauczycielowi i dyrektorowi w brzuchu powiercić to bym się zapytał czy maga dwóch tygodni jest ważniejsza od nabycia umiejętności. No a jak już te dwa tygodnie minęły to ta „pałka” w dzienniku jest za „niemanie” umiejętności czy za „niemanie” czasu/chęci na poprawę?

Ja jestem zwolennikiem umożliwiania uczniowi poprawy w czasie umówionym z nauczycielem. Podobnie przystępowanie do opuszczonego sprawdzianu. Zasady oceniania powinny tworzyć całość z trybem i warunkami uzyskania oceny wyższej niż przewidywana. Formułowanie ścisłych terminów czasem może przysporzyć więcej kłopotów niż pożytku. Ostatecznie i tak najważniejsze będzie czy uczeń miał szansę wykazać się opanowanymi umiejętnościami i wiedzą a nie czy zdążył to zrobić w ciągu określonego czasu.

eny29-10-2019 17:49:59   [#03]

2. uczeń, który nie wywiąże się z obowiązku, o którym mowa powyżej, otrzymuje ocenę niedostateczną z danej formy sprawdzania osiągnięć.

Ale jeśli nauczyciel nie sprawdził osiągnięć to za co wpisał ocenę niedostateczną ? Jedno przeczy drugiemu;) Oceny powinny być za wiadomości i umiejętności a nie za wywiązywanie się z obowiązków (tu ocena zachowania). Taka jest moja opinia.

AnJa29-10-2019 17:58:39   [#04]

Nie potrafiłbym obronić żadnego z tych zapisów, choć 1 i 4 próbowałbym.

KaPi29-10-2019 18:31:46   [#05]

Skimir, szansę to on, tylko czy z niej skorzysta.... nie może być sytuacji, że na koniec półrocza będzie pisał wszystkie sprawdziany... jak wystawić ocenę, jak żadnego nie napisze....?

Może podpowiedzcie, proszę, jak przeredagować te zapisy... 

DYREK30-10-2019 11:22:59   [#06]

Należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Czy uczeń ma obowiązek przystępowania do zaległych sprawdzianów? Dlaczego na koniec półrocza ma pisać wszystkie sprawdziany ? Czy to jest sposób na sprawdzenie osiągnięć edukacyjnych uczniów ?
  • Czy nie wystarczy odpowiedni zapis w statucie o warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych?
  • Czy Wasz zapis jest zgodny z celami oceniania wewnątrzszkolnego ?

Art. 44b ust.5 ustawy o systemie oświaty

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu:

1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
5) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia;
6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
KaPi04-11-2019 18:14:01   [#07]

Czy tak zmienione zapisy mogą zostać:

  1. Uczeń, który uzyskał bieżącą ocenę niedostateczną, zobowiązany jest nadrobić braki
    i uzupełnić zaległości.
  2. Nauczyciel może dodatkowo sprawdzić osiągnięcia edukacyjne ucznia, o którym mowa w ust. 1, w ustalonych przez siebie terminie i formie.
  3. Uczeń, który nie uczestniczył w określonej formie sprawdzania osiągnięć zobowiązany jest do zaprezentowania wiadomości i umiejętności w terminie i formie ustalonych przez nauczyciela.
  4. W sytuacjach uzasadnionych nauczyciel może zwolnić ucznia z przystąpienia do zaległego sprawdzianu osiągnięć edukacyjnych.
  5. Uczeń ma możliwość poprawy każdej oceny w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Ocena za poprawę jest dopisywana do wcześniejszej, przy czym ocena wyższa brana jest pod uwagę przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej.

Poprawę przewidywanej oceny mamy opisaną w innym paragrafie

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]