Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
kształcenie specjalne czy już nauczanie indywidualne? |
bega | 23-10-2018 22:55:34 [#01] |
---|
Jestem ciekawa, czy ktoś spotkał się z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - afazja - które oprócz rewalidacji, zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, korekcyjno - kompensacyjnych zaleca również zajęcia indywidualne z j.polskiego i matematyki, w razie trudności i z innych przedmiotów. Uczeń jest w IV klasie, ma trudności w pisaniu i czytaniu, liczy do 10 na konkretach. Proponowałam po jednej godzinie indywidualnych zajęć wyrównawczych z polskiego i matematyki. Rodzic, poinstruowany przez poradnię, stoi na stanowisku, żeby wszystkie godziny były realizowane indywidualnie i na dodatek w formie "minimum programowego" - cytuję poradnię. Takiego orzeczenia nigdy wcześniej nie widziałam. |
Zwojka | 24-10-2018 09:19:58 [#02] |
---|
Dziecko z aspergerem w IV klasie. W orzeczeniu wskazane zatrudnienie asystenta nauczyciela (orzeczenie z 2017r.) czy zatrudnić nauczyciela wspomagającego, czy pomoc nauczyciela? Mam zatrudnionego nauczyciela wspomagającego dla dziecka autystycznego, który dwa dni w tygodniu (podczas nieobecności "swojego" ucznia), wspomaga nauczycieli i tego ucznia z IV klasy. Pytania mam w sumie dwa:
1. czy mogę zastosować takie rozwiązanie z nauczycielem wspomagającym?
2. czy mogę zatrudnić dodatkowo pomoc nauczyciela?
powielam wątek ;-) |
Poppy | 24-10-2018 09:25:18 [#03] |
---|
Tak, mamy już kilka takich orzeczeń. Indywidualne zajęcia planujemy w ipecie i reazlizujemy indywidualnie. Liczbę godzin i przedmioty określamy po wielospecjalistycznej ocenie. Czasami uczeń ma np.2 godziny polskiego z klasą a 2 indywidualnie, czasami wszystko indywidualnie, zależy od zaleceń, rodzaju i stopnia niepełnosprawności itd., funkcjonowania ucznia. To nie są zajęcia wyrównawcze tylko programowe. Czasami uczeń ma wszystkie zajęcia indywidualnie.
Oficjalnie to nie jest nauczanie indywidualne, w praktyce trochę tak.
|
iw | 24-10-2018 18:44:16 [#04] |
---|
To jest jedna z form wsparcia ucznia z niepełnosprawnością. Ten uczeń indywidualnie realizuje wybrane zajęcia edukacyjne, ale na część chodzi z klasą. Ilość godzin realizowanych indywidualnie określa w ipet zespół nauczycieli i specjalistów. Korzystne rozwiązanie dla części uczniów z niepełnosprawnością. |
bega | 24-10-2018 21:39:02 [#05] |
---|
Dziękuję za informacje. Jutro zrobię aneks, tyle że organizacyjnie to bardzo trudne - takie wyprowadzanie ucznia z klasy do innego nauczyciela. Nie mam ani wolnych pomieszczeń, ani wolnych nauczycieli. A zatrudnienie kogoś, kto wchodzi na jedną godzinę dziennie, też niewykonalne. Uczeń jest w klasie IV, gdyby organ pozwolił na to, że j.polskiego uczy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, byłoby to jakieś wyjście. Ale pewnie nie pozwoli. |
rzewa | 25-10-2018 10:12:26 [#06] |
---|
te zajęcia indywidualne mogą być prowadzone ale nie muszą - to czy będą one prowadzone, a jeśli tak to w jakiej liczbie decyduje OP wraz z dyrektorem, który odpowiada za organizację tych zajęć jeśli są |
Oskisu | 25-10-2018 12:40:56 [#07] |
---|
"Mogą ale nie muszą" - myślę, że rodzica to nie będzie interesowało, jeżeli ma w orzeczeniu to uważa, że jego dziecko ma to mieć. Mam kilku uczniów z takimi zajęciami (dodatkowe pomieszczenia, sprzęt, zatrudnienie "wolnych na rynku" nauczycieli, etc. Dochodzą do tego ZŚK - ścieżki i "meksyk", za chwilę każdy uczeń, który nie radzi sobie albo ma jakieś kłopoty będzie "życzył" sobie ścieżki. Poradnie powinny ograniczać przydzielanie takich zajęć. Dawać tylko tym, którzy tego bardzo potrzebują. |
rzewa | 25-10-2018 14:01:26 [#08] |
---|
wpisanie przez ppp takich zajęć do orzeczenia do niczego nie zobowiązuje OP |
Oskisu | 26-10-2018 10:54:50 [#09] |
---|
Tak, tylko z jednej strony jest OP z drugiej rodzic i dziecko, a w środku dyrektor........... | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|