Forum OSKKO - wątek

TEMAT: sprawdzian- raport
strony: [ 1 ]
malmar1517-06-2004 18:56:37   [#01]

Siedzę sobie nad raportem i tak się zastanawiam, w jaki sposób mam wykazać, że nastąpił wzrost poprawności ortograficznej ( niewielki, ale jednak wzrost) w porównaniu do roku ubiegłego.

1. stand. 2.3- zad./ umiej. 21.VII- Pisze poprawnie pod względem ortograficznym- 0,42

 stand. 2.3- zad./ umiej. 22.III- Pisze poprawnie pod względem ortograficznym- 0,71

Czy należy zsumować dla celów porównawczych i podzielić przez 2 ?

2. Druga rzecz to łatwość danej umiejętności. Kolega z gimnazjum twierdzi, że podano im iż, wszystko co jest powyżej 0,60 to jest dobrze, a wszystko do 0,59- do poprawy (tzn. do programu poprawy efektywności). Czy ma rację?

Mnie się gdzieś kołacze, że zgodnie z pomiarem dydaktycznym "dobrze" zaczyna się od 0,70.

 Pozdrawiam
Jola17-06-2004 23:03:09   [#02]

1. Wydaje mi się, że wystarczy wykazać tylko wzrost. W tym przypadku (0,71) także - opanowanie umiejętności.
Czy konieczne tu są liczby?

2.Według mnie dobrze Ci się kołacze.
O,70 to inaczej oznacza, że uczeń (szkoła) uzyskał (-a)
70% punktów możliwych do uzyskania (=opanował umiejętność).

ElaM17-06-2004 23:07:28   [#03]

ach te raporty...

Pisząc te raporty i tzw programy naprawcze mam cały czas wątpliwości. No bo jak mam naprawiać coś (umiejętności, wiedzę  uczniów), którzy opuszczają szkołę? i w przyszłym roku inna już klasa może mieć zupełnie problemy z czymś innym!  Tak jak kazdy uczeń, to jednostka niepowtarzalna sama w sobie.To miałoby sens gdyby te sprawdziny były na zakończenie klasy 5 a potem jeszcze raz po kl.6. Wydaje mi się że tworzymy sztukę dla sztuki.

Qde musiałam gdzieś sobie ulżyć;)

Gaba18-06-2004 02:30:10   [#04]

- nie jest mozliwe porównywanie sprawdzianów takie, w jakie chcecie wejść - narzędzia nie są identyczne. To jest możliwe tylko wtedy, gdy tym samym narzędziem badacie różne populacje  (my od 1999r. tak mamy z matmy i z polskiego).

Możecie jedynie zaobserwować pewne tendencje - a czy to tobrze czy źle, bym nie wchodziła - pomiar dydaktyczny jest jedną z hipotez dot. wiedzy i nie stanowi wiedzy pewnej, nalezy do nurtu technologicznego w pedagogice i powinien być wykorzystywany jako narzędzie uzupełniające - a nie podstawowe w ocenianiu.

ellys18-06-2004 06:09:03   [#05]

malmar

Sądzę, że masz rację odnośnie łatwości - 0,7 to wynik dobry, odpowiadający szkolnej ocenie 4.

Gdy analizuję wyniki sprawdzianu, to staram się porównywać nie tylko wyniki z poprzednimi latami ale również z wynikami diagnozy wewnętrznej. Badamy poziom kompetencji polonistycznych i matematycznych w klasie IV we wrześniu, następnie po klasie V, sprawdzian próbny i końcowy zewnętrzny w kl. VI. Wyników gromadzi się sporo i daje to możliwość porównania i wyciągnięcia wniosków co do ewentualnych postępów lub ich braku. Narzędzia pomiarowe konstruujemy w oparciu o standardy, tak aby stawało się to wszystko porównywalne.

Również zastanawiamy sie nad tzw programami naprawczymi ale kierujemy je indywidualnie do uczniów i rodziców. Każdemu przekazujemy informację, które umiejętności wypadły słabo i nauczyciele podają rodzaj ćwiczeń, które pomogą wyrównać braki. Co dalej rodzice z tym robią? Powinni pracować z dziećmi ale życie pokazuje raczej coś innego. 

Jesteśmy zespołem, więc do gimnazjum trafiają te same dzieciaki co kończyły VI. Zaczynamy od zespołów wyrównujących wiedzę, od razu wiemy kto powiniem na nie uczęszczać, n-le wiedzą jakie umiejętności trzeba doskonalić itp Ale prawdę mówiąc i bez tej całej mrówczej pracy, sprawdzianów zewnętrznych i tak n-l wie, kto i jakie ma braki, czy pracuje i jakie postępy poczynił.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]