Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
uczeń z orzeczeniem w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej |
Ewa Ewa | 28-11-2017 14:09:01 [#01] |
---|
Witam. Proszę o pomoc. Mam w klasie VII ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, realizuje podstawę szkoły specjalnej. Czy powinien chodzić na wszystkie zajęcia i oprócz tego na rewalidację?? Czy jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z niektórych zajęć np. chemii, fizyki, biologii...Czy powinien mieć osobny dziennik?? |
DorotaN | 28-11-2017 18:57:51 [#02] |
---|
Zacznijmy od tego, że realizuje inną podstawę programową,sa inne ramowe plany nauczania a w związku z tym inne przedmioty. I 2 godziny rewalidacji w tygodniu. No i pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Zespół nauczycieli tworzy najpierw WOFU ( wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia ), później IPET ( indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny).
Jak zorganizować jego zajęcia w klasie - nie mam pojęcia:( |
Ewa Ewa | 29-11-2017 14:15:23 [#03] |
---|
dzięki, nikt nie potrafi udzielić mi jednoznacznej odpowiedzi, odsyła do rozporządzeń, w których tak naprawdę nic nie ma na ten temat :( |
olaszyma | 29-11-2017 14:49:25 [#04] |
---|
Od kiedy to orzeczenie? Na tym forum już wielokrotnie dyskutowano na ten temat, poszukaj w wątkach. Skontaktuj się ze szkoła specjalną i zapytaj jak technicznie rozwiązują problem dwóch podstaw prof.=gramowych w jednym oddziale. (Być może mają razem uczniów z lekkim i umiarkowanym)Tak po prawdzie, w szkole ogólnodostępnej to jest chyba niewykonalne a jeżeli ktoś twierdzi że mu się udaje to albo jest geniuszem dydaktyki i organizacji , albo "ściemnia". My radziliśmy sobie przez lata nauczaniem indywidualnym - uczniowie mieli zwykle inne schorzenia, które pozwalały na zorganizowanie NI . Teraz jest gorzej bo to nauczanie od września może odbywać się tylko w domu. |
Ewa Ewa | 29-11-2017 15:52:26 [#05] |
---|
orzeczenie wydane w październiku, tez twierdzę, że to fikcja raczej będzie ale problem jest rzeczywisty...dzięki za wsparcie |
elkap | 29-11-2017 21:00:28 [#06] |
---|
Z uwagi na to, że taki uczeń powinien realizować inną podstawę programową i inny tygodniowy wymiar zajęć jakimś sensownym wyjściem byłoby zorganizowanie mu edukacji w szkole ogólnodostępnej w oparciu o poniższy przepis Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa:
(…)
8) w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub wynikających z wielospecjalistycznych ocen, o których mowa w ust. 4 lub 9 – wybrane zajęcia wychowania przedszkolnego lub zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów.
Czyli zespół opracowujący IPET powinien określić jakie zajęcia taki uczeń może realizować z klasą, a które powinien realizować indywidualnie lub w grupie do 5 uczniów, jeśli np. w szkole takich uczniów jest kilku. |
Ewa Ewa | 30-11-2017 14:08:09 [#07] |
---|
dzięki, może faktycznie trzeba pójść w tym kierunku | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|