Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Votum separatum
strony: [ 1 ]
Gaba02-06-2004 11:58:54   [#01]

Jedna z naszych koleżanek dyrektorek ma problem - rada pedagogiczna 1/3 wniosła prośbę o zwołanie rady w sprawie votum separatum, dziewczyna nie powinna występować pod swoim imieniem pytając o szczegóły, nie znam się na tym - podzielcie się uwagami, bo ja mam tylko rozważania teoretyczne. Czy i kto spotkał się z takim instrumentem prawnym - trudno jest prowadzić radę, kiedy ma się tylu przeciwników, trudno nie podchodzić emocjonalnie - dlatego napisałam, że rzucę to hasło na forum by mogła przemyśleć i wyobrazić sobie co to jest VS.

AnJa02-06-2004 12:24:48   [#02]

chyba votum nieufnosci?

votum separatum to zdanie odrebne, zgłaszane do protokołu dla zaznaczenia przez konkretna osobe czy grupę osób, iz maja w głosowanej kwestii inny poglad niz przyjety przez wiekszość

moze tez oznaczac, ze zgłaszający je nie zamierza sie do przyjetego stanowiska stosować ( w warunkach szkolnych trudne do wyobrażenia).

Gaba02-06-2004 16:17:44   [#03]

omatko, omatko, OM!

jasne, myślę co innego i piszę co innego, a tu taki pasztet dziewczyna ma i się pyta - VOTUM NIEUFNOŚCI - kto to zna i niedaj Boże przeżył, albo był świadkiem...
Leszek02-06-2004 16:29:38   [#04]

Czy chodzi o odwołanie dyrektora?

UoSO art. 42.
2. Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole lub placówce.
3. W przypadku określonym w ust. 2, organ uprawniony do odwołania jest obowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku radę pedagogiczną w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.

Pozdrawiam

Gaba02-06-2004 16:44:10   [#05]