Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Świadectwa w SP prosze o pomoc
strony: [ 1 ]
MMM05-06-2004 21:27:22   [#01]
Proszę o pomoc. Czy druki świadectw są aktualne czy są jakieś zmiany.
Ewa z Rz06-06-2004 07:45:01   [#02]

Ostatnia zmiana to:

Rozporządzenie MENiS z dnia 8 kwietnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 115, poz. 1198) [ogłoszone w dniu 21 maja 2004]:

[ta część, która dotyczy wzorów świadeztw dla szkół podstawowych]

§ 1 pkt 7) lit. b) w części "2. Wykaz wzorów świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych o symbolu MEN-II i MENiS-II":
- w pkt "2.1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej":
- uchyla się pozycję dotyczącą wzoru nr 1a,
- uchyla się pozycje dotyczące wzorów nr 2a i 2b oraz dodaje się pozycje dotyczące wzorów nr 2c i 2d w brzmieniu:

 "2c  MENiS-II/3/2  dla uczniów klas IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży
 2d  MENiS-II/3-w/2  jak wyżej z wyróżnieniem"

- uchyla się pozycję dotyczącą wzoru nr 3a i dodaje się pozycję dotyczącą wzoru nr 3b w brzmieniu:

 "3b  MENiS-II/2a-sp/2
 dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, uczęszczających do klas IV i V szkoły podstawowej"

- w pkt "2.2. Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej":
- uchyla się pozycje dotyczące wzorów nr 6a i 6b oraz dodaje się pozycje dotyczące wzorów nr 6c i 6d w brzmieniu:

 

 "6c  MENiS-II/10/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży 
 6d
 MENiS-II/10-w/2  jak wyżej z wyróżnieniem"

- uchyla się pozycję dotyczącą wzoru nr 7a i dodaje się pozycję dotyczącą wzoru nr 7b w brzmieniu: 

 "7b
 MENiS-II/6a-sp/2
  dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej"

§ 2. W roku szkolnym 2003/2004 dopuszcza się wydawanie świadectw szkolnych na drukach według dotychczasowych wzorów nr 2a, 2b, 6a, 6b, 22a, 22b, 25a, 25b, 29b, 29c, 40a i 40b.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

MMM06-06-2004 11:48:33   [#03]

WIELKIE DZIĘKI

Ewa jesteś skarbnicą wiedzy. Dzięki.
Jolanta Szuchta06-06-2004 21:35:26   [#04]

To ja też

o świadectwach

Przedmiot wychowanie do życia w rodzinie wpisujemy na świadectwie -zaliczono, zaliczony,czy nic nie wpisujemy?

U mnie ten przedmiot był oddzielnie w klasie piątej która jest szostą a tematyka zjąc przerobiona tylko na lekcjach wychowawczych czy wpisujemy go na świadectwie ukończenia szkoły?

Uśka06-06-2004 22:20:18   [#05]
Nie wpisujemy
Jolanta Szuchta07-06-2004 07:26:13   [#06]

Zrozumiałam

że nie wpisujemy na świadectwach kończących,a wogóle?
hania07-06-2004 09:02:52   [#07]

w ogóle też nie

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=5526&st=0
Uśka07-06-2004 22:38:24   [#08]

Przepraszam Jolu ale nie mogłam wcześniej...

Dzięki haniu :)

general11108-06-2004 12:39:58   [#09]

Witam Ponownie!

Czy ktoś mnie pratuje ostatnią wykładnią dotyczącą wpisywania na świadectwie ukończenia Szkoły Podstawowej sztuki, muzyki i plastyki?

 

Ja mam tak : w klasie czwartek była sztuka, w piątej muzyka, a w szóstej muzyka i plastyka.

 

CO Z TYM ZZZZZZZZROBIĆ?

Elusia08-06-2004 15:22:23   [#10]

Muzyka i plastyka z klasy VI.

U mnie w kl. 4 mieli sztukę, w 5 plastykę w 6 muzykę. Wpisuję  plastykę z 5 i muzykę z 6.

general11108-06-2004 22:49:55   [#11]
Też bym tak wpisał, ale u mnie mówią że będą uśredniać do sztuki?
Elusia09-06-2004 09:16:54   [#12]
A jakim prawem?
general11109-06-2004 13:30:01   [#13]

Z jakiegoś szkolenia przywlekli wytyczne?

 

Ale dokładnie nie wiem więc nie mogę podstawy przytoczyć

Jasiu09-06-2004 13:42:39   [#14]

Już kiedyś o tej sprawie dykutowaliśmy i MENIS dało odpowiedź

 

Sprawa stanowiska OSKKO w sprawie:
projektu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynność

 wyniku dyskusji na Forum, dotyczącej sprawy traktowania bloków przedmiotowych, w wątku: Nowe wzory świadectw Biuro przygotowało i złożyło w MENiS dokumenty:

Pismo przewodnie - OSKKO/O-03/2003

Stanowisko OSKKO w sprawie rozporządzenia - pismo OSKKO/O-03/2003a

25 marca OSKKO otrzymało odpowiedź ministerstwa edukacji:

 

 

Ministerstwo                                                                                Warszawa, 18 marca 2003 r.

Edukacji Narodowej i Sportu

DKOS- 4030 -l 78/02/03

 

uprzejmie dziękuję za nadesłane uwagi dotyczące projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (pismo OSKKO/0-03/2003 z 3 marca br., które wpłynęło do tut. urzędu 12 marca br.).

Dziękuję również za deklarację chęci współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu w sprawach dotyczących opiniowania projektów aktów prawnych. Wyrażam głębokie przekonanie, że współpraca w tej dziedzinie przyczyni się do tworzenia takiego prawa oświatowego, które będzie jednoznacznie interpretowane przez wszystkich zainteresowanych.

Odnosząc się do konkretnych uwag sformułowanych przez Stowarzyszenie, wyrażam następującą opinię.

1. Wprowadzona w § 3 ust. 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U.Nr 15, póz. 142 z późn. zm.) możliwość zestawiania w szkolnym planie nauczania zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy winna być traktowana jako dopuszczona prawem

jedna z form realizacji zajęć edukacyjnych. Blok przedmiotowy nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym ujętym w ramowym planie nauczania.

 

2. Klasyfikacyjna ocena końcoworoczna musi być ustalona z obowiązkowych zajęć edukacyjnych (§ 10 ust. l rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 29, póz. 323 z późn. zm.)

 

3. Nie sądzę, by nauczyciel korzystający z możliwości zestawiania zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy (przy wyraźnym warunku zapewnienia realizacji zadań wynikających z podstawy programowej oraz zachowania wymiaru godzin poszczególnych

zajęć edukacyjnych, określonego w ramowym planie nauczania), miał jakiekolwiek trudności w ustaleniu klasyfikacyjnych ocen końcoworocznych z poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wchodzących w skład bloku przedmiotowego.

 

4. Nauczyciele, którzy zdobyli kwalifikacje do realizacji bloku przedmiotowego „sztuka" mogą uczyć plastyki i muzyki bądź prowadzić te dwa obowiązkowe zajęcia edukacyjne w formie bloku przedmiotowego „sztuka".

 

Bardzo istotnym elementem przy rozpatrywaniu kwestii dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania jest konieczność zachowania porównywalności świadectw, która byłaby bardzo trudna (albo wręcz niemożliwa) w przypadku możliwości zestawiania różnych zajęć edukacyjnych w bloki przedmiotowe. Ustalanie klasyfikacyjnych ocen końcoworocznych z poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wykorzystane jest również przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych (kryteria przyjęć muszą uwzględniać oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych - § 8 rozporządzenia

Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, póz. 1054 z późn. zm.).

Jeszcze raz serdecznie dziękuję. Z wyrazami szacunku:

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]