Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Cofnięcie pierwszoklasisty do zerówki /przedszkola
strony: [ 1 ]
Aleks17-01-2019 22:50:26   [#01]

Moi drodzy, czy na wniosek rodzica, możliwe jest przeniesienie do przedszkola ucznia, który został przyjęty do szkoły jako sześciolatek. Dziecko nie radzi sobie, wymaga ciągłej pomocy, a rodzic dopiero teraz zrozumiał, że posłanie niesamodzielnego dziecka do szkoły było błędem. Nie wiem na jakiej podstawie dziecko przyjęto do I klasy, ale obecnie rodzina się przeprowadziła do obwodu naszej szkoły i to nasz problem.

Pomóżcie, jeśli znacie jakąś podstawę prawną, bo ja nie mam pomysłu.

izael18-01-2019 08:36:04   [#02]

nie ma takiej możliwości

teraz tylko można ustalić (rodzice, szkoła), że dziecko zostanie na drugi rok w klasie pierwszej i w związku z tym ustalić, jak z nim pracować bardzo indywidualnie, by zapewnić mu rozwój w odpowiednim tempie

rzewa18-01-2019 10:08:28   [#03]

jeśli w szkole jest oddział przedszkolny, to pomimo tego, że formalnie będzie on zapisany do klasy I posłałabym go na zajęcia do tego oddziału

oczywiście z uwagi na jak najlepiej pojęte dobro dziecka

izael18-01-2019 11:27:47   [#04]

dobro dziecka najważniejsze, ale formalnie tak nie powinno się robić

gdyby dziecku/dzieciom wydarzył się wypadek (tfu) lub inna zaraza i weszłyby jakieś kontrole, to dyrektor raczej się z tego nie wytłumaczy

 

Aleks18-01-2019 18:44:42   [#05]

Bardzo dziękuję za wasze opinie. Niestety nie mamy  w szkole oddziału przedszkolnego, więc dziecko musi zostać w I klasie.

Klasa liczna i nie tylko jedno dziecko wymaga pomocy, więc o optymalny rozwój będzie trudno. Cóż życie!!!

Ala20-01-2019 19:46:40   [#06]

A może zindywidualizowana ścieżka kształcenia?

Potrzebna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej ale w takiej sytuacji to chyba nie problem

Aleks21-01-2019 21:39:40   [#07]

Niestety, w trakcie roku szkolnego wydano orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej, a to wyklucza ścieżkę .?

Ala22-01-2019 00:56:04   [#08]

A to jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?

Jeśli nie to nie wyklucza 😀

A jeśli tak, to można w IPET ustalić ilość godzin realizowanych indywidualnie

Aleks22-01-2019 22:50:36   [#09]

Tak kształcenia specjalnego. Ale z tymi godz. realizowanymi indywidualnie, to w ramach pomocy psych -ped. poza rewalidacją zaj. korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne i wyrównawcze.  Ale to i tak jeszcze za mało w odniesieniu do potrzeb.

izael23-01-2019 09:04:46   [#10]

no ale jak jest orzeczenie to jest IPET, tak?

i wtedy zespół podejmuje decyzję, co danemu dziecku jest potrzebne

:)

 

elkap23-01-2019 09:22:02   [#11]

IPET może określać, które zajęcia uczeń może realizować indywidualnie lub w małej grupie (z uwzględnieniem wskazań z orzeczenia lub wielospecjalistycznej oceny):

Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym  (dz. U. 2017 r., poz. 1578

§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:

1) zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz wymagań edukacyjnych, o których mowa w art. 44b ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, z późn. zm.2)), do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z uczniem;

2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, a w przypadku ośrodków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5–9 – także wychowawców grup wychowawczych prowadzących zajęcia z wychowankiem w tym ośrodku, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia, w tym – w zależności od potrzeb – na komunikowanie się ucznia z otoczeniem z użyciem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC), oraz wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu przedszkolnym lub szkolnym, w tym w przypadku:

a) ucznia niepełnosprawnego – działania o charakterze rewalidacyjnym,

b) ucznia niedostosowanego społecznie – działania o charakterze resocjalizacyjnym,

c) ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym – działania o charakterze socjoterapeutycznym;

3) formy i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy;

4) działania wspierające rodziców ucznia oraz – w zależności od potrzeb – zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-

pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi, innymi instytucjami oraz podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży, a w przypadku przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i oddziałów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. a–c, pkt 2, 3 i pkt 4 lit. a–c – również ze specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi i młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii;

5) zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia, a także:

a) w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej, branżowej szkoły I stopnia, liceum ogólnokształcącego i technikum – zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego,

b) zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy;

6) zakres współpracy nauczycieli i specjalistów, a w przypadku ośrodków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5–9 – także wychowawców grup wychowawczych, z rodzicami ucznia w realizacji przez przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, inną formę wychowania przedszkolnego, szkołę lub ośrodek zadań wymienionych w § 5;

7) w przypadku uczniów niepełnosprawnych – w zależności od potrzeb – rodzaj i sposób dostosowania warunków organizacji

kształcenia do rodzaju niepełnosprawności ucznia, w tym w zakresie wykorzystywania technologii wspomagających to kształcenie;

8) w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub wynikających z wielospecjalistycznych ocen, o których mowa w ust. 4 lub 9 – wybrane zajęcia wychowania przedszkolnego lub zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów.

Ala24-01-2019 01:14:38   [#12]

O! Właśnie to miałam na myśli 😀

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]