Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ocena śródroczna, a końcoworoczna
strony: [ 1 ]
wiechna14-06-2018 21:36:11   [#01]

Czy uczeń, który otrzymał w I półroczu ocenę śródroczną dostateczną, a w drugim  półroczu ma tylko oceny bardzo dobre może otrzymać ocenę końcoworoczną bardzo dobrą? 

AnJa14-06-2018 21:48:01   [#02]

Co do zasady tak. Ale nie wiem, co macie w statucie.

Skimir14-06-2018 21:57:01   [#03]

Skoro na koniec roku spełnia wszystkie wymagania określone przez nauczyciela na ocenę bardzo dobrą (zarówno te z pierwszego okresu jak i drugiego) to nie tyle może, a nawet powinien dostać ocenę bardzo dobrą na koniec roku.

wiechna14-06-2018 22:02:50   [#04]

Niestety statut  szkoły nie jest aż tak precyzyjny ( wniosek na radzie zapewne będzie), a skoro nie precyzuje tego niniejszy dokument, to w tej sytuacji ocena końcoworoczna nie powinna uwzględniać oceny z I półrocza?

AnJa14-06-2018 22:06:52   [#05]

Jak Skimir.

rzewa14-06-2018 22:10:31   [#06]

tak dla porządku: nie ma oceny końcoworocznej -> jest ocena śródroczna i roczna

i jak sama nazwa wskazuje ocena roczna jest oceną sumatywną za cały rok szkolny

wiechna14-06-2018 22:16:17   [#07]

Dzięki za sugestie

 

wiechna14-06-2018 22:23:48   [#08]

Tak, to prawda ;-) nie ma końcoworocznej. Ale skoro się włączyłaś w ten wątek Rzewo, to chętnie poznam Twoje zdanie. Rozumiem, że ocena roczna ( jak nazwa wskazuje: roczna) powinna uwzględnić tę z pierwszego półrocza i może być o 2 oceny wyższa od tej z pierwszego półrocza? 

Jacek14-06-2018 22:25:48   [#09]

jak uczeń zasłużył, posiada wiedzę i umiejętności na taką ocenę to oczywiście tak. Ocena śródroczna to jak selfie w trakcie i wtedy mogło być nieco zamazane.

wiechna14-06-2018 22:31:12   [#10]

Dzięki Jacku. Dobry przyklad;-)


post został zmieniony: 14-06-2018 22:31:51
Areq15-06-2018 09:40:45   [#11]

Nauczyciel decyduje o ocenie. Jak wystawi bardzo dobry to tak będzie. 

Skimir15-06-2018 15:45:19   [#12]

Ocena śródroczna nie jest "zamknięciem" ocen z pierwszego okresu. Ona tylko informuje ucznia o tym na jakim poziomie opanował umiejętności w styczniu czy tam lutym co do których nauczyciel sformułował wymagania.

Moje zdanie w temacie ustalania oceny końcowej jest takie, że nauczyciel powienień "zasłonić" sobie rubrykę z ocenami śródrocznymi, popatrzeć za co uczeń dostawał oceny podczas całego roku i na tej podstawie określić ocenę roczną. Dla wielu, ocena śródroczna jest jakimś specyficznym "fetyszem" - dostał "trzy" to nie ma opcji aby umiał później na "pięć".

Swoją drogą, jeśli w statucie szkoły jest zapis, który powoduje, że ocena śródroczna w jakikolwiek sposób ogranicza skalę ocen stosowanych na koniec roku, to ja bym go jak najszybciej usunął.


post został zmieniony: 15-06-2018 15:46:03
eny15-06-2018 15:55:06   [#13]

 Ocenę roczną wystawia nauczyciel biorąc pod uwagę przyrost wiedzy... Pokutuje w środowisku zjawisko"średniej ocen" i stąd takie problemy.

Jeżeli nauczyciel uzna, że jest przyrost pozwalający wystawić ocenę bardzo dobrą to nie ma przeszkód (no chyba, ze statut stanowi inaczej)


post został zmieniony: 15-06-2018 15:55:34
og15-06-2018 17:52:27   [#14]

Wszelkie zapisy i praktyki uzależniające wysokość oceny końcowej od wyniku klasyfikacji śródrocznej są nieuprawnione, gdyż łamią zapisaną w art. 44 definicję (prawo), ale i (niestety) pokazują niezrozumienie konstruktywistycznej teorii wiedzy i umiejętności. Nauczyciel powinien rozpoznawać postęp i poziom tego postępu, a nie wyciągać średnie. Średnia nie pokazuje postępu.

1 przykład - 1,1,3,1,4,5,6 - może spokojnie pokazywać postęp na 4. Nauczyciel mistrzowsko musi mieć napisane wymagania edukacyjne i je rozumieć.

2 przykład sekwencja odwrotna - być może nawet może N ustalić dop.


post został zmieniony: 15-06-2018 17:53:14

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]