Proszę o radę, pomoc w rozwiązaniu następującej sytuacji.
Wpłynął do mnie wniosek o wydanie aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego osobie, która:
1. rozpoczęła pracę w szkole w dniu 1.09.1998 r. - umowa na czas określony (bez kwalifikacji) do 31.08.1999 r.;
2. w dniu 30.06.1999 r. uzyskała kwalifikacje;
3. od 1.09.1999 r. została zatrudniona zgodnie z kwalifikacjami na czas nie określony;
4. od 29.05.2000 r. przebywała ciągle na: zwolnieniu lekarskim – ciąża, następnie na urlopie macierzyńskim, potem na wychowawczym;
5. rozwiązała umowę o pracę 30.09.2001 r. (w tym czasie nie byłem jeszcze dyrektorem tej szkoły, jestem od 2006 r.)
We wniosku osoba ta powołuje się na art.7 ust.3 ustawy z dn. 18.02.2000 r. o zmianie ustawy KN:
„Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie ustawy na podstawie umowy o pracę, którzy posiadają wymagane kwalifikacje, z tym dniem uzyskują z mocy prawa stopień nauczyciela kontraktowego i stają się nauczycielami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę odpowiednio na czas określony lub nie określony”.
Swój wniosek uzasadnia podjęciem pracy w (innej) szkole od 1.09.br.
Moje pytania:
1. Czy przytoczony wyżej art. ma jeszcze moc prawną, czy obowiązuje?
2. Czy opisana sytuacja daje prawo tej osobie do uzyskania aktu nadania nauczyciela kontraktowego?
3. Jeśli tak, to kto go powinien wystawić? |