Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ewaluacja zewnętrzna - procedury, narzędzia 2017
strony: [ 1 ]
Magosia08-12-2017 12:39:27   [#01]

Dzień dobry:-)

Ewaluacja jest mi bardzo bliska- znałam procedury, narzędzia, moja szkoła była ewaluowana, platfoma SEO była cennym źródłem informacji. 

Nie jestem już dyrektorem, nie mam dostępu do aktualnej platformy. 

Pytanie do praktyków lub po prostu  do tych, którzy wiedzą, jak jest teraz:

1) Czy dyrektor ma nadal dostęp do wszystkich narzędzi ewaluacji zewnętrznej?

2) Czy dyrektor ma dostęp do narzędzi dotyczących konkretnego badania ewaluacyjnego zapowiedzianego w jego szkole? Jeśli tak, to w jakim terminie przed rozpoczęciem ewaluacji?

3) Czy nadal dyrektor może (powinien) udostępnić stosowne narzędzia nauczycielom przed rozpoczęciem ewaluacji? 

4) Czy nadal obowiązuje zasada JAWNOŚCI I DOSTĘPNOŚCI NARZĘDZI/CELÓW/KRYTERIÓW?

Z góry dziękuję za odpowiedzi- podpowiedzi, gdzie szukać aktualnej wiedzy i procedur obowiązujących w  tym roku od września. 

Pozdrawiam M. 

 

elkap08-12-2017 14:34:22   [#02]

Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego

 § 26. 1. Dostęp do platformy uzyskują w zakresie:

1) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego do przeprowadzania ewaluacji, kontroli i monitorowania oraz analizy danych dotyczących nadzoru pedagogicznego gromadzonych na platformie i opracowania wyników – pracownicy urzędów obsługujących ministrów sprawujących nadzór pedagogiczny i podległych im lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych lub organów, o których mowa w art. 53 ust. 1 i 2, art. 54 oraz art. 60 ust. 4 i 6 ustawy, oraz kuratoriów oświaty, wykonujący zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego, koordynujący lub nadzorujący wykonywanie tych zadań;

2) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie ewaluacji i kontroli prowadzonej w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – nauczyciele, uczniowie i rodzice;

3) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie ewaluacji i monitorowania prowadzonych w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – dyrektorzy tych szkół i placówek;

4) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach lub placówkach – przedstawiciele organów prowadzących te szkoły lub placówki;

5) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego – przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego prowadzących szkoły lub placówki.

Wiem od znajomych, którzy mieli lub mają ewaluację teraz, że dyrektor ma dostęp do platformy przed rozpoczęciem ewaluacji, więc narzędzia są jawne. Ile wcześniej, to zależy od tego, kiedy wizytatorzy założą ewaluację na platformie, ale najczęściej 2 – 3 tygodnie przed jej rozpoczęciem. Ten dostęp obejmuje narzędzia z zakresu badanych wymagań.

Na stronie www.npseo.pl są opisane modele prowadzenia ewaluacji zewnętrznej, ale niestety nie zaktualizowane po ostatniej zmianie przepisów.

 

Magosia08-12-2017 16:20:56   [#03]

Elkap - znam te zapisy.:-)

Modele opisane na www.seo.pl też znam.

Dzięki:-)

 zależało mi na tej informacji bieżącej od dyrektorów, którzy w tym roku mieli/mają ewaluację. 

Dostęp do narzędzi w  trakcie ewaluacji jest oczywisty, bo nauczyciele, uczniowie i - (czasem) rodzice wypełniają ankiety elektronicznie/udzielają informacji, więc muszą mieć dostęp w momencie ich uzupełniania.  

Dostęp dyrektor "w trakcie ewaluacji" jest  też oczywisty, ale tu pojawiły się wątpliwości, od którego momentu  ma dostęp; czy: 

1) od powiadomienia o terminie ewaluacji

2) ok. 2-3 tygodnie przed ewaluacją (tak było) 

3) czy od dnia rozpoczęcia  ewaluacji w szkole. 

Miałam nadzieję, że nadal  narzędzia są dostępne dla dyrektora ok. 2 tygodnie przed ewaluacją.

Zatem raz jeszcze dzięki za potwierdzenie mojego stanu wiedzy:-)

 

Czy ktoś może się podzielić  doświadczeniem z ewaluacji wymagania nr 1 w przedszkolu "Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. "

Jakie metody/narzędzia - ankieta dla dyrektora, dla nauczycieli , czy tez dla rodziców,

czy obserwacja zajęć - wg jakiego  klucza,

wywiad z dyrektorem, fokusowy z nauczycielami, czy też rozmowa z dziećmi..., 

analiza dokumentów - jakich przede wszystkim? 

 

Szukam aktualnych informacji, chcąc pomóc innym:-)

 Dziękuję i pozdrawiam :-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]