Jeśli jest potrzeba organizacji zajęć dydaktyczno-wyrównawczych to należy iść drogą pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W rozporządzeniu jest opisane jak się ją organizuje: na wniosek, w formach itd itp. Natomiast w KN jest zapis, że nauczyciele w ramach 40 godzin pracy, poza pensum NIE prowadzi zajęć z ppp. W związku z czym, jeśli rodzice widzą potrzebę, to mogą składać wnioski - następnie zespół z wychowawcą na czele ustala formy pomocy ppp, poczynając od pracy na lekcji, dostosowań wymagań aż po zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (jeśli faktycznie są potrzebne) - wtedy Ty, składasz wiosek do OP o przydzielenia takich godzin (płatnych) pamiętając aby grupy nie były zanadto liczne (limity w rozporządzeniu - nigdy nie pamiętam gdzie jest pięć a gdzie osiem osób). Co zrobi OP? - Kto to wie :-)
Pytanie, na czym polega to zaplanowanie przez nauczyciela kółka matematycznego? Jeśli zaplanował sobie jakieś działania na rzecz uczniów i zostało to zawarte w planie pracy szkoły to jego wola - nie jest to pomoc pp, ot po prostu jakieś działania doraźne zmierzające do przygotowania uczniów do konkursu (to "koło" matematyczne może być nieregularnie prowadzone, może się zakończyć po konkursie itp.) Balansując na krawędzi zadań (są różne zdania) opisanych a art. 42 KN, raczej nie szedłbym drogą polecenia nauczycielowi prowadzenia zdw bezpłatnie - chyba, że masz na to pieniądze - wtedy to już nie nauczyciel planuje co będzie robić a Ty, wskazujesz zajęcia zgodne z potrzebami uczniów.
|