Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Akt nadania kontraktowego po 17 latach od rozwiązania umowy
strony: [ 1 ]
pepe13-08-2018 16:56:50   [#01]

Proszę o radę, pomoc w rozwiązaniu następującej sytuacji.

Wpłynął do mnie wniosek o wydanie aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego osobie, która:

1.    rozpoczęła pracę w szkole w dniu 1.09.1998 r. - umowa na czas określony (bez kwalifikacji) do 31.08.1999 r.;

2.    w dniu 30.06.1999 r. uzyskała kwalifikacje;

3.    od 1.09.1999 r. została zatrudniona zgodnie z kwalifikacjami na czas nie określony;

4.    od 29.05.2000 r. przebywała ciągle na: zwolnieniu lekarskim – ciąża, następnie na urlopie macierzyńskim, potem na wychowawczym;

5.    rozwiązała umowę o pracę 30.09.2001 r. (w tym czasie nie byłem jeszcze dyrektorem tej szkoły, jestem od 2006 r.)

 

We wniosku osoba ta powołuje się na art.7 ust.3 ustawy z dn. 18.02.2000 r. o zmianie ustawy KN:

„Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie ustawy na podstawie umowy o pracę, którzy posiadają wymagane kwalifikacje, z tym dniem uzyskują z mocy prawa stopień nauczyciela kontraktowego i stają się nauczycielami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę odpowiednio na czas określony lub nie określony”.

Swój wniosek uzasadnia podjęciem pracy w (innej) szkole od 1.09.br.

 

Moje pytania:

1. Czy przytoczony wyżej art. ma jeszcze moc prawną, czy obowiązuje?

2. Czy opisana sytuacja daje prawo tej osobie do uzyskania aktu nadania nauczyciela kontraktowego?

3. Jeśli tak, to kto go powinien wystawić?

rzewa13-08-2018 18:03:51   [#02]

1. tak, obowiązuje od 6.02.2000 r., czyli w dniu wejścia w życie tej ustawy osoba ta była zatrudniona w szkole na stanowisku nauczyciela i posiadała kwalifikacje wymagane ustawą Karta Nauczyciela

2. w związku z powyższym jak najbardziej osoba ta powinna otrzymać w tym dniu akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.

3. dyrektor szkoły, która zatrudniała nauczyciela w dniu 6.02.2000 r. Jeśli wg dokumentacji szkolnej tego aktu nie otrzymała bo go nie wystawiono, to należy to zrobić wykorzystując do tego celu odpowiedni wzór tj. wzór nadania stopnia z mocy prawa na podstawie tego przepisu; wpisać tam datę uzyskania stopnia 6.02.2000 ale datę wystawienia aktu wpisać dzisiejszą jak również pod aktem powinien być podpis obecnego dyrektora. W uzasadnieniu należy napisać to, że osoba uzyskała stopień, gdyz spełniała wymagania kwalifikacyjne i była wówczas zatrudniona jako n-l oraz to, że nie wydano aktu w terminie i na wniosek osoby zainteresowanej obecnie naprawiono ten błąd.

 

pepe13-08-2018 20:42:44   [#03]

do rzewy:

Jeśli Ty tak mówisz, to znaczy że tak ma być!

a mógłbym prosić o link do takiego wzoru nadania :)

rzewa13-08-2018 23:28:35   [#04]

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20000700825/O/D20000825.pdf

załącznik nr 7

metryczki obu ustaw: zarówno KN jak i ustawy zmieniającej należy zostawić w brzmieniu zgodnym ze wzorem

uzasadnienie należy napisać np. na drugiej stronie i także opatrzyć je bieżącą datą oraz pieczęcią i podpisem (można też uzasadnienie wpisać na tej samej stronie -> bezpośrednio przed pouczeniem o możliwości odwołania)

stawiamy obie pieczątki jedną pod drugą: najpierw pieczątkę adresową szkoły a potem imienną dyrektora w miejscu przewidzianym na podpis - jeśli dyrektor ma na pieczątce imiennej wymienioną nazwę szkoły to wystarczy tylko pieczęć imienna dyrektora

pamiętaj, że dyrektor szkoły jest organem, który nie posiada prawa do używania pieczęci urzędowej

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]