Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uczeń z orzeczeniem w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej
strony: [ 1 ]
Ewa Ewa28-11-2017 14:09:01   [#01]

Witam. Proszę o pomoc. Mam w klasie VII ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, realizuje podstawę szkoły specjalnej. Czy powinien chodzić na wszystkie zajęcia i oprócz tego na rewalidację?? Czy jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z niektórych zajęć np. chemii, fizyki, biologii...Czy powinien mieć osobny dziennik??

DorotaN28-11-2017 18:57:51   [#02]

Zacznijmy od tego, że realizuje  inną podstawę programową,sa  inne ramowe plany nauczania a w związku z tym inne przedmioty. I 2 godziny rewalidacji w tygodniu. No i pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Zespół nauczycieli tworzy najpierw WOFU ( wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia ), później IPET ( indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny).

Jak zorganizować jego zajęcia w klasie - nie mam pojęcia:(

Ewa Ewa29-11-2017 14:15:23   [#03]

dzięki, nikt nie potrafi udzielić mi jednoznacznej odpowiedzi, odsyła do rozporządzeń, w których tak naprawdę nic nie ma na ten temat :(

olaszyma29-11-2017 14:49:25   [#04]

Od kiedy to orzeczenie? Na tym forum już wielokrotnie dyskutowano na ten temat, poszukaj w wątkach. Skontaktuj się ze szkoła specjalną i zapytaj jak technicznie rozwiązują problem dwóch podstaw prof.=gramowych w jednym oddziale. (Być może mają razem uczniów z lekkim i umiarkowanym)Tak po prawdzie, w szkole ogólnodostępnej to jest chyba niewykonalne a jeżeli ktoś twierdzi że mu się udaje to albo jest geniuszem dydaktyki i organizacji , albo "ściemnia". My radziliśmy sobie przez lata nauczaniem indywidualnym - uczniowie mieli zwykle inne schorzenia, które pozwalały na zorganizowanie NI . Teraz jest gorzej bo to nauczanie od września może odbywać się tylko w domu.

Ewa Ewa29-11-2017 15:52:26   [#05]

orzeczenie wydane w październiku, tez twierdzę, że to fikcja raczej będzie ale problem jest rzeczywisty...dzięki za wsparcie

elkap29-11-2017 21:00:28   [#06]

Z uwagi na to, że taki uczeń powinien realizować inną podstawę programową i inny tygodniowy wymiar zajęć jakimś sensownym wyjściem byłoby zorganizowanie mu edukacji w szkole ogólnodostępnej w oparciu o poniższy przepis Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,  niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym

§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:

(…)

8) w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub wynikających z wielospecjalistycznych ocen, o których mowa w ust. 4 lub 9 – wybrane zajęcia wychowania przedszkolnego lub zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów.

Czyli zespół opracowujący IPET powinien określić jakie zajęcia taki uczeń może realizować z klasą, a które powinien realizować indywidualnie lub w grupie do 5 uczniów, jeśli np. w szkole takich uczniów jest kilku.

Ewa Ewa30-11-2017 14:08:09   [#07]

dzięki, może faktycznie trzeba pójść w tym kierunku

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]