Forum OSKKO - wątek

TEMAT: kształcenie specjalne czy już nauczanie indywidualne?
strony: [ 1 ]
bega23-10-2018 22:55:34   [#01]

Jestem ciekawa, czy ktoś spotkał się z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - afazja - które oprócz rewalidacji, zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, korekcyjno - kompensacyjnych zaleca również zajęcia indywidualne z j.polskiego i matematyki, w razie trudności i z innych przedmiotów. Uczeń jest w IV klasie, ma trudności w pisaniu i czytaniu, liczy do 10 na konkretach. Proponowałam po jednej godzinie indywidualnych zajęć wyrównawczych z polskiego i matematyki. Rodzic, poinstruowany przez poradnię, stoi na stanowisku, żeby wszystkie godziny były realizowane indywidualnie i na dodatek w formie "minimum programowego" - cytuję poradnię. Takiego orzeczenia nigdy wcześniej  nie widziałam.

Zwojka24-10-2018 09:19:58   [#02]

Dziecko z aspergerem w IV klasie. W orzeczeniu wskazane zatrudnienie asystenta nauczyciela (orzeczenie z 2017r.) czy zatrudnić nauczyciela wspomagającego, czy pomoc nauczyciela? Mam zatrudnionego nauczyciela wspomagającego dla dziecka autystycznego, który dwa dni w tygodniu (podczas nieobecności "swojego" ucznia), wspomaga nauczycieli i tego ucznia z IV klasy. Pytania mam w sumie dwa:

1. czy mogę zastosować takie rozwiązanie z nauczycielem wspomagającym?

2. czy mogę zatrudnić dodatkowo pomoc nauczyciela?

 

powielam wątek ;-)

Poppy24-10-2018 09:25:18   [#03]

Tak, mamy już kilka takich orzeczeń. Indywidualne zajęcia planujemy w ipecie i reazlizujemy indywidualnie. Liczbę godzin i przedmioty określamy po wielospecjalistycznej ocenie. Czasami  uczeń ma np.2 godziny polskiego z klasą a 2 indywidualnie, czasami wszystko indywidualnie, zależy od zaleceń, rodzaju i stopnia niepełnosprawności itd., funkcjonowania ucznia. To nie są zajęcia wyrównawcze tylko programowe. Czasami uczeń ma wszystkie zajęcia indywidualnie. 

Oficjalnie to nie jest nauczanie indywidualne, w praktyce trochę tak.

 

iw24-10-2018 18:44:16   [#04]

To jest jedna z form wsparcia ucznia z niepełnosprawnością. Ten uczeń indywidualnie realizuje wybrane zajęcia edukacyjne, ale na część chodzi z klasą. Ilość godzin realizowanych indywidualnie określa w ipet zespół nauczycieli i specjalistów. Korzystne rozwiązanie dla części uczniów z niepełnosprawnością.

bega24-10-2018 21:39:02   [#05]

Dziękuję za informacje. Jutro zrobię aneks, tyle że organizacyjnie to bardzo trudne - takie wyprowadzanie ucznia z klasy do innego nauczyciela. Nie mam ani wolnych pomieszczeń, ani wolnych nauczycieli. A zatrudnienie kogoś, kto wchodzi na jedną godzinę dziennie, też niewykonalne. Uczeń jest w klasie IV, gdyby organ pozwolił na to, że j.polskiego uczy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, byłoby to jakieś wyjście. Ale pewnie nie pozwoli.

rzewa25-10-2018 10:12:26   [#06]

te zajęcia indywidualne mogą być prowadzone ale nie muszą - to czy będą one prowadzone, a jeśli tak to w jakiej liczbie decyduje OP wraz z dyrektorem, który odpowiada za organizację tych zajęć jeśli są

Oskisu25-10-2018 12:40:56   [#07]

"Mogą ale nie muszą" - myślę, że rodzica to nie będzie interesowało, jeżeli ma w orzeczeniu to uważa, że jego dziecko ma to mieć. Mam kilku uczniów z takimi zajęciami (dodatkowe pomieszczenia, sprzęt, zatrudnienie "wolnych na rynku" nauczycieli, etc. Dochodzą do tego ZŚK - ścieżki i "meksyk", za chwilę każdy uczeń, który nie radzi sobie albo ma jakieś kłopoty będzie "życzył" sobie ścieżki. Poradnie powinny ograniczać przydzielanie takich zajęć. Dawać tylko tym, którzy tego bardzo potrzebują.

rzewa25-10-2018 14:01:26   [#08]

wpisanie przez ppp takich zajęć do orzeczenia do niczego nie zobowiązuje OP

Oskisu26-10-2018 10:54:50   [#09]

Tak, tylko z jednej strony jest OP z drugiej rodzic i dziecko, a w środku dyrektor...........

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]