Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Ocena śródroczna, a końcoworoczna |
wiechna | 14-06-2018 21:36:11 [#01] |
---|
Czy uczeń, który otrzymał w I półroczu ocenę śródroczną dostateczną, a w drugim półroczu ma tylko oceny bardzo dobre może otrzymać ocenę końcoworoczną bardzo dobrą? |
AnJa | 14-06-2018 21:48:01 [#02] |
---|
Co do zasady tak. Ale nie wiem, co macie w statucie. |
Skimir | 14-06-2018 21:57:01 [#03] |
---|
Skoro na koniec roku spełnia wszystkie wymagania określone przez nauczyciela na ocenę bardzo dobrą (zarówno te z pierwszego okresu jak i drugiego) to nie tyle może, a nawet powinien dostać ocenę bardzo dobrą na koniec roku. |
wiechna | 14-06-2018 22:02:50 [#04] |
---|
Niestety statut szkoły nie jest aż tak precyzyjny ( wniosek na radzie zapewne będzie), a skoro nie precyzuje tego niniejszy dokument, to w tej sytuacji ocena końcoworoczna nie powinna uwzględniać oceny z I półrocza? |
AnJa | 14-06-2018 22:06:52 [#05] |
---|
Jak Skimir. |
rzewa | 14-06-2018 22:10:31 [#06] |
---|
tak dla porządku: nie ma oceny końcoworocznej -> jest ocena śródroczna i roczna
i jak sama nazwa wskazuje ocena roczna jest oceną sumatywną za cały rok szkolny |
wiechna | 14-06-2018 22:16:17 [#07] |
---|
Dzięki za sugestie
|
wiechna | 14-06-2018 22:23:48 [#08] |
---|
Tak, to prawda ;-) nie ma końcoworocznej. Ale skoro się włączyłaś w ten wątek Rzewo, to chętnie poznam Twoje zdanie. Rozumiem, że ocena roczna ( jak nazwa wskazuje: roczna) powinna uwzględnić tę z pierwszego półrocza i może być o 2 oceny wyższa od tej z pierwszego półrocza? |
Jacek | 14-06-2018 22:25:48 [#09] |
---|
jak uczeń zasłużył, posiada wiedzę i umiejętności na taką ocenę to oczywiście tak. Ocena śródroczna to jak selfie w trakcie i wtedy mogło być nieco zamazane. |
wiechna | 14-06-2018 22:31:12 [#10] |
---|
Dzięki Jacku. Dobry przyklad;-) post został zmieniony: 14-06-2018 22:31:51 |
Areq | 15-06-2018 09:40:45 [#11] |
---|
Nauczyciel decyduje o ocenie. Jak wystawi bardzo dobry to tak będzie. |
Skimir | 15-06-2018 15:45:19 [#12] |
---|
Ocena śródroczna nie jest "zamknięciem" ocen z pierwszego okresu. Ona tylko informuje ucznia o tym na jakim poziomie opanował umiejętności w styczniu czy tam lutym co do których nauczyciel sformułował wymagania.
Moje zdanie w temacie ustalania oceny końcowej jest takie, że nauczyciel powienień "zasłonić" sobie rubrykę z ocenami śródrocznymi, popatrzeć za co uczeń dostawał oceny podczas całego roku i na tej podstawie określić ocenę roczną. Dla wielu, ocena śródroczna jest jakimś specyficznym "fetyszem" - dostał "trzy" to nie ma opcji aby umiał później na "pięć".
Swoją drogą, jeśli w statucie szkoły jest zapis, który powoduje, że ocena śródroczna w jakikolwiek sposób ogranicza skalę ocen stosowanych na koniec roku, to ja bym go jak najszybciej usunął. post został zmieniony: 15-06-2018 15:46:03 |
eny | 15-06-2018 15:55:06 [#13] |
---|
Ocenę roczną wystawia nauczyciel biorąc pod uwagę przyrost wiedzy... Pokutuje w środowisku zjawisko"średniej ocen" i stąd takie problemy.
Jeżeli nauczyciel uzna, że jest przyrost pozwalający wystawić ocenę bardzo dobrą to nie ma przeszkód (no chyba, ze statut stanowi inaczej) post został zmieniony: 15-06-2018 15:55:34 |
og | 15-06-2018 17:52:27 [#14] |
---|
Wszelkie zapisy i praktyki uzależniające wysokość oceny końcowej od wyniku klasyfikacji śródrocznej są nieuprawnione, gdyż łamią zapisaną w art. 44 definicję (prawo), ale i (niestety) pokazują niezrozumienie konstruktywistycznej teorii wiedzy i umiejętności. Nauczyciel powinien rozpoznawać postęp i poziom tego postępu, a nie wyciągać średnie. Średnia nie pokazuje postępu.
1 przykład - 1,1,3,1,4,5,6 - może spokojnie pokazywać postęp na 4. Nauczyciel mistrzowsko musi mieć napisane wymagania edukacyjne i je rozumieć.
2 przykład sekwencja odwrotna - być może nawet może N ustalić dop. post został zmieniony: 15-06-2018 17:53:14 | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|