Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Przerwany staż
strony: [ 1 ]
Angelika207-06-2004 12:39:40   [#01]

Dzień dobry!

Bardzo proszę o 2 porady:
Od 2 lat jestem na stażu na nauczyciela mianowanego. Niestety nie będę mogła kontynuować pracy w tej szkole - byłam zatrudniona ostatnio tylko na okres zastępstwa. Szukam pracy w innej miejscowości.
Czy po 2 latach stażu powinnam złożyć dyrektorowi sprawozdanie z dotychczasowej działalności? I jakiego dokumentu mogę oczekiwać od dyrektora?
W nowej szkole złożę wniosek o kontynuację, ale nie wiem co powinnam otrzymać z tej szkoły, aby wykazać się ciągłością stażu i realizacją zadań z planu rozwoju.

I druga sprawa: Mój okres zastępstwa za nieobecnego nauczyciela trwał cały rok szkolny. Mam umowę od 1 września do 25 czerwca - na zastępstwo. Czy w takiej sytuacji zgodnie z Art. 64 Karty Nauczyciela, ust.5 - będę miała prawo do urlopu w wymiarze ferii, czyli do końca sierpnia czy otrzymam ekwiwalent? A jeżeli do końca sierpnia to na podstawie dodatkowej umowy???

Pozdrawiam

Alicja B07-06-2004 14:40:37   [#02]

1. Art. 9f ust. 2 KN - dyrektor szkoły, w której obecnie pracujesz, powinien wystawić Ci ocenę dorobku zawodowego za okres dotychczas odbytego stażu. W nowej szkole powinnaś mieć zaliczony okres stażu odbytego w poprzedniej szkole, jeśli otrzymałaśza ten okres  pozytywną ocenę dorobku zawodowego i jeśli podjęłaś zatrudnienie w nowej szkole nie później niż 3 miesiące po ustaniu poprzedniego zatrudnienia.

2. Wydaje mi się, że zgodnie z art. 64 ust. 5 KN masz prawo do urlopu proporcjonalnego do okresu zatrudnienia (w szkole pracowałaś krócej niż 10 miesięcy) i trzeba o ten czas urlopu propocjonalnego przedłużyć umowę. Albo może tu mieć zastosowanie art. 66 ust. 2 KN - ekwiwalent - przyjmując, że urlop nie może być wykorzystany z powodu rozwiązania umowy (umowa na czas określony rozwiązuje się z dniem określonym w umowie o pracę). Tak to chyba interpretował kiedyś mój tzw. organ prowadzący.

Pozdrawiam.