Z uwagi na różną szybkość rozwoju myślenia uczniów klas VII i VIII, a także, częściowo klasy VI,
można rozważyć wprowadzenie nauczania matematyki w grupach międzyoddziałowych
na różnych poziomach, podobnie jak to jest praktykowane w nauczaniu języków obcych
nowożytnych. Grupy międzyoddziałowe realizowałyby różne partie materiału w tempie
dostosowanym do możliwości uczniów, przy zachowaniu realizacji podstawy programowej.
Takie podejście nie powinno dzielić uczniów na lepszych lub gorszych, ale ma umoż-
liwić uczniom, u których myślenie abstrakcyjne rozwija się wolniej, płynne przejście do
etapu myślenia abstrakcyjnego. Uczniom, u których to myślenie rozwinęło się szybciej,
należy proponować zadania trudniejsze i pozwalające na głębszą analizę zagadnień, aby
właściwie stymulować ich rozwój. To tyle w temacie dzielenia na grupy z matematyki z zalecanych warunków realizacji pp z matematyki. Ja odpowiedziałam, że prawo oświatowe nie przewiduje tworzenia grup międzyoddziałowych z matematyki |