Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zajęcie resocjalizacyjne
strony: [ 1 ]
bogna418-01-2019 13:59:53   [#01]

Zajęcie resocjalizacyjne w SP z jakiego wymiaru powinny być?

Skimir18-01-2019 18:03:09   [#02]

Na jakiej podstawie są organizowane?

Skimir18-01-2019 18:19:50   [#03]

źle zrozumiałem... „z jakiego wymiaru” - 20 godzin.

bogda418-01-2019 21:17:53   [#04]

no  weź ;)  skimir resocjalizacyjne  to w więzieniu a nie u  ciebie 

elkap18-01-2019 22:22:24   [#05]

Bogda4, ale to ty pytałaś o zajęcia resocjalizacyjne. Może chodziło Ci o socjoterapeutyczne?

bogda418-01-2019 22:27:03   [#06]

elkup  jesteś  pewna ???   

elkap18-01-2019 23:18:51   [#07]

Czytaj ze zrozumieniem: mój nick to "elkap", nie "elkup".

Cytuję ciebie z postu nr 1 "Zajęcie resocjalizacyjne w SP z jakiego wymiaru powinny być?" i z postu 4: "no  weź ;) skimir resocjalizacyjne  to w więzieniu a nie u  ciebie"

Pytasz o zajęcia resocjalizacyjne. Z doświadczenia wiem, że w SP rzadko występuje konieczność przydzielania zajęć resocjalizacyjnych. Chociaż może się mylę, w czasie, gdy byłam dyrektorem, SP były sześcioklasowe. Może obecnie są inne problemy z uczniami klas VII i VIII.

Warto poczytać przepisy:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

§ 6.2. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane

działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:

1) klas terapeutycznych;

2) zajęć rozwijających uzdolnienia;

3) zajęć rozwijających umiejętności uczenia się;

4) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;

5) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;

6) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu – w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz

uczniów szkół ponadpodstawowych;

7) zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;

8) porad i konsultacji;

9) warsztatów.

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1578 oraz z 2018 r. poz. 1485)

§ 3. 1. Kształcenie, wychowanie i opiekę dla uczniów niedostosowanych społecznie organizuje się w szkołach, oddziałach i ośrodkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4 i 5, na każdym etapie edukacyjnym.

2. Kształcenie, wychowanie i opiekę dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym organizuje się w szkołach, oddziałach i ośrodkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4, 6 i 8, na każdym etapie edukacyjnym

§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:

1) zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz wymagań edukacyjnych, o których mowa w art. 44b ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem;

2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, a w przypadku ośrodków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5-9 - także wychowawców grup wychowawczych prowadzących zajęcia z wychowankiem w tym ośrodku, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia, w tym - w zależności od potrzeb - na komunikowanie się ucznia z otoczeniem z użyciem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC), oraz wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym lub szkolnym, w tym w przypadku:

a) ucznia niepełnosprawnego - działania o charakterze rewalidacyjnym,

b) ucznia niedostosowanego społecznie - działania o charakterze resocjalizacyjnym,

elkap18-01-2019 23:23:32   [#08]

sory:

 umknął mi podpunkt c, więc jeszcze raz:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1578 oraz z 2018 r. poz. 1485)

§ 3. 1. Kształcenie, wychowanie i opiekę dla uczniów niedostosowanych społecznie organizuje się w szkołach, oddziałach i ośrodkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4 i 5, na każdym etapie edukacyjnym.

2. Kształcenie, wychowanie i opiekę dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym organizuje się w szkołach, oddziałach i ośrodkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4, 6 i 8, na każdym etapie edukacyjnym

§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:

1) zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz wymagań edukacyjnych, o których mowa w art. 44b ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem;

2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, a w przypadku ośrodków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5-9 - także wychowawców grup wychowawczych prowadzących zajęcia z wychowankiem w tym ośrodku, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia, w tym - w zależności od potrzeb - na komunikowanie się ucznia z otoczeniem z użyciem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC), oraz wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym lub szkolnym, w tym w przypadku:

a) ucznia niepełnosprawnego - działania o charakterze rewalidacyjnym,

b) ucznia niedostosowanego społecznie - działania o charakterze resocjalizacyjnym,

c) ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym - działania o charakterze socjoterapeutycznym;

 

bogda418-01-2019 23:30:01   [#09]

:) niech się pani nie kompromituje i napisze o co pani chodzi

___ 

 jak  wygląda resocjalizacja w szkole masowej ? ktoś? coś ? 

Daniel120819-01-2019 20:39:29   [#10]

Jeżeli uczeń jest niedostosowany społecznie to realizuje obowiązek szkolny w szkole przy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Kierowany jest tam postanowieniem Sądu. Ale i w tych ośrodkach nie ma zajęć resocjalizacyjnych tylko są zajęcia socjoterapeutyczne. W szkołach gdzie uczą się dzieci zagrożone niedostosowaniem społecznym też organizuje się zajęcia socjoterapeutyczne. Nie są to zajęcia o których mówi wspomniane wyżej rozporządzenie. Na zajęcia socjoterapeutyczne dodatkowe godziny daje OP.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]